AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #1 Skrevet 1. februar 2022 Verken jeg eller hunden er vant til så kalde temperaturer som det er her vi bor nå, og nå har han fått sprukne, tørre poter som sklir på parketten, stakkars Jeg skal kjøpe potesokker, men er det en spesiell type jeg bør velge? Er de fra Lars Monsen ok? Anonymkode: 1da17...756
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Verken jeg eller hunden er vant til så kalde temperaturer som det er her vi bor nå, og nå har han fått sprukne, tørre poter som sklir på parketten, stakkars Jeg skal kjøpe potesokker, men er det en spesiell type jeg bør velge? Er de fra Lars Monsen ok? Anonymkode: 1da17...756 Hvis det er vått føre, altså snø, gå for gummierte potesokker. Er det tørt kan du bruke bomull, men de slites fortere da de så klart er mindre hardføre. Monsen sine er ok, men har like god erfaring med billigere merker også. Smør på labbefett på poten og så på med sokk. Og tørk av poter etter hver tur. Anonymkode: 27153...673 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #3 Skrevet 1. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis det er vått føre, altså snø, gå for gummierte potesokker. Er det tørt kan du bruke bomull, men de slites fortere da de så klart er mindre hardføre. Monsen sine er ok, men har like god erfaring med billigere merker også. Smør på labbefett på poten og så på med sokk. Og tørk av poter etter hver tur. Anonymkode: 27153...673 Tusen takk for tips! Det er snø, så da blir det gummierte. Anonymkode: 1da17...756
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for tips! Det er snø, så da blir det gummierte. Anonymkode: 1da17...756 Bare hyggelig! Bare sørg for at de er store nok. Ta mål ved å tegne rundt poten når det legges vekt på den og ta med på butikken. Gummierte kjennes litt rare ut for hunden, så ta dem på og gå ut med en gang, så får ikke hunden tid til å bry seg særlig. Oppmuntre med godbiter evt hvis den stopper og prøver nappe i dem. Anonymkode: 27153...673 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Synes hunden at det er kaldt på labbene? Klabber det? Eventuelt er det saltsørpe? Hvis det er snø og kaldt funker hundekjørersokker i bomull fint, type de fra Lars Monsen (det finnes rimeligere). Er det saltsørpe og langs vei kan paws (gummisokker) være greit. Hvis problemet først og fremst er tørre tredeputer kan det hjelpe med fiskeolje i maten og god innsmøring med labbefett Anonymkode: 0f073...c86 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Bare hyggelig! Bare sørg for at de er store nok. Ta mål ved å tegne rundt poten når det legges vekt på den og ta med på butikken. Gummierte kjennes litt rare ut for hunden, så ta dem på og gå ut med en gang, så får ikke hunden tid til å bry seg særlig. Oppmuntre med godbiter evt hvis den stopper og prøver nappe i dem. Anonymkode: 27153...673 Det skal jeg gjøre! 11 minutter siden, AnonymBruker said: Synes hunden at det er kaldt på labbene? Klabber det? Eventuelt er det saltsørpe? Hvis det er snø og kaldt funker hundekjørersokker i bomull fint, type de fra Lars Monsen (det finnes rimeligere). Er det saltsørpe og langs vei kan paws (gummisokker) være greit. Hvis problemet først og fremst er tørre tredeputer kan det hjelpe med fiskeolje i maten og god innsmøring med labbefett Anonymkode: 0f073...c86 Takker for tips! Han får olje i maten og jeg har prøvd med potesalve de siste dagene, men skal kjøpe labbefett og bruke det i stedet. Anonymkode: 1da17...756
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå