Gå til innhold

Hvilke tiltak håper du forsvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (9 minutter siden):

Alle. Jeg synes de burde kutte ut alle tiltak nå, muligens med unntak av å holde seg hjemme om man er syk, det kan de gjerne fortsette med for alltid. Sinnsykt irriterende før corona med ego-foreldre som absolutt skulle sende syke snørrunger i barnehagen så alle andre også ble smittet.

Synes man kan holde seg hjemme om man er syk ja. Alle, ikke bare barn 😊

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den forbanna meteren og antallsbegrensninger. Det ødelegger hverdagen min hver dag, det gjør at jeg jobben min er ødelagt. Ja, jeg jobber med større eventer, jeg lever av å samle folk til fag, fest og morro. Vi har fått nok nå, nå må heksejakten ta slutt. 

• Liker 3
Skrevet
Fuglemor skrev (4 timer siden):

De snakker om at tiltakene er så inngripende og at de vil lette på dem, men beholde en meters avstand regelen og krav om munnbind og testing... Personlig synes jeg det er ganske inngripende.

Leste de vil lette på tiltakene for kulturlivet. Skal innrømme at det er ikke DER jeg er mest aktiv. Jeg liker å gå å handle uten munnbind.... 

Hvilke tiltak håper dere blir lettet på i kveld? 

Alle.

Karantenereglene skaper mer sykefravær og kaos enn det er rimelig å tro at sykdommen vil kunne gjøre, og resten er bare symbolpolitikk uansett.

• Liker 4
Skrevet

Noen som tør og spå når neste tiltak vil komme etter idag? Før mars?

• Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (4 timer siden):

Meteren, hjemmkontor og det jævla munnbindet. Bare åpne opp alt, slik som andre land gjør. 

Hvilke alle andre land sikter du til her? Det er vel bare UK og Danmark som har åpnet opp alt. Sverige har restriksjoner og anbefaling om munnbind på kollektiv. I Mellom og Sør Europa brukes ikke bare munnbind men faktisk er FFP2 masker anbefalt, og det som oftest brukes, og ikke bare en meter men halvannen meter avstand. 

• Liker 1
Skrevet
Svennis skrev (8 minutter siden):

Noen som tør og spå når neste tiltak vil komme etter idag? Før mars?

Regner med at de ikke kommer å åpne helt før om to uker. I mars kommer en ny virusvariant som stenger ned igjen til rett over 17mai.  

• Liker 1
Skrevet (endret)
J.E skrev (8 minutter siden):

Hvilke alle andre land sikter du til her? Det er vel bare UK og Danmark som har åpnet opp alt. Sverige har restriksjoner og anbefaling om munnbind på kollektiv. I Mellom og Sør Europa brukes ikke bare munnbind men faktisk er FFP2 masker anbefalt, og det som oftest brukes, og ikke bare en meter men halvannen meter avstand. 

Som du ser, skrev jeg «andre land», ikke «alle andre land» som du skrev. Ja, jeg tenkte på England og Danmark. 

Endret av parmanoia
Skrevet

Er enig med deg, ts. Munnbind er noe av det mest inngripende for meg, så jeg håper selvsagt vi blir kvitt faenskapet snart. 

Skrevet
Fuglemor skrev (33 minutter siden):

Regner med at de ikke kommer å åpne helt før om to uker. I mars kommer en ny virusvariant som stenger ned igjen til rett over 17mai.  

Men du tror de åpner opp alt om to uker igjen?

Skrevet

Deilig med kortere isolasjon da;)

Helsemyndighetene anbefaler å kutte isolasjonstiden for smittede fra seks til fire dager, får VG opplyst.

Det er rådet regjeringen har fått, som i dagens regjeringskonferanse skal lande alle tiltakene.

Skrevet
appelsinjuice skrev (6 timer siden):

Dersom de går over til en «anbefaling» eller lignende svada vil hundretusenvis av arbeidstakere igjen bli tvunget ut på fullstappede kollektive transportmidler. De bør ha is i magen og lette på tiltak som har en direkte konsekvens for bedriftene først (f. eks. for kulturliv og idrett) først. Slik det er nå så er det jo kun arbeidstakere som kan gjøre jobben hjemmefra påbudet gjelder for. 

Helt enig. Det er mange av oss som blir tvunget tilbake på kontoret hvis påbudet forsvinner, uten mulighet til å holde avstand fra kolleger. Jeg er også avhengig av kollektivtransport og gleder meg ikke så veldig til å måtte sitte tett sammen med andre. Det er greit at man sannsynligvis blir smittet uansett, men man burde i det minste få muligheten til et forsøk på å slippe unna...

• Liker 2
Skrevet
8 hours ago, kar90 said:

Veldig rart å være så opphengt i at man må holde 1meter til folk, med mindre man har uønskede intensjoner.

Vet du hvordan det er å jobbe steder hvor vi er i fysiske arbeid og må bruke maske opp mot 9-10 timer hver dag, 5 dager i uken?  På grunn av 1-meters regelen?  Det er SLITTSOMT...og folk får fysiske problemer, ikke snakk om det mentale. 

• Liker 3
Skrevet
ATLAS6 skrev (7 timer siden):

Jeg tror de snart slutter med innreisetesting. 

Hadde rett! 

• Opprett ny...