Gå til innhold

Hvilke tiltak håper du forsvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De snakker om at tiltakene er så inngripende og at de vil lette på dem, men beholde en meters avstand regelen og krav om munnbind og testing... Personlig synes jeg det er ganske inngripende.

Leste de vil lette på tiltakene for kulturlivet. Skal innrømme at det er ikke DER jeg er mest aktiv. Jeg liker å gå å handle uten munnbind.... 

Hvilke tiltak håper dere blir lettet på i kveld? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanvittig at de tenker å beholde 1-metersregelen, da dette jo er et av de mest inngripende tiltakene. Helt skandaløst. Samtidig har Danmark åpnet landet 100% og fjernet alle restriksjoner.

Hvis det stemmer at 1-metersregelen opprettholdes, er det på tide at dette prøves for retten. Det kan umulig være forholdsmessig og er dermed ikke lovlig.

Skrevet
Urias skrev (1 minutt siden):

Det er helt vanvittig at de tenker å beholde 1-metersregelen, da dette jo er et av de mest inngripende tiltakene. Helt skandaløst. Samtidig har Danmark åpnet landet 100% og fjernet alle restriksjoner.

Hvis det stemmer at 1-metersregelen opprettholdes, er det på tide at dette prøves for retten. Det kan umulig være forholdsmessig og er dermed ikke lovlig.

Det tenker jeg og.. Alt eller ingenting. Hvis de skal beholde noen tiltak sender jo signaler om at de ikke vil at så mange skal bli smittet, men samtidig sier de at inngripende tiltak må de kvitte seg med. Inngripende aka gå på byen og drikke.... 

• Liker 1
Skrevet
Urias skrev (1 minutt siden):

Veldig rart å være så opphengt i at man må holde 1meter til folk, med mindre man har uønskede intensjoner.

• Liker 6
Skrevet

H J E M M E K O N T O R

Ja, er lei! 

• Liker 5
Skrevet

Kan la drikkefolket gå på byen hvis de vil, men den som ønsker å oppheve hjemmekontor fortjener å bli hengt ut.

• Liker 7
Skrevet

Meteren, hjemmkontor og det jævla munnbindet. Bare åpne opp alt, slik som andre land gjør. 

• Liker 8
Gjest Føsleguri
Skrevet

Påbud om hjemmekontor, påbud om munnbind og meteren.

Skrevet

Det virker som det er ekstremt viktig å ha ryggen fri, i tilfelle et par gamlinger på 90 år skulle stryke med av dette viruset. Det har gått to år, viruset er mindre farlig og vi har tre vaksiner. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Haha hva skjedde med inngrippende lettelser? Er jo så og si samme restriksjonene som før. Satan så tragisk.

Endret av Svennis
Skrevet
kar90 skrev (40 minutter siden):

Veldig rart å være så opphengt i at man må holde 1meter til folk, med mindre man har uønskede intensjoner.

Ja ikkesant 😨 

Skrevet
kar90 skrev (48 minutter siden):

Jeg vil begynne på dans igjen. For trim og sosialt. Det er vanskelig med 1 meters avstand. 

• Liker 1
Skrevet
EEØm skrev (1 minutt siden):

Jeg vil begynne på dans igjen. For trim og sosialt. Det er vanskelig med 1 meters avstand. 

At noe er sosialt er aldri et argument for noe som helst.

• Liker 1
Skrevet
kar90 skrev (1 minutt siden):

Det er mitt (helt subjektive) argument for hvorfor jeg ønsker at 1-meteren skal oppheves.

• Liker 2
Skrevet

Nei meter, munnbind og litt skremselspolitikk er viktig. For som Nakstad sier:

Vi må ikke miste hode og heller ikke glemme hva som skjedde sist vi åpnet. Da kom grusomt skremmende Delta inn i landet.

https://www.nrk.no/norge/dette-vet-vi-om-koronalettelsene-1.15836129

Synes nesten litt synd på den mannen. Han tviholder på sitt negative fokus og sine, etterhvert flerfoldige, minutter i medias lys.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er uenig i at påbudet om hjemmekontor er det første de vil fjerne. Dersom de går over til en «anbefaling» eller lignende svada vil hundretusenvis av arbeidstakere igjen bli tvunget ut på fullstappede kollektive transportmidler. De bør ha is i magen og lette på tiltak som har en direkte konsekvens for bedriftene først (f. eks. for kulturliv og idrett) først. Slik det er nå så er det jo kun arbeidstakere som kan gjøre jobben hjemmefra påbudet gjelder for. 

Selv sto jeg bokstavelig talt som sild i tønne på kollektivt, sammen med skoleungdom fra de 3 skolene på ruta mi til jobb, hver dag fram til hjemmekontorpåbudet kom. I og med at jeg må hente og levere i barnehage har jeg ikke mulighet til å reise til jobb utenom rushen, og det var mildt sagt ubehagelig å stå på bussen og kjenne pusten fra sidemannen i nakken midt i en pandemi. I husstanden vår har det tikket inn meldinger om at en eller alle i husstanden er nærkontakt hver dag nå de siste 4 dagene, så åpenbart vil nær samtlige som har unngått smitte hittil (og noen som har vært smittet tidligere) bli smittet i løpet av kort tid dersom de letter på alle tiltak nå. Hvordan det blir når en stor andel av arbeidstakerne er syke samtidig får vi bare se. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror de snart slutter med innreisetesting. 

Skrevet
appelsinjuice skrev (3 minutter siden):

Jeg er uenig i at påbudet om hjemmekontor er det første de vil fjerne. Dersom de går over til en «anbefaling» eller lignende svada vil hundretusenvis av arbeidstakere igjen bli tvunget ut på fullstappede kollektive transportmidler. De bør ha is i magen og lette på tiltak som har en direkte konsekvens for bedriftene først (f. eks. for kulturliv og idrett) først. Slik det er nå så er det jo kun arbeidstakere som kan gjøre jobben hjemmefra påbudet gjelder for. 

Selv sto jeg bokstavelig talt som sild i tønne på kollektivt, sammen med skoleungdom fra de 3 skolene på ruta mi til jobb, hver dag fram til hjemmekontorpåbudet kom. I og med at jeg må hente og levere i barnehage har jeg ikke mulighet til å reise til jobb utenom rushen, og det var mildt sagt ubehagelig å stå på bussen og kjenne pusten fra sidemannen i nakken midt i en pandemi. I husstanden vår har det tikket inn meldinger om at en eller alle i husstanden er nærkontakt hver dag nå de siste 4 dagene, så åpenbart vil nær samtlige som har unngått smitte hittil (og noen som har vært smittet tidligere) bli smittet i løpet av kort tid dersom de letter på alle tiltak nå. Hvordan det blir når en stor andel av arbeidstakerne er syke samtidig får vi bare se. 

Da må man vel etterhvert gå over til det normale: kjenn etter selv.

Målet er jo at folk skal få økt immunitet på et eller annet vis. Det er ikke oppnåelig hvis vi skal holde på tiltak som hindrer kontakt, pluss at man må være hjemme helt uavhengig av hvor syk man føler seg (eller rettere, om man føler seg syk i det hele tatt eller ikke).

Jeg  kjenner nå etterhvert svært mange med både 2 og 3 doser med vaksine som er smittet. Noen merker det knapt, andre er influensasyk. Hvis det er så smittsomt, men følgene for de fleste er fullt ut levelig, så er det bedre å bare hoppe i det, enn å krype så langsomt man bare kan.

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet
kar90 skrev (56 minutter siden):

Det er ikke du som bestemmer det.

Skrevet

Alle. Jeg synes de burde kutte ut alle tiltak nå, muligens med unntak av å holde seg hjemme om man er syk, det kan de gjerne fortsette med for alltid. Sinnsykt irriterende før corona med ego-foreldre som absolutt skulle sende syke snørrunger i barnehagen så alle andre også ble smittet.

• Liker 1
  • Opprett ny...