Gå til innhold

Bygge støttemur enklest og billigst mulig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bygge en støttemur, ca 1,7 meter høy. Hvordan kan vi gjøre dette enklest og billigst mulig? Vi vil ikke bruke maskiner for å sette opp, og ønsker helst å unngå å støpe. 

Anonymkode: 09a54...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er jeg spent på løsningen din, om du bygger feks i lecablokker må du jo fortsatt støpe. Ville foreslått forskaling og en pumpebil med betong. 

Anonymkode: 56408...64a

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg ser at mange bruker forskalingsblokker og fyller med ferdigbetong. Det er ikke så vanskelig, men jeg vet ikke pris. Tror det kommer an på hvilken belastning den skal tåle. Og sikkerheten.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er jeg spent på løsningen din, om du bygger feks i lecablokker må du jo fortsatt støpe. Ville foreslått forskaling og en pumpebil med betong. 

Anonymkode: 56408...64a

Vi har sett på støttemur som ikke trenger støping (annet enn en såle), men lurte på om det var noen enda billigere alternativer. Pumpebil blir veldig dyrt.

Adobyen skrev (2 timer siden):

Jeg ser at mange bruker forskalingsblokker og fyller med ferdigbetong. Det er ikke så vanskelig, men jeg vet ikke pris. Tror det kommer an på hvilken belastning den skal tåle. Og sikkerheten.  

Det blir fort dyrt å leie folk til å komme og fylle betong. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Støttemur av trevirke? - https://www.google.com/search?q=støttemur+av+trevirke Usikker om det blir billigiere da. 

Anonymkode: 13f5a...240

Dette har vi også sett på. Småfeservice har en fin veileder på hvordan man gjør det. Billigere blir det nok for oss, da vi har tilgang til egen skog, men det er veldig mye jobb. 

Anonymkode: 09a54...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...