Gå til innhold

Nøkkelboks på utsiden av borettslaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien eier en leilighet i hovedstaden og i blant er det greit å låne den ut, men ikke å overgi nøkkelen, da det er langt dit. Er det mulig å sette opp en nøkkelboks på utsiden av borettslaget med nøkkel i?

Anonymkode: 479c5...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg du må spørre borettslaget/styret om, kan se for meg svaret både kan være ja og nei. 

Skrevet

Mange borettslag har allerede nøkkelboks fordi de brukes av hjemmesykepleien. 

Anonymkode: 5a2fc...3d3

• Liker 3
Skrevet

De fleste nøkkelbokser er relativt enkle å knekke koden på. Er det noe som er ønskelig å ha utenfor oppsyn utenfor et borettslag i Oslo? Hjemmetjenesten har bokser med standard nøkkel, men det hjelper jo ikke deg. 
Kunne smartlås på døra inne være noe hvis hoveddøren ikke er låst hele tida?

Anonymkode: 226ef...17d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2022 den 21.20):

Mange borettslag har allerede nøkkelboks fordi de brukes av hjemmesykepleien. 

Det høres veldig lite sannsynlig ut at kommunen vil ta ansvar for at noen bryter seg inn.

Her jeg bor er det innstallert kodelås på brukernes egne dører.Til hoveddøren har hjemmetjenesten enten egen nøkkel eller ringer på.

Anonymkode: 82ec2...c81

Skrevet

Installere  yale doorman  så er det problemet løst

Skrevet
Palma skrev (1 minutt siden):

Installere  yale doorman  så er det problemet løst

På hoveddøra i et borettslag? Det høres ut som en kime til konflikter mer enn "problem løst" i min verden.

Hvordan skal de andre som bor der komme seg inn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 7.50):

Det høres veldig lite sannsynlig ut at kommunen vil ta ansvar for at noen bryter seg inn.

Her jeg bor er det innstallert kodelås på brukernes egne dører.Til hoveddøren har hjemmetjenesten enten egen nøkkel eller ringer på.

Anonymkode: 82ec2...c81

Jeg kjenner ikke til hvordan andre kommuner løser dette, men det er slik min kommune gjør det. De ønsker ikke at hjemmetjenesten skal måtte sjonglere ørten forskjellige nøkler, og med nøkkelboks er nøkkelen alltid klar i tilfelle en akuttsituasjon. Jeg synes det er betryggende at de da slipper å vente på at hjemmesykepleieren som besitter nøkkelen skal kjøre til adressen, vil tro det sparer ganske mange minutter i en akuttsituasjon. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har lov til det. Vi har bare noen få boenheter pr inngangsdør.

Men dere må sjekke med det aktuelle borettslaget. Det er absolutt ikke sikkert dere får tillatelse til det. Mange borettslag har jo ett høyt antall leiligheter, og om alle skulle satt opp nøkkelboks utenfor ville det blitt kaos og i tillegg sett stygt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...