Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det står litt om kredittkort under her også. Skal ut og reise så jeg tenker på å få meg kredittkort. Har egentlig ikke tenkt å bruke det, det blir som en nødløsning. Er det noen kredittkort som ikke koster noe om du ikke bruker det?

Hvilket kort anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på et kort som ikke kostet noe å ha - og hvor du ikke fikk gebyrer om du betalte med en gang - type Gebyrfri Visa.

Skrevet

Anbefaler enten et uten årsgebyr - men som det da påløper renter fra dag 1 på.

Eller: et med årsgebyr som da gir inntil 45 dgrs rentefri betalingsutsettelse!

Hvis du tar det i bruk er det ganske OK å vite at det ikke påløper noen kostnader før ved forfallsdato!

Ved årsgebyr har dessuten noen mastercard inkl reise-og avbestillingsforsikring når du har betalt 50% av reisen med kortet. Veldig greit å ha inkludert, f.eks ved charterturer spør de jo alltid om du skal ha avbest.forsikr.

Skrevet

Går det ann å bestille kort på internett? :roll:

Skrevet

gebyrfri.no er gratis og kan bestilles på nettet!

Skrevet

creditcard.no er også ett kort du kan bestille fra nettet :)

Skrevet

Jeg har gebyrfri visa og er godt fornøyd med det.

Skrevet

Skal du reise mye til utlandet - og hvilket utland? Mitt inntrykk er at MasterCard blir akseptert flere plasser enn Diners, iallfall i Norge og øvrige land i Europa. Jeg har selv begge disse kortene.

Når det gjelder andre deler av verden vet jeg ikke hvilke kort som blir mest akseptert i butikker og restauranter. Kanskje andre vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...