*Anaïs* Skrevet 22. oktober 2005 #1 Skrevet 22. oktober 2005 Ser det står litt om kredittkort under her også. Skal ut og reise så jeg tenker på å få meg kredittkort. Har egentlig ikke tenkt å bruke det, det blir som en nødløsning. Er det noen kredittkort som ikke koster noe om du ikke bruker det? Hvilket kort anbefales?
LilleBille Skrevet 22. oktober 2005 #2 Skrevet 22. oktober 2005 Jeg ville satset på et kort som ikke kostet noe å ha - og hvor du ikke fikk gebyrer om du betalte med en gang - type Gebyrfri Visa.
Smørblomsten Skrevet 22. oktober 2005 #3 Skrevet 22. oktober 2005 Anbefaler enten et uten årsgebyr - men som det da påløper renter fra dag 1 på. Eller: et med årsgebyr som da gir inntil 45 dgrs rentefri betalingsutsettelse! Hvis du tar det i bruk er det ganske OK å vite at det ikke påløper noen kostnader før ved forfallsdato! Ved årsgebyr har dessuten noen mastercard inkl reise-og avbestillingsforsikring når du har betalt 50% av reisen med kortet. Veldig greit å ha inkludert, f.eks ved charterturer spør de jo alltid om du skal ha avbest.forsikr.
*Anaïs* Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2005 Går det ann å bestille kort på internett?
vilde Skrevet 22. oktober 2005 #5 Skrevet 22. oktober 2005 gebyrfri.no er gratis og kan bestilles på nettet!
E78 Skrevet 22. oktober 2005 #6 Skrevet 22. oktober 2005 creditcard.no er også ett kort du kan bestille fra nettet
Nutmeg Skrevet 23. oktober 2005 #7 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har gebyrfri visa og er godt fornøyd med det.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #8 Skrevet 23. oktober 2005 Skal du reise mye til utlandet - og hvilket utland? Mitt inntrykk er at MasterCard blir akseptert flere plasser enn Diners, iallfall i Norge og øvrige land i Europa. Jeg har selv begge disse kortene. Når det gjelder andre deler av verden vet jeg ikke hvilke kort som blir mest akseptert i butikker og restauranter. Kanskje andre vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå