Gå til innhold

Har lagt på meg 10 kg og vil ha de av igjen NÅ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veide 58-59 i høst , men har sklidd ut med kosthold og alt egentlig , 

Det er 1 februar imorgen og jeg ønsker en ny start, er det flere som kaster seg på ?  

Noen som har noen gode tips motivasjon etc ?  

Føler meg virkelig utilpass i egen kropp :(

Anonymkode: a569a...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Løpe og gå. Mye. 

Anonymkode: 9a99e...3df

Takk det skal jeg 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du spiser er viktigere enn hvor mye du trener. Men då klart: Fysisk aktivitet er aldri feil, og i kombinasjon med et godt kosthold er det gull.

Anonymkode: 45139...fe6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er nr 1. Trening er kun en bonus. 

Kosthold, kosthold og atter kosthold. 

Knekkebrødkuren. Ingen over, ingen under. Du kutter ut brødmat og pasta. Erstatter dette m knekkebrød og poteter/ evt kun salat til middag. Liten porsjon middag.

Da går du ned inntil 2 kg i uka. 

Anonymkode: ed235...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk det skal jeg 👍

Tror du lettere får en god kontroll på matinntaket da. Du ikke bare forbrenner, men serotonin og dopamin frigjøres, så mindre behov for stimuli i form av mat/kaloriinntak. 

Anonymkode: 9a99e...3df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Kosthold er nr 1. Trening er kun en bonus. 

Kosthold, kosthold og atter kosthold. 

Knekkebrødkuren. Ingen over, ingen under. Du kutter ut brødmat og pasta. Erstatter dette m knekkebrød og poteter/ evt kun salat til middag. Liten porsjon middag.

Da går du ned inntil 2 kg i uka. 

Anonymkode: ed235...82f

Å nøyaktig hvordan er den ? Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart for i morgen er det 1.Februar og jeg sitter her og grue gleder meg fordi jeg må forandre på alt i morgen.

Problemet mitt er at siden jeg ikke er sånn veldig flink med kosthold så håper jeg treningen vil hjelpe uansett.

bor langt unna butikken og har ikke bil så ikke så lett å bare gå på sjappa å kjøpe litt frukt eller bær til smoothie ect …

skal bestille meg litt trenings saker på nettet som jeg kan gjøre hjemme. Gå tur utenom. Har bestilt et kult hoppetau å tenkt å prøve ut noe nytt!:) 

lykke til 🙂 har ikke så mange gode råd. Spise ofte men lite og sunt? 👍 søtt når man rett og slett ikke holder ut mer,men helst ikke mer enn 2 dager i uka. Drikk vann og spis egg laks kylling frukt grønt fiberrik mat linser bønner brokkoli spinat nøtter fisk magert kjøtt smoothie te uten sukker m.m.. eventuelt prøve ut krom fra helsekost for å prøve ut i 3 mnd (tilfelle det kan hjelpe for søtsug) og hvertfall bevege seg minimum 1-2 timer om dagen. Ha hvile dager for å la musklene slappe litt av + ikke miste motivasjonen grunnet ‘’hardkjør’’ ..

Anonymkode: 349e6...1c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en stor fordel sett mot andre som skal ned i vekt.

Visualiser og skriv ned hva du spiste og hvordan du levde frem til i fjor høst. Så går du tilbake dit. Da vil vekten sakte krype nedover igjen, og bli der. 

Ikke tull til dette med dietter og strenge regler. Du går ned raskere, ja, men sannsynligheten for å gå rett opp igjen er overveiende, og så er du i gang med evig jojoslanking. 

Anonymkode: 6d965...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt idag , fysøren sā tungt , har spist 739 kcal så langt, kunnknekjebrød og 1 yoghurt, 

skal gå på knekkebrød dietten ,er det noen som har erfaring?  

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har begynt idag , fysøren sā tungt , har spist 739 kcal så langt, kunnknekjebrød og 1 yoghurt, 

ts

Ikke gå på diett, men endre livsstil. Gjør endringer som ikke er å pine deg selv, men som du kan leve med i årevis. Så restriktiv diett som knekkebrøddietten er en oppskrift på å mislykkes.

Anonymkode: b3354...989

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ikke ha en diett, men å spise der du har lyst på i mindre porsjoner. Jeg gjorde det, og derfor hadde jeg ikke sprekker eller ga opp.

Motivasjon er fint det, men dette skal du leve med noen mnd. Du må finne noe du kan leve med de dagene alt er kjipt og du er lei. Derfor anbefaler jeg å ikke gå på diett, men justere porsjonsmengdene. Du må kanskje kutte noe her og der, men for meg var 3 ruter sjokolade bedre enn ingenting. En burger bedre enn ingen. Osv.

Anonymkode: 1644f...293

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød dietten er faktisk farlig!! Stopp med det. Jeg gikk ned fra 80 kg til rundt 60 kg, med å spise akkurat det jeg ville! Jeg kuttet ned antallet måltider, spise 3-4 faste måltider , næringsrike og med proteiner, og koste meg både med kake, sjokolade og godteri i helgene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Anbefaler å ikke ha en diett, men å spise der du har lyst på i mindre porsjoner. Jeg gjorde det, og derfor hadde jeg ikke sprekker eller ga opp.

Motivasjon er fint det, men dette skal du leve med noen mnd. Du må finne noe du kan leve med de dagene alt er kjipt og du er lei. Derfor anbefaler jeg å ikke gå på diett, men justere porsjonsmengdene. Du må kanskje kutte noe her og der, men for meg var 3 ruter sjokolade bedre enn ingenting. En burger bedre enn ingen. Osv.

Anonymkode: 1644f...293

Sant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Hvor mange knekkebrød og hva hadde du på av pålegg? Jeg har tenkt å begynne på samme diett. Tenker jo i utgangspunktet at man kan spise ganske mange knekkebrød for 700kcal…? Men litt kjedelig ja

Anonymkode: 6de57...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...