AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Om en ansatt (A) løper til ledelsen og beskylder en kollega (K) for feks baksnakk og drittslenging, men det viser seg at A har blitt misinformert eller kokt sammen denne historien sammen med noen som er ute etter jobben til K, for å sverte sin kollega. Er det oppsigelsesgrunn? K ble selvsagt veldig opprørt over disse beskyldningene og følte seg angrepet av ledelsen. Nå har ledelsen lagt seg flat, men jeg synes at ledelsen håndterte dette svært dårlig når de gikk rett i angrep. K opplever arbeidsmiljøet som tildels giftig, mye drittungefakter, misunnelse og intriger eller hva man skal kalle det. Spør for en venn 😇 Anonymkode: 751c7...ba4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Tja, tror ikke det er oppsigelsesgrunn. Og det kan vanskelig bevises. Har du alt dokumentert skriftlig? Hvis du jobber i det offentlige er det i praksis umulig å få vedkommende oppsagt. Det beste du kan håpe på er at vedkommende blir dyttet oppover i systemet. Anonymkode: 2cbc6...b5e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, tror ikke det er oppsigelsesgrunn. Og det kan vanskelig bevises. Har du alt dokumentert skriftlig? Hvis du jobber i det offentlige er det i praksis umulig å få vedkommende oppsagt. Det beste du kan håpe på er at vedkommende blir dyttet oppover i systemet. Anonymkode: 2cbc6...b5e Det er jo det som er så håpløst. Ingenting skriftlig, bare sladring og påstander som viste seg å ikke ha rot i virkeligheten. K ble kalt inn på teppet med ledelsen først, i dag har A vært der. A blånekter, men «medhjelperne» eller hva man skal kalle dem, har innrømmet at det var oppspinn. Medhjelperne jobber for et annet firma enn A og K. Jeg kjenner jeg er glad jeg jobber i et normalt firma med voksne folk 🤪 Anonymkode: 751c7...ba4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 Ikke oppsigelsesgrunn. Vi har, heldigvis, et meget sterkt oppigelsesvern i Norge, og det skal mye til å bli oppsagt. Det kan dog gå under mobbing på arbeidsplassen, og da kan det være grunnlag for en skriftlig advarsler. Man har krav på tre advarsler før arbeidsgiver kan si opp vedkommende. Mobbeofferet kan også ta kontakt med hr-avdelinga, og evt be om at vedkommende blir omplassert. Anonymkode: 8cee2...082
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå