Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og samboeren min har prøvd i lang tid å bli gravide nå, skal i en ivf prosess - men lurer på om noen er i samme situasjon og evnt ble gravide med menskoppen til tross for mannens dårlige kvalitet?

Anonymkode: 07c17...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hadde dere sex med menskoppen inni? 

Anonymkode: c89c2...d22

• Liker 10
Skrevet

Hvordan i alle dager skal du bruke en menskopp for å bli gravid?

Anonymkode: 26fe3...819

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ? Hadde dere sex med menskoppen inni? 

Anonymkode: c89c2...d22

Neinei!🙊 mente at man setter inn menskoppen etter samleie, det menskopp trikset.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan i alle dager skal du bruke en menskopp for å bli gravid?

Anonymkode: 26fe3...819

Google menskopp trikset

Skrevet

Jeg skjønte hva du mente TS, burde jo være lett å tenke seg til selv :P Jeg kan ikke helt se at det har noen effekt da, er det dårlig sædkvalitet så blir de vel ikke bedre av at de ikke får rent ut av skjeden igjen men samler seg i en kopp.. Men du kan jo ligge litt med bena opp så mer av sæden renner "oppover" og får sjans til å komme seg inn livmortappen og ikke ut rett etter samleie? 

Anonymkode: b3c10...26b

• Liker 2
Skrevet

Du trenger en Ferti-Lily😊

Anonymkode: 87e0c...ee8

Skrevet

Ble gravid første PP med menskopp. Aner ikke om det var den som gjorde det, men jeg mista dessverre i uke 6. Brukte ikke menskopp neste pp og ble ikke gravid. Litt usikker på om jeg vil bruke menskopp videre. Det sies jo at det ikke kan gjøre noe skade, men jeg har tenkt litt på at kanskje de dårlige sædcellene som ikke egentlig er levedyktige får litt for god tid på å komme seg inn i egget ved å bli værende i menskoppen? Det er jo bare spekulasjoner fra meg da 😅

Anonymkode: 2393d...162

• Nyttig 1
Skrevet

Samme her, ble gravid fra første forsøk med mensekopp 🤷 Jenta er 5 år gammel nå. Men, jeg vet jo heller ikke om det er mensekopp som gjorde det. 

Anonymkode: da88f...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Samme her, ble gravid fra første forsøk med mensekopp 🤷 Jenta er 5 år gammel nå. Men, jeg vet jo heller ikke om det er mensekopp som gjorde det. 

Men hadde mannen din noe form for dårlig sædkvalitet? Ikke at jeg har noe med det, men er derfor vi vurderer det pga dårlig sædkvalitet. Den er liksom lik 0…

Skrevet

Hva tenker du at menskoppen skal bidra med?

Anonymkode: 3467c...9d8

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hadde mannen din noe form for dårlig sædkvalitet? Ikke at jeg har noe med det, men er derfor vi vurderer det pga dårlig sædkvalitet. Den er liksom lik 0…

Nei, vi har aldri testet oss for noe som helst. Vi har brukt mange prøveperioder, over ett år, for å bli gravide første gangen. Ungen nummer to ble laget på et forsøk.. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du at menskoppen skal bidra med?

den hjelper med at ikke alt sæden renner ut med engang, rett og slett. Så kan man ligge på sofa med beina opp med håp at noen sædseller finner frem, til slutt.  

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

den hjelper med at ikke alt sæden renner ut med engang, rett og slett. Så kan man ligge på sofa med beina opp med håp at noen sædseller finner frem, til slutt.  

Sædcellene svømmer oppover selv om mesteparten av spermen kommer ut igjen. Om man har dårlige svømmere vil ikke en menskopp eller å ligge med beina i været bidra med noe som helst.

Noen sier at kvinnen bør ligge flatt i 15 minutter eller så etter et samleie for å la sæden forbli i skjeden din lengre, men det finnes ikke bevis for at det gjør noen forskjell. Hver sæduttømning fra mannen inneholder millioner av spermier, så det vil være mer enn nok spermier i skjeden selv om du reiser deg opp like etter samleiet.

https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-1/

As for the ol’ legs in the air myth, Dr. Jones says there’s no truth in it, and the same goes for the idea you need to stay lying flat for a while after sex. “Sperm swim, so they don’t rely on gravity to get to where they need to go,” she explains.

https://flo.health/getting-pregnant/trying-to-conceive/sex-for-getting-pregnant/does-holding-your-legs-up-help-you-get-pregnant

Se også: https://forskning.no/sex-spor-en-forsker-svangerskap/blir-du-lettere-gravid-av-a-sta-pa-hodet-etter-sex/38175

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...