Stellia Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Triller henne i vognen til hun sovner og lar henne sove videre uten trilling, men hun våkner opp etter bare 30 min. Helt tydelig at hun ikke er fornøyd, for hun virker mer utilfreds etter hvilen enn før. For det første, noen som har tips til hvordan hvilene kan forlenges? Og dere som slet med det samme, når (hvis det i det hele tatt skjedde) ble hvilene lengre?
Heln Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Hvilene ble lengre når vi gikk over til 1 dupp (rundt året), og vi sluttet å ha han til å sove i vogn men la han på rommet sitt istede
Mellion Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Ved 4 mnd sov barnet i 1,5/2 timer dupper 3 ganger om dagen
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Stellia skrev (50 minutter siden): Triller henne i vognen til hun sovner og lar henne sove videre uten trilling, men hun våkner opp etter bare 30 min. Helt tydelig at hun ikke er fornøyd, for hun virker mer utilfreds etter hvilen enn før. For det første, noen som har tips til hvordan hvilene kan forlenges? Og dere som slet med det samme, når (hvis det i det hele tatt skjedde) ble hvilene lengre? Min har alltid våknet hver 20-30 min når han sover ute i vogna. Da triller jeg han bare i et par minutter også sover han videre. Men det regner jeg med du har forsøkt? Har gjort det siden han va 1 mnd. Nå er han snart 5 mnd. Anonymkode: 5db52...1da
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 De 3 første mnd lå hun oppå meg, eller i babynestet i stua. Etter det la seg henne inn i sengen. Og det funket veldig bra. Jeg fikk slappe litt av, og hun sov bedre på en litt kjøligere rom ☺️ Nå kan ho ha dupper på 2 timer. (4mnd nå). Våkner fort i vogn etter trilletur, så ikke prøvd noe særlig på det. Men det finnes jo sånnen eletrisk vugger som du kan henge på vognen. Kanskje det vil hjelpe. De sover jo veldig godt i frisk luft ☺️ Anonymkode: f9e0e...22f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 7-8 mnd. Før det var de på 30-45 minutter. Anonymkode: 309c4...772
Pølsevann Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Aldri, alltid 20-30 min dupper etter nyfødt stadiet.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Første syv mnd sov han bare i vogn eller bæretøy i bevegelse. Da kunne han fint sove flere timer, men våknet fort hvis vi stoppet. Anonymkode: 35462...064
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Min er 8 mnd og sover fortsatt 35 min (sånn var storesøsknene også). Hjelper ikke å trille kontinuerlig heller, våkner stort sett på samme tid uansett. Har to dupper om dagen. Et tips jeg har hørt er å gå ut fem minutter før babyen pleier å våkne og trille slik at det er samme bevegelse som når den sovnet. Anonymkode: 7cac5...52a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Hadde perioder fra start der hun kunne sove lenger dupper. Men men da ting ble litt mer rutine rundt 4-6 mnd alder, så sov hun typisk 3*30 min per dag. Når vi kuttet ned til 2 dupper rundt 7-8 mnd så sov hun to litt lengre dupper. Anonymkode: fb982...223
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Sov 1,5 time to ganger om dagen fra 5-6 mnd her. Før det var det helt uforutsigbart, men sov mye i vogn. Anonymkode: 4744d...2fd
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Min eldste måtte trilles hele tiden. Han sov aldri om vi sluttet å trille, da våknet han tvert. Også da han begynte i barnehagen... Hurra.. Minsten begynte å kunne sove halvannen time mens vognen sto i ro da han var 6-7 mnd gammel. Et tips er å gå og rugge/småtrille FØR det er gått 30 min. Det måtte vi gjøre med minsten før han begynte å sove lengre av seg selv. Da gikk jeg og småtrillet etter han hadde sovet i 25 minutter, og fortsatte med det en ti minutters tid. Han hadde en søvnsyklus på rundt 30 min (ganske vanlig), men med rugging på kritisk tidspunk klarte han å gå over i neste syklus uten å våkne helt opp. Anonymkode: 867c0...8b8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Sov 20-30min fra seks uker, Ikke gått over enda, nå er han 13 mnd. Anonymkode: f5a9f...005
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå