Victoria95 Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Skal reise til Spania, men jeg er ikke vaksinert, har vært gravid. Hvordan er det med uvaksinerte til Spania? Noen som har kommet inn, eller kreves det koronapass i spania?
Huttemeitu Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Victoria95 skrev (Akkurat nå): Skal reise til Spania, men jeg er ikke vaksinert, har vært gravid. Hvordan er det med uvaksinerte til Spania? Noen som har kommet inn, eller kreves det koronapass i spania? Kreves coronapass. Vi skal ned 17.2. Innreiseregistrering + covidpass.
Victoria95 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2022 Huttemeitu skrev (9 minutter siden): Kreves coronapass. Vi skal ned 17.2. Innreiseregistrering + covidpass. Covid pass for å komme inn? Men det står ikke på regjeringa?
Loff77 Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Victoria95 skrev (2 minutter siden): Covid pass for å komme inn? Men det står ikke på regjeringa? Ja altså negativ pcr gir grønt coronapass i 72 t og fra 01.02 48t så da kommer du inn med det. Men de krever det jo også pr i dag og ut til 31.02 på restauranter, men det blir mest sannsynlig borte da
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2022 Loff77 skrev (11 timer siden): Ja altså negativ pcr gir grønt coronapass i 72 t og fra 01.02 48t så da kommer du inn med det. Men de krever det jo også pr i dag og ut til 31.02 på restauranter, men det blir mest sannsynlig borte da Ok. Hvor skal jeg hendvise meg hvis jeg skal ta test når jeg skal tilbake igjen? Jeg skal først til polen så til spania etter 1 døgn. vet du pris på flyplass på test?
Loff77 Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Victoria95 skrev (44 minutter siden): Ok. Hvor skal jeg hendvise meg hvis jeg skal ta test når jeg skal tilbake igjen? Jeg skal først til polen så til spania etter 1 døgn. vet du pris på flyplass på test? Tja offentlig er gratis, flyplass er 2-2500,- I utlandet er det billigere
Loff77 Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Spania; If you come from a country/area considered at risk for COVID-19, you must present a certificate or document certifying vaccination, an active infection diagnostic test (AIDT) or recovery from COVID-19. These certificates will be different if they have been issued in a country of the European Union (EU Digital COVID Certificate) or in a third country. NEW: If you come from a HIGH RISKcountry, at the health controls on arrival in Spain, you will be required your SpTH QR code together with a vaccination or recovery certificate and, in addittion, a SARS-CoV-2 diagnostic test certificate with a negative result. Children under the age of 12 years are exempt from submitting these certificates, but not from completing the Health Control Form and obtaining a QR code. EU Digital COVID Certificate On 17 March 2021, the European Commission adopted a legislative proposal to create a digital certificate to facilitate the safe free movement of citizens in the EU during the COVID-19 pandemic. The EU Digital COVID Certificate (DCC) will be valid in all EU Member States and will be issued by the competent authorities of the EU countries. The EU Digital COVID Certificate may be of three different types (vaccination, diagnostic test or recovery) and any of them may be used by travellers to enter Spain, as long as they meet the following criteria: COVID-19 Vaccination Certificate. From 1 February 2022, this will be valid from 14 days after the date of administration of the last dose of the complete vaccination schedule and will be valid up to 270 days from the date of administration of that last dose. Thereafter, in order to be valid, the vaccination certificate must reflect the administration of a booster dose. Any vaccine authorised by the European Union (European Medicines Agency, EMA) and WHO will be accepted. Certificates with vaccines not authorised by these agencies are also acceptable, but the last dose administered must be of one of the authorised vaccines. Complete vaccination schedules are defined as those established in the COVID-19 Vaccination Strategy in Spain . Certificate of a diagnostic test for SARSCoV2 with negative result. The following diagnostic tests shall be admissible: NAAT- nucleic acid amplification tests (e.g.: RT-PCR, RT-LAMP, TMA, HAD, NEAR, CRISPR, SDA), with sampling within the previous 72 hours to arrival in Spain. RAT-rapid antigen test, with sampling within the previous 24 hours to arrival in Spain. You can consult the list of rapid tests approved by the European Commission through this link A COVID-19 Recovery certificate (valid from day 11 after the first positive NAAT and up to 180 days after the sample date)
Justlooking Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Victoria95 skrev (14 timer siden): Skal reise til Spania, men jeg er ikke vaksinert, har vært gravid. Hvordan er det med uvaksinerte til Spania? Noen som har kommet inn, eller kreves det koronapass i spania? Trenger bare negativ test har jeg hørt, som vel må taes innen 72 timer?
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Loff77 skrev (3 timer siden): Spania; If you come from a country/area considered at risk for COVID-19, you must present a certificate or document certifying vaccination, an active infection diagnostic test (AIDT) or recovery from COVID-19. These certificates will be different if they have been issued in a country of the European Union (EU Digital COVID Certificate) or in a third country. NEW: If you come from a HIGH RISKcountry, at the health controls on arrival in Spain, you will be required your SpTH QR code together with a vaccination or recovery certificate and, in addittion, a SARS-CoV-2 diagnostic test certificate with a negative result. Children under the age of 12 years are exempt from submitting these certificates, but not from completing the Health Control Form and obtaining a QR code. EU Digital COVID Certificate On 17 March 2021, the European Commission adopted a legislative proposal to create a digital certificate to facilitate the safe free movement of citizens in the EU during the COVID-19 pandemic. The EU Digital COVID Certificate (DCC) will be valid in all EU Member States and will be issued by the competent authorities of the EU countries. The EU Digital COVID Certificate may be of three different types (vaccination, diagnostic test or recovery) and any of them may be used by travellers to enter Spain, as long as they meet the following criteria: COVID-19 Vaccination Certificate. From 1 February 2022, this will be valid from 14 days after the date of administration of the last dose of the complete vaccination schedule and will be valid up to 270 days from the date of administration of that last dose. Thereafter, in order to be valid, the vaccination certificate must reflect the administration of a booster dose. Any vaccine authorised by the European Union (European Medicines Agency, EMA) and WHO will be accepted. Certificates with vaccines not authorised by these agencies are also acceptable, but the last dose administered must be of one of the authorised vaccines. Complete vaccination schedules are defined as those established in the COVID-19 Vaccination Strategy in Spain . Certificate of a diagnostic test for SARSCoV2 with negative result. The following diagnostic tests shall be admissible: NAAT- nucleic acid amplification tests (e.g.: RT-PCR, RT-LAMP, TMA, HAD, NEAR, CRISPR, SDA), with sampling within the previous 72 hours to arrival in Spain. RAT-rapid antigen test, with sampling within the previous 24 hours to arrival in Spain. You can consult the list of rapid tests approved by the European Commission through this link A COVID-19 Recovery certificate (valid from day 11 after the first positive NAAT and up to 180 days after the sample date) Norge er ikke så høyt i coronatall? Endret 1. februar 2022 av Victoria95
Loff77 Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Victoria95 skrev (1 minutt siden): Norge er ikke så høyt i coronatall? Vi er ikke høy risk så man må ha test, men risk så du må ha vaksinepasset
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2022 Loff77 skrev (42 minutter siden): Vi er ikke høy risk så man må ha test, men risk så du må ha vaksinepasset Ja det er det da.. hva koster med med coronatester på flyplass?
Blondiemamma Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Ingen problem å komme inn i Spania som uvaksinert. Om man kommer fra høyrisiko område må man ha med negativ test. Man får tatt privat test på de fleste store flyplasser i norge. Koster vel 1200 - 2500kr. Reglene endres ift innreise til spania nå - så da må hurtigtest være under 24t gammel. I tillegg må man fylle ut spth skjemaet (gjelder alle). Har du hatt corona og har papirer på det, gjelder det på lik linje med vaksine, og man trenger ikke test.
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2022 Blondiemamma skrev (13 minutter siden): Ingen problem å komme inn i Spania som uvaksinert. Om man kommer fra høyrisiko område må man ha med negativ test. Man får tatt privat test på de fleste store flyplasser i norge. Koster vel 1200 - 2500kr. Reglene endres ift innreise til spania nå - så da må hurtigtest være under 24t gammel. I tillegg må man fylle ut spth skjemaet (gjelder alle). Har du hatt corona og har papirer på det, gjelder det på lik linje med vaksine, og man trenger ikke test. Men hvorfor står det vaksine trenges? Er det gamle regler jeg har lest kanskje? 1
Huttemeitu Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 Victoria95 skrev (7 minutter siden): Men hvorfor står det vaksine trenges? Er det gamle regler jeg har lest kanskje? Det sidestilles pr nå. Med covidpass for alt av butikker og restauranter er det noe kjipt å dra. Spesielt om man sliter med å få fornyet test hele tiden. 1
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2022 Blondiemamma skrev (52 minutter siden): Ingen problem å komme inn i Spania som uvaksinert. Om man kommer fra høyrisiko område må man ha med negativ test. Man får tatt privat test på de fleste store flyplasser i norge. Koster vel 1200 - 2500kr. Reglene endres ift innreise til spania nå - så da må hurtigtest være under 24t gammel. I tillegg må man fylle ut spth skjemaet (gjelder alle). Har du hatt corona og har papirer på det, gjelder det på lik linje med vaksine, og man trenger ikke test. Jeg fikk høre nå nettopp at man trengte 3 vaksinedoser, kan det stemme?
Blondiemamma Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Victoria95 skrev (48 minutter siden): Jeg fikk høre nå nettopp at man trengte 3 vaksinedoser, kan det stemme? Det er vel om man skal reise på koronasertifikat (altså med vaksine). Spania følger EU reglene, så fom i dag må man ha 3 doser for å være fullvaksineret.
gjest431 Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 (endret) . Endret 17. november 2022 av fittesnerk
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #18 Skrevet 1. februar 2022 fittesnerk skrev (1 minutt siden): Eu reglene for grønt koronapass sier 270 dager siden site vaksinedose, ikke noe om hvilken dose. Men det betyr at jeg kan reise ned uvaksinert bare så lenge jeg tester meg? Kjæresten min har 2 doser og har koronasertvikat. Det har ikke jeg.
Blondiemamma Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 fittesnerk skrev (3 minutter siden): Eu reglene for grønt koronapass sier 270 dager siden site vaksinedose, ikke noe om hvilken dose. Ja okei, mulig jeg blandet reglene. Men HI: du kan uansett reise til spania på negativ test. Det er ikke noe problem.
Victoria95 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #20 Skrevet 1. februar 2022 (endret) Blondiemamma skrev (8 minutter siden): Ja okei, mulig jeg blandet reglene. Men HI: du kan uansett reise til spania på negativ test. Det er ikke noe problem. Ok så bra. Men kan jeg ha med egne tester der nede på flyplassen eller er det en plass jeg kan testes gratis? For jeg reiser til polen fra norge, så polen til spania og blir der to dager så til polen igjen! Endret 1. februar 2022 av Victoria95
Anbefalte innlegg