Gå til innhold

Transfertid København. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bestilt billetter til England med 55 minutter transfertid i København. Siden SAS selger disse billettene antar jeg jo at det skal være tid nok, men har noen erfaring og kan berolige meg litt?

Jeg kan avbestille og booke nye i morgen, men da er det med nesten 4 timer transfer og det blir i overkant mye. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå bra om du lander CPH til tiden. Dog litt knapp tid.
Litt avstander er der på Kastrup, så du kan regne med minutters gåtid.
Du skal også gjennom passkontroll for å komme til UK flyvninger. Kan være kø, og siden litt avstand til gaten. 
Men om du har booket hele reisen med SAS, så er vel de forpliktet til å sørge for at du får nytt fly om det blir forsinkelser.

En annen ting er at du må ta høyde for hvor du ankommer Kastrup i fra. Flyr du f.eks fra KRS til CPH, så må du i transferbus, hvilket krever ekstra tid

Anonymkode: b9af8...93a

• Liker 3
Skrevet

Det går fint. Så lenge alt er i rute. Og er det ikke i rute går det flere avganger, selv om neste fly er fullt vil du bli prioritert på stand-by. 

Anonymkode: f3549...0a0

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk skal dere ha. 😘 Det er gjennomgående reise fra Oslo, så SAS har jo selv ment at det skal gå. Har sjekket landingstidspunkter for tidligere flighter og de er forholdsvis presise. Dette er siste avgangen så ikke noe flere fly før neste dag. 😅

Skrevet

Vi bestilte hjelp til forflytning av eldre slektning sist vi var der, for å slippe å plage vedkommende med smårask gange mellom gater. Så skulle vi til nabogaten😎

Anonymkode: d3377...a72

Skrevet

Det går vel sikkert greit siden det er SAS hele veien, men når jeg reiser med forskjellige selskaper så hadde jeg blitt rimelig stresset om transfertiden var under 2 timer. Satser normalt på 3 timer selv. Dukker også alltid opp på Gardermoen 2,5-3 timer før avgang (om utenlandsreise). Mulig jeg unormalt stresset på dette men bare HATER å ha dårlig tid. Sitter heller og koser meg en time eller to ekstra i baren. 

Skrevet
-jk- skrev (17 minutter siden):

Det går vel sikkert greit siden det er SAS hele veien, men når jeg reiser med forskjellige selskaper så hadde jeg blitt rimelig stresset om transfertiden var under 2 timer. Satser normalt på 3 timer selv. Dukker også alltid opp på Gardermoen 2,5-3 timer før avgang (om utenlandsreise). Mulig jeg unormalt stresset på dette men bare HATER å ha dårlig tid. Sitter heller og koser meg en time eller to ekstra i baren. 

Jeg er i motsatt ende. Ekstremt avslappet. Flyr mye i jobb, og da drar jeg også ofte til egen flyplass (der jeg er kjent) slik at jeg er der 20 min før flyet letter, og går så rett på flyet som en av de siste. 

Eneste unntaket er dyre, internasjonale reiser som vil koste meg mye tid og penger om jeg misser. 

Har faktisk bare misset fly to ganger på grunn av dette. Og spart mange døgn i tid. Bestiller imidlertid alltid gjennomgående billett, da gangene flyselskapene er forsinket eller får til noe tull er så mange at selv en lang transfer ofte ikke er nok. 

Uansett. Ser dette ikke er så relevant om man flyr en og annen gang for kosen, da kan jo en forsinkelse ødelegge mye. Men akkurat 55min transfer på cph, selv om man må gjennom pass, det bør ikke stresse noen et sekund. 

Anonymkode: f3549...0a0

Skrevet

Så lenge du har gjennomgående billett så er det SAS som har ansvaret for å få deg frem om det ikke går.

Anonymkode: 45b79...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...