Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som er veldig vanskelig å forholde seg til. 
Havner ofte i konflikt med henne da hun er veldig hårsår. 
Hun gjør ikke jobben sin og mye av arbeidsbyrden havner på meg. Har klaget til sjefen mange ganger nå. Ingenting blir gjort virker det som. Har andre kollegaer som har klaget også. 

Vurderer å slutte i jobben min om ikke sjefen gir henne sparken snart. Jeg makter ikke å jobbe sammen med henne for hun forpester arbeidsmiljøet og baksnakker sjefen hele tiden. 

Hva skal til for at sjefen kan gi henne sparken? Hun bryter hms, gjør ikke jobben sin og bruker mye av tiden på arbeid på telefonen. 
Fått hørt igjen fra utenforstående at hun har snakket stygt om sjefen til de. 
Jeg vil ikke være den som sladrer, men føler at nok er nok snart. 

Hun har veldig høyt sykefravær og man kan aldri lite på henne føler jeg. 

Anonymkode: 62192...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk deg vekk, hvis hun har vært der i flere år og ledelsen ikke har gjort noe, kommer de ikke til å gjøre noe i nærmeste framtid heller. Hun baksnakker sjefen fordi ledelsen antakelig har hatt samtaler med henne for å gi henne en sjanse til å forbedre seg, men stillingsvernet står sterkt og de har en tung jobb foran seg hvis dine i iakttakelser stemmer.

En ting å ta i betraktning: Det vil alltid være kollegaer eller ledere på arbeidsplasser som du ikke vil ha så mye til overs for. Man kan ikke velge kollegaer som man velger venner.

Anonymkode: fb60e...faf

Skrevet

Hvordan tror du ledelsen kan ta tak i ting hvis ingen «sladrer»?

De har ikke rett til å si opp noen pga høyt sykefravær. 

Anonymkode: 23dbe...25c

Skrevet

Jeg hadde skiftet jobb og gitt tilbakemelding til sjefen om at du slutter på grunn av henne. Lite sannsynlig at ledelsen kommer til å kunne gjøre noe, det er vanskelig å gi noen sparken i Norge. 

Anonymkode: c3f99...8fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 22.01):

Jeg hadde skiftet jobb og gitt tilbakemelding til sjefen om at du slutter på grunn av henne. Lite sannsynlig at ledelsen kommer til å kunne gjøre noe, det er vanskelig å gi noen sparken i Norge. 

Anonymkode: c3f99...8fa

Jeg har jobbet der mye lengre enn henne og har en avdelingsleder stilling. 
Hun jobber bare deltid. Hun sa opp jobben sin for 6 mnd siden, men trakk tilbake oppsigelsen før oppsigelsestiden var over. 
Både jeg og mine kollegaer ble veldig skuffet. Vi tenkte endelig blir det lettere på jobb. 
Dama sliter tydeligvis veldig psykisk og burde hatt hjelp for lenge siden. Men hun nekter og sykemelder seg tvert noen sier noe til henne. 
Nå brakk hun hånda fordi hun brøt HMS på jobben og fikk en kraftig advarsel fra sjefen. Hun er sykemeldt 1 mnd nå. 
Arbeidsmiljøet er helt annet nå og alle trives på jobb. Ingen som snakker stygt til hverandre eller krangler. Jeg gleder meg til å gå på jobb nå. 

Må da være grunnlag å gi noen sparken hvis de skaper uhygge på arbeidsplassen? 

ts

Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 21.35):

Hva skal til for at sjefen kan gi henne sparken?

Du har tydeligvis en ubrukelig sjef. Gjør deg heller en tjeneste og finn deg en annen jobb. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet der mye lengre enn henne og har en avdelingsleder stilling. 
Hun jobber bare deltid. Hun sa opp jobben sin for 6 mnd siden, men trakk tilbake oppsigelsen før oppsigelsestiden var over. 
Både jeg og mine kollegaer ble veldig skuffet. Vi tenkte endelig blir det lettere på jobb. 
Dama sliter tydeligvis veldig psykisk og burde hatt hjelp for lenge siden. Men hun nekter og sykemelder seg tvert noen sier noe til henne. 
Nå brakk hun hånda fordi hun brøt HMS på jobben og fikk en kraftig advarsel fra sjefen. Hun er sykemeldt 1 mnd nå. 
Arbeidsmiljøet er helt annet nå og alle trives på jobb. Ingen som snakker stygt til hverandre eller krangler. Jeg gleder meg til å gå på jobb nå. 

Må da være grunnlag å gi noen sparken hvis de skaper uhygge på arbeidsplassen? 

ts

Uhygge er et veldig lite spesifikt begrep. De kan gi vedkommende skriftlige advarsler, der flere advarsler over tid vil kunne brukes som grunnlag for oppsigelse. Men da er de også avhengige av at du klager og sier ifra om hva som ikke fungerer.

Anonymkode: c3ac6...a9e

Skrevet
padawan skrev (4 minutter siden):

Du har tydeligvis en ubrukelig sjef. Gjør deg heller en tjeneste og finn deg en annen jobb. 

Har jobbet der i 10 år nå. Trives med kollegaene mine. 
Det er kun denne damen det er problemet med. Kommer godt overens med sjefen min også. 
Han er ung og nyutdannet. Han er kanskje ikke helt dreven på det feltet. 

ts

Skrevet

Kan du skrive avvik hver gang hun dummer seg ut?

Anonymkode: 64fde...3a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uhygge er et veldig lite spesifikt begrep. De kan gi vedkommende skriftlige advarsler, der flere advarsler over tid vil kunne brukes som grunnlag for oppsigelse. Men da er de også avhengige av at du klager og sier ifra om hva som ikke fungerer.

Anonymkode: c3ac6...a9e

Hun satt en arbeidsdag på spiserommet å bare gråt. 
Mens kollegaen min ble stående med alt arbeidet alene. Kollegaen kom til meg å klaget siden hun ikke turte å si noe til sjefen. 
Jeg sier mer ifra nå. Tidligere ga jeg henne direkte beskjed og hun fløy i taket og klikket på meg. Foran kunder og andre kollegaer. 
Så gikk hun rundt å sådde tvil i andre kollegaer om sjefen vår. Sa han fulgte med oss på overvåkningskamera. Noe jeg syntes hørtes helt på trynet ut. Spurte hvilket grunnlag hun hadde for å si noe slikt. Da kjeftet hun på meg og påstod at jeg var på lag med sjefen. 

Hele dama er helt vanvidd.. aner ikke hva jeg skal gjøre snart. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du skrive avvik hver gang hun dummer seg ut?

Anonymkode: 64fde...3a4

Jeg bruker å gi direkte beskjed om jeg synes det er relevant. 
Melder ifra avvik hvis hun bryter hms. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...