Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er stor, sterk og muskuløs. Men er konfliktsky. Sist vi var på byen tok et av de værste menneskene han vet (som tidligere har utsatt han for blind vold) å strøk meg over kinnet rett forran nesen hans, og han gjorde ingenting med det. Jeg såg han ble sint, men lot det fare forbi. 

Jeg synes egentlig det var litt turn-off med en kjæreste som virker "redd" når noe slikt skjer. Han er verdens snilleste kar ellers, hjelpsom hjemme, god og kjærlig. Men dette fikk meg til å tenke negativt om han😔 hvordan hadde dere andre reagert?

Anonymkode: e9972...02b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerte du, da?

Anonymkode: cd482...0bc

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Han hever seg over folk som prøver å provosere. Bra jobba! 

Anonymkode: a48bc...85a

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Slik han reagerte er den eneste måten voksne folk reagerer. Kun idioter byr opp til bråk og juling.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han har selvkontroll. Det er en bra ting, det. Kanskje du burde sette eklingen på plass selv?

Anonymkode: cdf1a...f08

Denne eklingen er kjent i denne bygda for å ikke sky noe eller noen som helst. Han har til og med banket sin eks. Så om jeg hadde satt han på plass selv, hadde nok helvettet vært løst.

Skrevet

I den situasjonen der ville jeg berømmet kjæresten din. Hvorfor yppe til bråk, liksom. 

Ellers skjønner jeg tankegangen din. Jeg er sterkere enn min samboer, selv om han er 30 cm høyere enn meg. Han er redd for alt, inkludert hunder og katter, liksom. Det er litt patetisk, egentlig. 

Anonymkode: 61b0f...2dc

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han hever seg over folk som prøver å provosere. Bra jobba! 

Men når vet man om noen hever seg over, eller om de rett og slett er redd? 
Jeg tenker jo om han i det heletatt hadde vært istand til å forsvare meg/oss om noe skulle skje. 
Eksen var stikk motsatt, og jeg gjør vel kanskje dumt i å sammenligne de to.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du virker overfladisk og selvsentrert. Hvis det var meg, håper jeg at jeg hadde reagert med litt mer omtanke for min egen mann.

Anonymkode: 9c31c...968

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva synes du han skulle gjort? Yppet til slåsskamp fordi du ikke klarer å snakke for deg selv?

Anonymkode: d98f7...c3f

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Han har selvkontroll og det betyr overhodet ikke at han er svak!

Hva tror du personen som tidligere har utsatt han for vold ønsket å oppnå med å gjøre det?

Garantert en reaksjon!

Ved å håndtere situasjonen, slik kjæresten din gjorde, viste han til den andre mannen at han ikke hadde makt over han.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg fått en stor respekt for kjæresten din. Han er voksen, moden og lot ikke følelsene ta overhånd. 

Endret av moroklompen
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne eklingen er kjent i denne bygda for å ikke sky noe eller noen som helst. Han har til og med banket sin eks. Så om jeg hadde satt han på plass selv, hadde nok helvettet vært løst.

Spørsmålet som er relevant er: Hvordan reagerte du da? 

Satt du bare der og tok imot? Ingen motstand? Hvorfor ba du ikke han reise til h... ? 

Du forsvarte deg jo ikke selv engang! 

Turnoff det også.

Anonymkode: 741a8...cdc

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde en kjæreste som reagerte helt motsatt og skulle denge alle mulige som den sjalue idioten han var. Etter min tid ble han satt inn.

Du virker som en dramaqueen som ikke evner å ta vare på deg selv, du lever  ikke på 1870 tallet. 

Anonymkode: a00b4...894

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva vil du at kjæresten din skal gjøre da? Denge løs på eklingen og etterhvert risikere å få problemer? Nei han gjorde det riktige ved å ikke utøve vold.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du mener kjæresten din skulle gått inn i en konfrontasjon? Om noen skulle sagt noe, er det deg.

• Liker 7
Skrevet

Hva sa du selv, da? 

Og hva tror du ville skjedd om han responderte med vold/utagerende oppførsel?

• Liker 3
Skrevet

Kjæresten din gjorde det eneste riktige. Hadde han gjort noe fysisk mot vedkommende som strøyk på deg, hadde det vært kjæresten din som hadde blitt dømt for vold. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjæresten min er stor, sterk og muskuløs. Men er konfliktsky. Sist vi var på byen tok et av de værste menneskene han vet (som tidligere har utsatt han for blind vold) å strøk meg over kinnet rett forran nesen hans, og han gjorde ingenting med det. Jeg såg han ble sint, men lot det fare forbi. 

Jeg synes egentlig det var litt turn-off med en kjæreste som virker "redd" når noe slikt skjer. Han er verdens snilleste kar ellers, hjelpsom hjemme, god og kjærlig. Men dette fikk meg til å tenke negativt om han😔 hvordan hadde dere andre reagert?

Det er turnoff ja. Hadde droppet fyren.

Anonymkode: 638bb...885

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men når vet man om noen hever seg over, eller om de rett og slett er redd? 
Jeg tenker jo om han i det heletatt hadde vært istand til å forsvare meg/oss om noe skulle skje. 
Eksen var stikk motsatt, og jeg gjør vel kanskje dumt i å sammenligne de to.

Det har vel ikke noe å si. Det viktigste er jo at kjæresten din ikke var med på å lage bråk. 

Og forsvare deg, hva mener du med det? Hvilke folk er det egentlig dere henger med? 

For de fleste er det turn of når kjæresten ypper til bråk for å "forsvare" dama. Det tyder på umodenhet og dårlig selvtillit. 

• Liker 12
Skrevet

Ikke vært det å reagere.

Hilsen en som har sonet voldsdom og påført store skader fordi jeg skulle «stå opp for» en kjæreste.

Anonymkode: cf520...9f5

• Liker 4
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...