Gå til innhold

Valp som hoster stygt og kaster opp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 
Først: Valpen skal til veterinær denne uken for nøye undersøkelse av problemene jeg nå skal spørre om. Hun har allerede vært undersøkt flere ganger. Så hun blir fulgt opp. 

Jeg har en 3mnd gammel tispe som gradvis blir værre på kveldene. 
hun startet med å hoste litt her og der kort tid etter vi fikk ho, men ikke mer enn at vi tenkte det var pga pels eller lignende. Dette skjedde dag og natt. 

så utviklet det seg til å høres litt styggere ut, og det var som om hun harket opp noe inn i munnen. Men svelget det igjen. 
Dro til veterinær som mente det var kennelhoste og det skulle snart gå over av seg selv. 
Men nå, 3uker senere har det blitt værre og de er enige i at det mest sannsynlig ikke er kennelhoste. 
Hun kaster opp fordøyd og noe ufordøyd mat, men det er stort sett bare på natta. Mengden som kommer opp øker litt og litt for hver kveld som går. 

på dagtid hoster og harker hun stygt. Men ikke oppkast. Hun legger på seg godt og har veldig god appetitt. Det ser ut til at veterinær er usikker på hva dette er og vi er derfor henvist for nøye undersøkelse denne uken. Hun harker stygt når hun er i høyere aktivitet. Og har en sånn gurglende pust når hun skal hoste. 

har noen vært borti lignende? 
Jeg har googlet og alt som kommer opp er dystre diagnoser med dårlige prognoser.. 
oppdretter vet dessverre lite om hva dette kan skyldes.. 

Noen med lignende opplevelser på sin valp? 

Anonymkode: 02ef3...61d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver valpen har godt appetitt, inhalerer/sluker henne opp maten eller tygger hun den rolig? For vi hadde det samme problemet med vår hund når hun var valp, men dette var fordi hun ikke tygget maten, men bare slukte den.

Anonymkode: 2d6c9...771

Skrevet

Hei, Ts her. 
ja hun er glupsk, så mating er for hånd, gir vom fryst eller gir mat i en slowfeeder skål. 

men om det var av glupskhet, ville det ikke skje oppkast kort tid etter inntak av mat? 
Har en hannkatt som av og til sluker maten sin, og da kommer det opp ikke lange stunden etter inntak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, Ts her. 
ja hun er glupsk, så mating er for hånd, gir vom fryst eller gir mat i en slowfeeder skål. 

men om det var av glupskhet, ville det ikke skje oppkast kort tid etter inntak av mat? 
Har en hannkatt som av og til sluker maten sin, og da kommer det opp ikke lange stunden etter inntak. 

Kan ikke svare på det med oppkast, men det kan jo være at glupskheten gjør at hun hoster/harker. Forhåpentligvis så finner veterinæren ut av det.

Anonymkode: 2d6c9...771

Skrevet

Kan det være refluks? Min sønn sin hund holdt på med hoste og brakk seg mye. Kastet mye opp, spesielt på natten. Nå har han begynt på medisin for dette og det fungerer veldig bra for han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...