AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg og samboer har vært sammen i rundt 10 år, har ett barn sammen(4år) og lever det typiske A4 livet. Vi har det for så vidt fint sammen, men jeg synes det til tider kan være litt kjedelig, han synes det er flott. Så til problemet; jeg er blitt så utrolig betatt av en kollega. Jobber turnus så vi jobber ganske tett over en tidsperiode. Trodde dette skulle dabba av når jeg ikke var på jobb men det har det ikke gjort. Gleder meg til å jobbe bare for å få være nær han, snakke med han osv. Kjennes nesten ut som jeg har litt kjærlighetssorg når jeg vet jeg ikke skal se han på lenge. Han har alle de egenskapene jeg savner hos min samboer og det blir bare sterkere og sterkere vær gang vi jobber sammen. Hva skal jeg gjøre? Noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre? Jeg elsker min samboer og vil virkelig prøve å gå videre slik at jeg kan være den beste kjæresten for han. Men jeg får ikke denne andre mannen ut av hode! Tenker på han konstant… HJELP Anonymkode: 4dc48...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Har dere problemer i forholdet? Anonymkode: 4dc48...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Kanskje du kan snakke med samboeren din om det? Anonymkode: 49ad4...f08
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere problemer i forholdet? Anonymkode: 4dc48...c8d Det har vært litt opp og ned i det siste ja. Føler ofte at vi bare er venner men så plutselig snur det. Men all spenning er liksom vekke. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du kan snakke med samboeren din om det? Anonymkode: 49ad4...f08 Nei det tror jeg virkelig ikke. Det tror jeg hadde gjort han utrolig såret og skapt ett stort gap mellom oss.. Anonymkode: 4dc48...c8d
sicario Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg og samboer har vært sammen i rundt 10 år, har ett barn sammen(4år) og lever det typiske A4 livet. Vi har det for så vidt fint sammen, men jeg synes det til tider kan være litt kjedelig, han synes det er flott. Så til problemet; jeg er blitt så utrolig betatt av en kollega. Jobber turnus så vi jobber ganske tett over en tidsperiode. Trodde dette skulle dabba av når jeg ikke var på jobb men det har det ikke gjort. Gleder meg til å jobbe bare for å få være nær han, snakke med han osv. Kjennes nesten ut som jeg har litt kjærlighetssorg når jeg vet jeg ikke skal se han på lenge. Han har alle de egenskapene jeg savner hos min samboer og det blir bare sterkere og sterkere vær gang vi jobber sammen. Hva skal jeg gjøre? Noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre? Jeg elsker min samboer og vil virkelig prøve å gå videre slik at jeg kan være den beste kjæresten for han. Men jeg får ikke denne andre mannen ut av hode! Tenker på han konstant… HJELP Anonymkode: 4dc48...c8d Ikke veldig uvanlig dette. Du kan trene deg på å skru av emosjoner. En utrolig nyttig egenskap når man har lært seg det og kan kontrollere det. Jeg kan i veldig stor grad styre følelsene mine og kan skru de av om jeg ønsker. Litt forenklet kan man lære seg og tidsavgrense følelser. Nyttige teknikker man kan lære i traumebehandling, men som kan ha stor overføringsverdi til feks situasjonen du er i nå. 2
urenluren Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Jeg ville nok latt det være. Forhold er litt opp og ned, og etter mange år sammen blir jo ting gjerne litt kjedelig og hverdagslig. Skulle du blitt sammen med kollegaen ville sikkert det samme skjedd med han også etter noen år. Tenker det er helt normalt å forelske seg litt i andre innimellom, men jeg ville ikke "ødelagt" familien din av den grunn! Hvis du fortsatt elsker kjæresten din er det vel verdt å ta vare på? 6
Gjest Hottentått Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har vært litt opp og ned i det siste ja. Føler ofte at vi bare er venner men så plutselig snur det. Men all spenning er liksom vekke. Anonymkode: 4dc48...c8d Selvfølgelig er spenningen borte etter 10 år sammen. Det blir det med hvem som helst. Men tror det er helt normalt å bli betatt av andre selvom det ikke betyr at et forhold med vedkommende er det rette. Er jo den spenningen som er tiltalende og den er for en begrenset periode.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 urenluren skrev (12 minutter siden): Jeg ville nok latt det være. Forhold er litt opp og ned, og etter mange år sammen blir jo ting gjerne litt kjedelig og hverdagslig. Skulle du blitt sammen med kollegaen ville sikkert det samme skjedd med han også etter noen år. Tenker det er helt normalt å forelske seg litt i andre innimellom, men jeg ville ikke "ødelagt" familien din av den grunn! Hvis du fortsatt elsker kjæresten din er det vel verdt å ta vare på? Ja jeg vet jo at spenningen tar slutt og at det er normalt. Men jeg er fortsatt ung, nettopp fylt 30, og ser liksom ikke for meg at jeg klarer å leve i denne kjedsomheten i mange år til. Men nei jeg vil jo ikke ødlegge familien min av denne grunn. Anonymkode: 4dc48...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Hottentått skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig er spenningen borte etter 10 år sammen. Det blir det med hvem som helst. Men tror det er helt normalt å bli betatt av andre selvom det ikke betyr at et forhold med vedkommende er det rette. Er jo den spenningen som er tiltalende og den er for en begrenset periode. Hva er en begrenset periode da? Jeg er snart nådd ett år. Og det går ikke over. Ikke har jeg noe særlig kontakt med han heller når vi ikke jobber sammen. Er evt bare ett par «hvordan går det? «meldinger. Anonymkode: 4dc48...c8d
Gjest Hottentått Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er en begrenset periode da? Jeg er snart nådd ett år. Og det går ikke over. Ikke har jeg noe særlig kontakt med han heller når vi ikke jobber sammen. Er evt bare ett par «hvordan går det? «meldinger. Anonymkode: 4dc48...c8d Jeg mente at spenningen i et forhold er for en begrenset periode. Om du går ifra familien din og blir sammen med en ny, så vil spenningen der gå over om en liten stund også. Det er med andre ord ikke rart at du ikke opplever spenning i forholdet ditt som har vart over 10 år. Det er helt naturlig. Jeg vet ikke hva du skal gjøre med forelskelsen din, men du bør ikke dyrke den ved å ha kontakt uten om jobb.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Hottentått skrev (2 minutter siden): Jeg mente at spenningen i et forhold er for en begrenset periode. Om du går ifra familien din og blir sammen med en ny, så vil spenningen der gå over om en liten stund også. Det er med andre ord ikke rart at du ikke opplever spenning i forholdet ditt som har vart over 10 år. Det er helt naturlig. Jeg vet ikke hva du skal gjøre med forelskelsen din, men du bør ikke dyrke den ved å ha kontakt uten om jobb. Ja jeg vet jo for så vidt at gresset ikke er grønnere på den andre siden og at den spenningen forsvinner i alle forhold. Har bare vanskelig med å forholde meg til det sikkert. Anonymkode: 4dc48...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #12 Skrevet 31. januar 2022 Kan du ikke bare nyte fantasien og avstandsforelskelsen? Også kan dere jobbe med forholdet på hjemmebane? Hvis du bare er 30 år så har du mange år med godt utvalg av menn foran deg, så du trenger ikke å ta et forhastet valg. Anonymkode: f5f1e...667 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #13 Skrevet 31. januar 2022 Klassisk tilfelle. Selv om man er i et forhold så ryker man innimellom på et crush eller tre iløpet av livet på noen andre, og man blir litt usikker. At det er en kollega er også helt klassisk. Dette går fort over hvis du bare later som ingenting og ignorerer følelsene. Problemet er at mange, særlig kvinner, ser ut til å følge følelsene, og da hopper ut av forholdet eller er utro så snart et lite crush melder seg. Er det lurt? I 90% av tilfellene ikke. Blant annet fordi det bare var et forbigående crush, og fordi han er en kollega, samt at man ofte forlater "kjærligheten i livet" og aldri får dette tilbake igjen. Men for all del. Gjør hva du vil! Anonymkode: 736bf...2d4 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #14 Skrevet 31. januar 2022 Om jeg hadde gått k fra min samboer er det jo ikke på grunn av denne kollegaen. Men for at jeg kanskje tenker litt ekstra på hva som ikke funker i dette forholdet nettopp på grunn av de egenskapene jeg ser kollega har som jeg savner i min egen partner. Jeg forstår godt hva dere mener og jeg er 100% enig med dere alle. Men det er ikke alltid like enkelt å tenke rasjonelt. Anonymkode: 4dc48...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja jeg vet jo at spenningen tar slutt og at det er normalt. Men jeg er fortsatt ung, nettopp fylt 30, og ser liksom ikke for meg at jeg klarer å leve i denne kjedsomheten i mange år til. Men nei jeg vil jo ikke ødlegge familien min av denne grunn. Anonymkode: 4dc48...c8d Da må du gjøre noe for å endre den kjedsomheten du føler på i forholdet. Det går ikke over av seg selv mens du venter. Du/dere må aktivt jobbe med forholdet deres. Du bør nok snakke med din kjære om problemene du har dere i mellom og så må dere søke etter en løsning. Du trenger ikke å nevne at du er betatt av en annen, det går over av seg selv etter hvert. Og det går fort når ting blir bra på hjemmebane. Anonymkode: d617a...ffd 1
Gjest Hottentått Skrevet 31. januar 2022 #16 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja jeg vet jo for så vidt at gresset ikke er grønnere på den andre siden og at den spenningen forsvinner i alle forhold. Har bare vanskelig med å forholde meg til det sikkert. Anonymkode: 4dc48...c8d Skjønner det godt altså! Jeg savner den spenningen ekstremt, men så vet jeg jo at den går over ila 1 år uansett hvem det er. Så det gjelder å vanne gresset på hjemmebane, og ikke vanne og håpe på grønt gress på andre siden☺️
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #17 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om jeg hadde gått k fra min samboer er det jo ikke på grunn av denne kollegaen. Men for at jeg kanskje tenker litt ekstra på hva som ikke funker i dette forholdet nettopp på grunn av de egenskapene jeg ser kollega har som jeg savner i min egen partner. Jeg forstår godt hva dere mener og jeg er 100% enig med dere alle. Men det er ikke alltid like enkelt å tenke rasjonelt. Anonymkode: 4dc48...c8d Men du elsker jo samboeren din, har det fint og han er flott, skrev du først. Vel, jeg vedder ræva mi på at dette er bare et forbigående crush uten mål og mening. Og det er helt vanlig. Og det er også helt vanlig å bli usikker og evaluere forholdet sitt. Du skal se at dette crushet ender fort hvis du bare lar det skje, og ikke maler deg inn i crushet. Har du gjort sistnevnte så forsvinner det forholdet du har, som egentlig er bra, med i dragsuget. Du skaper deg grunner for å gjøre det slutt samtidig, for å rettferdiggjøre crushet. Bestem deg om du vil teste ut crushet eller bevare samboerskapet. Gjør du førstnevnte så er samboerskapet over og ute etterhvert, det kan jeg nærmest garantere, uansett om du blir sammen med crushet eller ikke. For du vil svartmale forholdet ditt så på veien at det vil ende med at du uansett vil ut av det. Kjærlighet er også viljestyrt. Det handler om hva du velger å fokusere på. Fokus kan både skape og drepe kjærlighet. Anonymkode: 736bf...2d4 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #18 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du elsker jo samboeren din, har det fint og han er flott, skrev du først. Vel, jeg vedder ræva mi på at dette er bare et forbigående crush uten mål og mening. Og det er helt vanlig. Og det er også helt vanlig å bli usikker og evaluere forholdet sitt. Du skal se at dette crushet ender fort hvis du bare lar det skje, og ikke maler deg inn i crushet. Har du gjort sistnevnte så forsvinner det forholdet du har, som egentlig er bra, med i dragsuget. Du skaper deg grunner for å gjøre det slutt samtidig, for å rettferdiggjøre crushet. Bestem deg om du vil teste ut crushet eller bevare samboerskapet. Gjør du førstnevnte så er samboerskapet over og ute etterhvert, det kan jeg nærmest garantere, uansett om du blir sammen med crushet eller ikke. For du vil svartmale forholdet ditt så på veien at det vil ende med at du uansett vil ut av det. Kjærlighet er også viljestyrt. Det handler om hva du velger å fokusere på. Fokus kan både skape og drepe kjærlighet. Anonymkode: 736bf...2d4 Oi det traff! Veldig faktisk😅 takk det trengte jeg å høre! Anonymkode: 4dc48...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #19 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi det traff! Veldig faktisk😅 takk det trengte jeg å høre! Anonymkode: 4dc48...c8d Samtidig som du har svartmalt forholdet for å skape deg argumenter for å crushe, så vedder jeg også på at du har blåmalt denne kollegaen din samtidig. Altså at du har lett etter momenter ved han du digger og lar deg crushe på. Du lar tvilen komme kollegen tilgode, mens du tviler på forholdet. Prøv å snu på det heller. Finn momenter ved crushet som du misliker. Det er sikkert flust å ta av. La deg irritere av det. La deg irritere av han. Frastøt han. Let etter alt som ikke er bra, omså det er håret som irriterer deg. For tro meg, han er ikke perfekt! Så slutt å blåmal han, svartmal han heller! Og så slutter du å svartmale forholdet, men bruker tid på å lete etter alt du liker og elsker ved det. Finn frem de gode følelsene inni deg om forholdet. Mal og brygg disse følelsene. Drit i det du har konkludert med hittil, og start på nytt med blåmaling! Anonymkode: 736bf...2d4 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #20 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samtidig som du har svartmalt forholdet for å skape deg argumenter for å crushe, så vedder jeg også på at du har blåmalt denne kollegaen din samtidig. Altså at du har lett etter momenter ved han du digger og lar deg crushe på. Du lar tvilen komme kollegen tilgode, mens du tviler på forholdet. Prøv å snu på det heller. Finn momenter ved crushet som du misliker. Det er sikkert flust å ta av. La deg irritere av det. La deg irritere av han. Frastøt han. Let etter alt som ikke er bra, omså det er håret som irriterer deg. For tro meg, han er ikke perfekt! Så slutt å blåmal han, svartmal han heller! Og så slutter du å svartmale forholdet, men bruker tid på å lete etter alt du liker og elsker ved det. Finn frem de gode følelsene inni deg om forholdet. Mal og brygg disse følelsene. Drit i det du har konkludert med hittil, og start på nytt med blåmaling! Anonymkode: 736bf...2d4 Jeg hater faktisk håret hans😂 jeg tar til meg alt du sier og skal gjøre det! Takk for god hjelp! Du har rett i det du skriver. Føler meg ganske mye bedre allerede!❤️ Anonymkode: 4dc48...c8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå