Gå til innhold

Har man eksamen siste skoledag? Vgs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er bedt med til syden av mamma. Det er rutefly og hun ønsker å dra 17.juni. Min sønn på 17 år vil gjerne være med. Han går 2.året yrkesfag dataelektronikk. Siste skoledag er 17.juni. pleier man å ha eksamen siste skoledag?

Anonymkode: 2f4dd...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er eksamen den siste uka-  er det isåfall muntlige. Og ihvertfall ikke den siste dagen. Vitnemål og karakterer skal være ferdig til da 

• Liker 3
Skrevet
Queen of the North skrev (2 minutter siden):

Hvis det er eksamen den siste uka-  er det isåfall muntlige. Og ihvertfall ikke den siste dagen. Vitnemål og karakterer skal være ferdig til da 

Vi hadde eksamen siste skoledag, og fikk bare et kompetansebevis med alle karakterene som ble skrevet ut samme dag. Vitnemålet kom i posten flere uker etterpå.

Anonymkode: 6d4c0...874

• Liker 1
Skrevet

Jøss. Har aldri hørt om det før 🙈 da er det tydeligvis mulig. Kanskje det er ei greie på veldig store skoler? 

Skrevet

På planen/skoleruta til skolen står det at det er fellesensur 15-17.juni. hva betyr det? 

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis ikke, aldri opplevd I mitt fylke i allefall. 

Jeg er lærer på vgs yrkesfag

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

På planen/skoleruta til skolen står det at det er fellesensur 15-17.juni. hva betyr det? 

Fellessensur gjelder for skriftlig eksamen. Skriftlig eksamen er ikke så sent. Sannsynligvis ikke muntlig eller muntlig-praktisk heller. Be ham sjekke info på skolens sider. Vi har et eget itslearning-fag kalt eksamen der jeg jobber, der alle eksamensdatoer ligger. Dere kan også spørre på skolen,  i informasjonen eller direkte hos eksamensansvarlig.

Anonymkode: c8d4f...c1b

Skrevet

Nei, og mest sannsynlig ligger eksamensdatoen ute på nett om du søker på eksamensdato og fylkeskommune 

Anonymkode: d46d7...a31

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, og mest sannsynlig ligger eksamensdatoen ute på nett om du søker på eksamensdato og fylkeskommune 

Anonymkode: d46d7...a31

Skriftelig er i mai. Muntlig står det ingenting om. Annet enn at muntlig er fra 1.-20.juni. Men er det ikke litt rart å ha muntlig eksamen etter skoleslutt? Vet ikke om de har muntlig på hams linje, han aner ikke selv heller.

Skrevet

de aller siste par skoledagen blir vanligvis bare brukt til tull og tøys. 

alle skole-bøkene skal også være innlevert lenge før dette...         

Anonymkode: 932a7...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skriftelig er i mai. Muntlig står det ingenting om. Annet enn at muntlig er fra 1.-20.juni. Men er det ikke litt rart å ha muntlig eksamen etter skoleslutt? Vet ikke om de har muntlig på hams linje, han aner ikke selv heller.

Hjelpes, han bør lese seg opp om fagene sine. All info finnes på Udir ang. eksamensordning. Og datoer- sjekk skolens interne informasjonssider. Muntlig varierer fra skole til skole, logisk nok.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjelpes, han bør lese seg opp om fagene sine. All info finnes på Udir ang. eksamensordning. Og datoer- sjekk skolens interne informasjonssider. Muntlig varierer fra skole til skole, logisk nok.

Ja skriftelig er greit, det vet han om. Men muntlig står det ikke noe om. Har leita på skolens side

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja skriftelig er greit, det vet han om. Men muntlig står det ikke noe om. Har leita på skolens side

Spørre avdelingsleder? 

Anonymkode: 55780...efa

Skrevet

Pleier ikke, men dagen kan brukes, såvidt jeg har forstått. 
Går han treårig linje eller er det siste året på skole før lærling?

slik jeg har forstått det på de linjene jeg har vært borti har alle en tverrfaglig muntlig-praktisk eksamen på vg2 om det er toårig+læretid. Jeg har ikke vært borti at den har vært siste skoledag, men jeg har opplevd at det har vært nest siste skoledag, så hvis de sliter med å få tak i sensorer så tror jeg de i teorien kan bruke siste skoledag også. Jeg ville bedt ham prate med en programfaglærer. Muntlige og muntlig-praktiske eksamener pleier ikke å publisere dato før en gang i løpet av vårterminen.
Han kan også komme opp i muntlig eksamen i fellesfag også(norsk og samfunnsfag om jeg husker riktig), men det har jeg aldri vært med på at har vært siste skoledag, seineste jeg har vært sensor har vært to dager tidligere. 

Skrevet
Ex-vestlending skrev (6 minutter siden):

Pleier ikke, men dagen kan brukes, såvidt jeg har forstått. 
Går han treårig linje eller er det siste året på skole før lærling?

slik jeg har forstått det på de linjene jeg har vært borti har alle en tverrfaglig muntlig-praktisk eksamen på vg2 om det er toårig+læretid. Jeg har ikke vært borti at den har vært siste skoledag, men jeg har opplevd at det har vært nest siste skoledag, så hvis de sliter med å få tak i sensorer så tror jeg de i teorien kan bruke siste skoledag også. Jeg ville bedt ham prate med en programfaglærer. Muntlige og muntlig-praktiske eksamener pleier ikke å publisere dato før en gang i løpet av vårterminen.
Han kan også komme opp i muntlig eksamen i fellesfag også(norsk og samfunnsfag om jeg husker riktig), men det har jeg aldri vært med på at har vært siste skoledag, seineste jeg har vært sensor har vært to dager tidligere. 

Han går vg2 og skal i lære. Norsk og samfunnsfag ja. Men når får de vite det muntlige da? Et par dager før?

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han går vg2 og skal i lære. Norsk og samfunnsfag ja. Men når får de vite det muntlige da? Et par dager før?

Datoene for når han kan komme opp i norsk eller samfunnsfag får han vite ei stund før, mens han får vite om han har blitt trukket ut to dager før. Den praktiske/muntlig-praktis/tverrfaglig(husker ikke hva den kalles) får han også vite ei stund før, hvertfall hvilket tidsrom(alle kan ikke ha samme dag).

jeg husker dessverre ikke når de datoene blir publisert. Det må han nok høre med skolen om. 
sannsynligheten er nok uansett veldig lav for at eksamen havner siste skoledag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...