Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært samboere i snart 5 år. Personlig har jeg vært arbeidsløs i snart 2 år, mistet jobben pga korona... Mannen min derimot jobber som snekker og forsørger økonomien. Problemet er at han tjener så utrolig lite. Er så vidt vi klarer å betale regningene. 
Mener ikke å være en pessimist, men begynner å bli så utrolig lei av å ha dårlig økonomi her hjemme.. Nesten som at jeg vurderer å gå fra dette forholdet. Han kjøper heller aldri gaver til meg. Sist gave jeg fikk var på julaften, nemlig et bilde av oss to.. Noe som var hyggelig, men samtidig litt flaut.

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: cb4cc...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du skal gjøre? 🤷‍♀️ Du har jo ingen inntekt selv, så da kan du enten bære glad for at mannen din forsørger deg, eller pakke snippesken og flytte inn i hva-du-nå-enn-har-råd-til. 🤷‍♀️
Som snekker tjener han da vel ikke SÅ dårlig? 

Anonymkode: a7fe4...758

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjerpe deg!! 

Anonymkode: ac60c...ed0

• Liker 16
Skrevet (endret)

I mens han jobber livet av seg for å forsørge seg selv og deg, sitter du her på KG og klager.. Du må ta hodet ut av rumpen..skaff deg en forbanna jobb og bidra! Stakkars kar.
Nesten som at han fortjener noen bedre. En som setter pris på han. Skjerpings.

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 31
Skrevet

… Det er jo unektelig litt rart å lese om at du vurderer å gå fra mannen din fordi han tjener for lite. Samtidig som du er arbeidsledig og ikke tjener noe i det hele tatt? Jeg tolker det i hvert fall sånn når du sier at han «forsørger økonomien». Hva gjør du for å bidra til at økonomien skal bli bedre da? Er det bare hans ansvar? 

Merkelig tråd. 

Anonymkode: fa188...8b8

• Liker 15
Skrevet

Gjøre alt for å skaffe deg en jobb så du kan bidra på lik linje med mannen din. Heldig som har en til å forsørge deg da, ikke alle har det.

Anonymkode: f8525...906

• Liker 3
Skrevet

Dette innlegget stinker, beklager å si det, litt troll. Du tjener småpenger som arbeidsledig selv, men kritiserer mannen for lav inntekt? Når du selv har lav inntekt? Eh?

Finn deg først en jobb, så kan du begynne og klage. 

Hvorfor tror du at du skal klare deg alene på dagpenger? Det blir jo enda verre og dårligere økonomi. Det henger ikke på greip, det du sier. Du vil gjøre det slutt pga dårlig økonomi, og gå over til et liv alene med ENDA dårligere økonomi? Ja vel. Good thinking.

Anonymkode: 8a5cc...824

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har vært samboere i snart 5 år. Personlig har jeg vært arbeidsløs i snart 2 år, mistet jobben pga korona... Mannen min derimot jobber som snekker og forsørger økonomien. Problemet er at han tjener så utrolig lite. Er så vidt vi klarer å betale regningene. 
Mener ikke å være en pessimist, men begynner å bli så utrolig lei av å ha dårlig økonomi her hjemme.. Nesten som at jeg vurderer å gå fra dette forholdet. Han kjøper heller aldri gaver til meg. Sist gave jeg fikk var på julaften, nemlig et bilde av oss to.. Noe som var hyggelig, men samtidig litt flaut.

Hva skal jeg gjøre? 

Du skal selvsagt få deg en jobb?!

Det virker som du mener mannen er grunnen til at dere ikke har god økonomi, men det er jo klart den som går hjemme uten jobb som er hovedårsaken til den økonomiske situasjonen (!)

Du vurderer å gå fra forholdet?! Fordi mannen ikke tjener nok til at du kan slappe av og ikke jobbe? Jøss. Trodde vi var kommet lenger i 2022.

Anonymkode: 5ff83...87c

• Liker 3
Skrevet

Du virker utakknemlig og kravstor, skjerp deg. 

Anonymkode: 5ed1c...f8a

• Liker 1
Skrevet

220px-Trollface_non-free.png

Anonymkode: 3b3bf...308

• Liker 7
Skrevet

Hahaha dette er troll vel dere 

Anonymkode: b3da0...04b

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke kalle noen troll, men den kommentaren om at han ikke har gitt deg gave siden julaften, ødela all troverdighet.

Anonymkode: 04469...ccf

Gjest Alterego666
Skrevet

1 av 10 på Troll-O-Meteret.

TS må skjerpe seg.

Skrevet

Er snekkere så dårlig betalt da?🤔

Anonymkode: 36c2c...f5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er snekkere så dårlig betalt da?🤔

Anonymkode: 36c2c...f5f

Nei 😅

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha dette er troll vel dere 

Anonymkode: b3da0...04b

Det er vel det vet du

Anonymkode: 5ff83...87c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre? 

utakknemlig kalles dette. Sett heller pris på at han gidder å hoved forsørge dere iht regninger og mat. Gaver er faktisk luksus, og mange får ikke gaver mer enn til jul og bursdag. Noen har avtalt at de ikke gir hverandre engang.

Og hvordan økonomien skal bli bedre er faktisk mest opptil deg. Du må skaffe deg inntekt og bidra 

Skrevet

Tuller du?

Klapp igjen nebbet og søk jobber er mitt råd. 

Skrevet

Selvfølgelig har dere dårlig økonomi, dere har jo bare én inntekt! En snekker tjener virkelig ikke så dårlig, men dagens samfunn er ikke lagt opp til at man skal klare seg på én inntekt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...