AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Del Skrevet 31. januar 2022 Til dere som styrketrener. Hvor mange reps og sett gjør dere vanligvis på øvelsene dere gjør? Anonymkode: e6a8a...832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 31. januar 2022 #2 Del Skrevet 31. januar 2022 Når jeg løfter tungt har jeg mål om 5x5. Middels tungt 3-4x8-10 Lett 15-20x3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 31. januar 2022 #3 Del Skrevet 31. januar 2022 Ca. 12 sett per uke per muskelgruppe kjørt rundt 1 repetisjon fra utmattelse som gir ca. 48 stimulerende repetisjoner per muskel per uke 😊 Har kjørt mange versjoner av programmer for å oppnå dette, men det jeg likte best en periode var å dele opp i overkropp og bein, to økter hver per uke. Mandag, tirsdag, torsdag, fredag. Så kjøre 6 sett per muskelgruppe per økt fordelt på 2 øvelser. Enten 3 sett på hver eller 4 + 2. For eksempel 3 sett benkpress og 3 sett skråbenk med manualer overkroppsøkt A og 4 sett benkpress og 2 sett chest dips på overkroppsøkt B 😊 Trener stort sett i repetisjonsområdet 5 - 8, men kan pushe opp mot 12 av og til. Alltid 1 - 2 repetisjoner fra utmattelse om det ikke er spesielle grunner som taler for noe annet. Helst 1. Stopper aldri på et gitt antall repetisjoner, så tar aldri 4x8 for eksempel. Bruker repetisjonsområde 5 - 8, men tar 9 eller 10 hvis jeg får til det på en gitt vekt. Da må bare vekta økes neste gang 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå