AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har søkt diverse jobber og har nå blitt kalt inn til 2 intervjuer på 2 forskjellige bakeri. Den første er baker hansen. Jeg er så innmari redd for at hvis jeg får jobben at det blir stressende og vanskelig. Aldri jobbet på bakeri før. Har noen erfaring med det? Er det verdt det eller ikke verdt det å ta en slik jobb? Er veldig deprimert for tiden (går på AAP men ønsker å jobbe litt) og er redd at for mye stress og vanskelige ting skal gjøre meg helt ødelagt. Anonymkode: 97757...9c3
Million Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 (endret) Jeg jobbet en stund på Nordby bakeriutsalg/kafe da jeg var student. Det er helt grei servicejobb det, men det er mye vasking og rengjøring inkludert da. Etter stengetid er det mye som skal gjøres før man går hjem. Er det soft-ice maskin der for eksempel, må den rengjøres også. Diskene, bordene, all oppvasken, glasset over diskene som alle setter pekefingeren på og fingrer på for at de skal vise deg hva de vil ha må pusses daglig osv... Men det var en helt ok jobb for så vidt, til den lønna og som student. Kan ikke si jeg husker å ha følt meg "stresset" i jobben, men du må jo stå på litt når det er lunsj-innrykk og ettermiddags-rykk med kunder, så alle skal få uten å vente en evighet. Da må man stå på en stund. Men det går helt fint. Man tar en om gangen. Endret 31. januar 2022 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har hatt en del sånne jobber og er nok ikke helt anlagt for en fysisk jobb hver dag. Men noen dager i uka hadde nok gått fint. Du får kanskje sjokk etter de første vaktene, men det vil bli mye bedre. Både kokt i hodet og kroppen, men tro meg - kroppen venner seg til det. Bare husk å gjøre noe styrke for ryggen, så slipper du problemer der. Det var også en hyggelig og fin jobb med stamkunder og gode kollegaer. Gi det en sjanse! Anonymkode: d113b...d35 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har søkt diverse jobber og har nå blitt kalt inn til 2 intervjuer på 2 forskjellige bakeri. Den første er baker hansen. Jeg er så innmari redd for at hvis jeg får jobben at det blir stressende og vanskelig. Aldri jobbet på bakeri før. Har noen erfaring med det? Er det verdt det eller ikke verdt det å ta en slik jobb? Er veldig deprimert for tiden (går på AAP men ønsker å jobbe litt) og er redd at for mye stress og vanskelige ting skal gjøre meg helt ødelagt. Anonymkode: 97757...9c3 Jeg jobber som butikksjef på ett bakeriutsalg. Det kan tidvis være stressende. Det er mye multitasking på de travle dagene, og man må evne å kunne "skynde seg sakte". Det er sjelden det er tid til å sette seg ned å ta en kopp kaffe utover matpause. Du står og går hele dagen, og det er alltid noe som skulle vært vasket, fyllt opp, gjort klart osv. Pauser blir lagt til rolige tidspunkt dvs du får spise når alle andre er ferdig å spise lunsj (en sjelden gang før hvis man mot formodning skulle ligge før skjema). Jeg har hatt perfeksjonister/flinke piker med toppkarakterer som har stått og grått ved oppvaskmaskina pga manglende perfeksjon da de ikke har klart de mest stressende dagene, jeg har litt dårlig erfaring med deprimerte da de har vært dårlige på kommunikasjon og ansvarsfølelse- det flyter ofte litt ut i "ja, men.... *sett inn valgfri dårlig unnskyldning*" ( dette trenger overhodet ikke å gjelde deg, noen ser bare seg selv og evner ikke å se att de har tatt på seg ett ansvar til arbeidsgiver). Jeg ønsker meg heller ansatte som er løsningsorienterte praktisk anlagte enn boksmarte. De som gjør det bra er de som evner å akseptere att noen ting tar den tiden det tar, det hjelper ikke å bli stressa, de evner å gjøre flere ting samtidig, det er rett og slett systematisk og jevn jobbing til det som må gjøres er gjort. Det er veldig givende å jobbe med kunder, det er mye smil og latter og gode relasjoner til stamkunder. Lønna er ikke den beste, men det beste jeg kan si er - prøv deg (hvis jeg ikke har skremt deg helt bort til nå😀) . Det verste som skjer er att du ser att dette takler jeg ikke, og så sier du opp stillingen. Da har du fått prøvd om dette er noe for deg. Pssst.. Du oppdager fort at det finnes bakevarer, og det finnes gode BAKEVARER. Å kjøpe en 3 pk boller på bensinstasjon vil aldri bli det samme igjen. Anonymkode: ebbcf...002
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg jobber som butikksjef på ett bakeriutsalg. Det kan tidvis være stressende. Det er mye multitasking på de travle dagene, og man må evne å kunne "skynde seg sakte". Det er sjelden det er tid til å sette seg ned å ta en kopp kaffe utover matpause. Du står og går hele dagen, og det er alltid noe som skulle vært vasket, fyllt opp, gjort klart osv. Pauser blir lagt til rolige tidspunkt dvs du får spise når alle andre er ferdig å spise lunsj (en sjelden gang før hvis man mot formodning skulle ligge før skjema). Jeg har hatt perfeksjonister/flinke piker med toppkarakterer som har stått og grått ved oppvaskmaskina pga manglende perfeksjon da de ikke har klart de mest stressende dagene, jeg har litt dårlig erfaring med deprimerte da de har vært dårlige på kommunikasjon og ansvarsfølelse- det flyter ofte litt ut i "ja, men.... *sett inn valgfri dårlig unnskyldning*" ( dette trenger overhodet ikke å gjelde deg, noen ser bare seg selv og evner ikke å se att de har tatt på seg ett ansvar til arbeidsgiver). Jeg ønsker meg heller ansatte som er løsningsorienterte praktisk anlagte enn boksmarte. De som gjør det bra er de som evner å akseptere att noen ting tar den tiden det tar, det hjelper ikke å bli stressa, de evner å gjøre flere ting samtidig, det er rett og slett systematisk og jevn jobbing til det som må gjøres er gjort. Det er veldig givende å jobbe med kunder, det er mye smil og latter og gode relasjoner til stamkunder. Lønna er ikke den beste, men det beste jeg kan si er - prøv deg (hvis jeg ikke har skremt deg helt bort til nå😀) . Det verste som skjer er att du ser att dette takler jeg ikke, og så sier du opp stillingen. Da har du fått prøvd om dette er noe for deg. Pssst.. Du oppdager fort at det finnes bakevarer, og det finnes gode BAKEVARER. Å kjøpe en 3 pk boller på bensinstasjon vil aldri bli det samme igjen. Anonymkode: ebbcf...002 Takk for svar! Vet du hva lønna til en deltidsansatt er sånn ca? Anonymkode: 97757...9c3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Vet du hva lønna til en deltidsansatt er sånn ca? Anonymkode: 97757...9c3 Lønn settes individuelt, kommer litt an på hvor raus arbeidsgiver er, men her er linken til minstelønn satsen https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/lonn/minstelonn/ Anonymkode: ebbcf...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå