AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #141 Del Skrevet 8. februar 2022 Tror også at hvor stor man er, har noe å si. Jeg er 158 cm og normalvektig, hvis jeg spiser stort mer enn 1500 kalorier i perioder hvor jeg er lite aktiv, går jeg raskt opp i vekt. Er heldigvis veldig småspist av meg (med mindre det er snakk om potetgull 😂). To knekkebrød med noe enkelt pålegg holder meg mett og gående i flere timer, jeg klarer aldri å spise opp en normal middagsporsjon når jeg spiser ute. Trener vanligvis ganske mye og har aldri energiproblemer, prøver å spise litt ekstra kaloritett mat når jeg står på som verst Anonymkode: d6313...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #142 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.2.2022 den 9.39): Jeg refererte til de eldre trådene som TS snakket om, men var litt utydelig. Og det er jo bra du ikke får noe ut av å juge, men det er haugevis av KGere som får mye ut av å juge, det vet vi jo. Det er heller ikke vanskelig å se at mange har anstrengt forhold til mat (av de som svarer her). Så ufattelig mange som fnyser og sier at de aldri spiser snop, kanskje 2 potetgullflak i helgen, brus er fyfy, bare en bit mørk sjokolade til jul og påske, osv. Og det er mange av de i uendelig med tråder om "hva spiser du". Såpass at man tror det er normen. Men går man i en matbutikk ser man jo at folk flest kjøper brus og snacks. Jeg syns forøvrig det er skremmende med folk som sier de spiser mindre enn x antall kalorier. Kroppen bruker vel om lag 1500 hver dag bare på å fungere optimalt? 😬 Anonymkode: 2d9f8...b8f Det er ikke alle som engang liker snop! Jeg spiser omtrent aldri snop og drikker aldri brus jeg synes ikke det er godt og blir bare kvalm av det har aldri vært et kake menneske heller! Jeg elsker mat og koser meg heller med en god sandwitch enn noe kvalmende søtt godteri og drikke. Jatakk! Når jeg er i matbutikken ser jeg ikke folk flest kjøper brus å snacks nei. Bare dem som storhandler da er det ofte flere i familien med unger osv.. du tenker ikke særlig lenger enn din nese synes jeg. Anonymkode: d5123...65c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnomynBruker Skrevet 8. februar 2022 #143 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg er 172 og 58 kg. Jeg spiser slik: Frokost: kjøleskapsgrøt med frø og nøtter. Lunsj: smoothie med f.eks grønnkål eller spinat, ett egg i, en banan i, 2 spiseskjeer yougurt, litt blåbær eller bringebær, litt ingefær og 1 t-skje knuste linfrø. Og 1.5 dl eplejuice. Middag: Fisk og grønnsaker (spiser ikke kjøtt). Kvelds: to knekkebrød med brunost og et glass melk. Jeg drikker vann og grønn te uten sukker. Min meny har absolutt alle næringstoffer jeg behøver. Tar tilskudd av folat og D-vitamin etter råd fra lege. Tar også en spiseskje tran. Jeg har mange skåler med frukt og bær enkelt tilgjengelig. Når jeg har mensen spiser jeg sjokolade og drikker Monster med sukker😅 Jeg trener 4-5 ganger i uka. Og ja, det holder virkelig med 6 biter sushi. 12 biter hadde vært alt for mye for meg, og jeg hadde blitt kvalm. Å spise er dritkjedelig og jeg fokuserer på å få i meg riktig næring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 8. februar 2022 #144 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg tror at mange faktorer spiller inn for hvor lett det er for oss å spise passe mye, f eks : - Hvor glade vi er i mat - Hormoner som påvirker sult- og metthetsfølelse - Personlighet, som grad av planmessighet, viljestyrke samt tro på egen mestring / selvtillit - Stressnivå, søvn og generell livssituasjon - Psykisk helse, evne til å regulere følelser For noen er det lett å spise passe mye, for andre er det kjempevanskelig. Det er fint med tips om hvordan noen får det til, men kanskje greit å tenke på at vi har ulike forutsetninger og at det er ulike veier til Rom. For en som stresser mye, er det kanskje bedre å gjøre noe med livssituasjonen (hvis mulig) enn å fokusere på matinntak, f eks 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 8. februar 2022 #145 Del Skrevet 8. februar 2022 Jeg spiser altfor mye.🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #146 Del Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 21.29): Man kan jo tenke en normal porsjon, som jeg da vil påstå består av f.eks 3 kjøttkaker, to passelig store poteter og en ause med ertestuing + saus. Anonymkode: 15920...616 For meg (kvinne, middels høy og i øvre skikt av normaltvekt) er en normal porsjon 2 kjøttkaker, 1 mellomstor potet, resten av tallerkenen fylles opp med grønnsaker og ca. 1 dl. saus. Så hva som er en "normal" porsjon, kan også variere. Anonymkode: 4f4c5...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #147 Del Skrevet 8. februar 2022 Hvis man røyker er det kjempelett å spise lite. Det øker det forbrenningen og demper sultfølelsen.. Anonymkode: 08506...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #148 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg er generelt veldig lite sulten, eller kjenner lite på sultfølelse. Jeg får istedet hodepine som jeg ikke alltid tolker som at jeg er sulten. Hvis jeg er sammen med venninner på tur kan jeg få meg en oppvekker hvor ofte de er sulten og hvor mye de spiser. Hvis vi feks spiser frokost og går på kafé, kjøper jeg en kaffe, mens de kjøper kaffe og mat. Jeg kan spise mye også, hvis maten er god, men det er ikke fordi jeg er så sulten. Anonymkode: dbad3...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #149 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 21.29): Man kan jo tenke en normal porsjon, som jeg da vil påstå består av f.eks 3 kjøttkaker, to passelig store poteter og en ause med ertestuing + saus. Anonymkode: 15920...616 Jeg spiser ikke mer enn 2 kjøttkaker og 1 potet.. men kan spise masse kålstuing hvis vi har det til. Anonymkode: dbad3...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #150 Del Skrevet 9. februar 2022 Er det så utenkelig at mennesker er ulike, og behøver eller klarer seg med mere eller mindre enn andre? Anonymkode: a13ba...146 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #151 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 18.35): Jeg holdt på le meg skakk en gang det var en tråd her om hva folk spiste når det var sushi på menyen. Flere presterte å si at de spiste 5-6 sushier, og så var de mette. Det var liksom hele middagen. Og selvfølgelig spiste samboeren deres, en voksen mann, de samme få bitene og var liksom mett. Det er jo bare jug. Jeg er kvinne og jeg spiser minimum 12 sushi, noen ganger opptil 20 biter hvis jeg er ordentlig sulten før middag og ikke har spist noe særlig tidligere på dagen. 5-6 sushi er som en aperitif, appetittvekker bare, for meg. Anonymkode: aa1a8...b59 Jeg er ikke i NÆRHETEN av å klare dytte i meg 12 sushibiter. 6-8 biter og jeg er stappa. Ganske latterlig at man skal mistro hva folk sier de spiser bare fordi dere selv har en helt annen forbrenning og opplever at dere kan klemme i dere mye mer. Anonymkode: 4448f...1f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #152 Del Skrevet 9. februar 2022 Tja, jeg vet ikke, jeg. Folk har jo forskjellige behov ift. aktivitetsnivå, størrelse osv., dessuten så er «middag» veldig uspesifikt da det ikke nevnes mengde. 🤔 Selv kan jeg lett bare spise middag på en dag, fortrinnsvis dersom jeg får i meg noe sukkerholdig drikke (kaffe med sukker i eller lignende) på morgenen. Men så spiser jeg uhorvelig store mengder middag også da. 🤓 Anonymkode: 06ff8...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2022 #153 Del Skrevet 9. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er generelt veldig lite sulten, eller kjenner lite på sultfølelse. Jeg får istedet hodepine som jeg ikke alltid tolker som at jeg er sulten. Hvis jeg er sammen med venninner på tur kan jeg få meg en oppvekker hvor ofte de er sulten og hvor mye de spiser. Hvis vi feks spiser frokost og går på kafé, kjøper jeg en kaffe, mens de kjøper kaffe og mat. Jeg kan spise mye også, hvis maten er god, men det er ikke fordi jeg er så sulten. Anonymkode: dbad3...90a Har det akkurat som deg. Det er sjelden jeg er veldig sulten. Ofte spiser jeg fordi jeg må. I blant kjenner jeg at jeg er sulten når jeg begynner å spise. Men jeg kan spise som en mann om jeg får noe jeg virkelig liker. Anonymkode: 4448f...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 12. februar 2022 #154 Del Skrevet 12. februar 2022 Jeg tror at det stort sett ikke er mat man legger på seg av, men heller drikke, godteri, potetgull, kaker, boller, osv. Om man kutter ut sånt, kan man faktisk spise ganske mye uten å bli tjukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå