AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #101 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg er kraftig overvektig, men skal nå ned i vekt og spiser det noen kanskje vil kalle lite. Frokost: hopper over frokost Lunsj: En porsjon (30g) havrefras med gresk yoghurt Mellommåltid: Oppkuttede grønnsaker og en skive eller to kalkunpålegg naturell Middag: Forskjellig. En vanlig porsjon Kveldsmat: Liten skål granola med cottage cheese Dette holder meg mett. Jeg kunne spist mer, men da egentlig fordi jeg har lyst på, ikke fordi jeg faktisk er sulten. Anonymkode: 3f1a0...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 1. februar 2022 #102 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg tror de juger. Anonymkode: 2343a...b72 Jeg juger ikke - da hadde jeg ikke giddet å skrive inn hva jeg spiser. Jeg spiser med hensikt lite, godt under mitt kcal forbruk, og det er også grunnen til at jeg har gått ned nesten 30 kg siste halve året 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #103 Del Skrevet 1. februar 2022 Frokost: ikkeeksisterende. Drikker mengder kaffe. Begynner å bli sulten ved ett tiden, spiser gjerne to brødskiver eller tre knekkebrød. Alt mulig av pålegg, det varierer. Kan også fint skippe lunsjen og fortsette med kaffe og vann frem til middag. Spiser som regel en stor middagsporsjon, elsker varmmat. Kveldsmat: sjelden. Har jeg frukt kan det være at jeg blir fysen på det. Liker ikke kaker og er ikke glad i dessert. Kun godteri i helgene. Er ofte småsulten men gidder ikke lage mat fordi det aldri frister spesielt mye, er bare middag jeg gleder meg til. Er jeg alene hjemme og jobber med noe gøy så kan jeg fint glemme P spise den dagen. Har alltid vært sånn, er nå 49+ Er 175 og veier 65 kilo. Ganske normalt slank. Når jeg er på lengre besøk eller på tur med andre så reagerer jeg på deres oppheng i mat, når skal vi spise, hva skal vi spise, når er neste måltid. Folk eter støtt og jeg får fnatt. Orker ikke. Tror ikke de noen gang rekker å kjenne på sulten. Anonymkode: 1604b...06b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 1. februar 2022 #104 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når jeg er på lengre besøk eller på tur med andre så reagerer jeg på deres oppheng i mat, når skal vi spise, hva skal vi spise, når er neste måltid. Folk eter støtt og jeg får fnatt. Orker ikke. Tror ikke de noen gang rekker å kjenne på sulten. Anonymkode: 1604b...06b Jeg er nok en av de som er opphengt i mat. Rett og slett fordi mat og kosthold er en interesse. Jeg elsker god mat, jeg er også ganske så god på å lage god mat, og disker gjerne opp når jeg er med andre. Jeg kan planlegge neste måltid mens jeg spiser. Er jeg på turer til nye byer/utlandet, så har jeg planlagt flere steder jeg vil spise allerede før jeg er der. Jeg rekker fint å kjenne på sulten likevel. Det at mat er en interesse betyr ikke det at jeg spiser hele tiden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #105 Del Skrevet 1. februar 2022 Inwe skrev (3 minutter siden): Jeg er nok en av de som er opphengt i mat. Rett og slett fordi mat og kosthold er en interesse. Jeg elsker god mat, jeg er også ganske så god på å lage god mat, og disker gjerne opp når jeg er med andre. Jeg kan planlegge neste måltid mens jeg spiser. Er jeg på turer til nye byer/utlandet, så har jeg planlagt flere steder jeg vil spise allerede før jeg er der. Jeg rekker fint å kjenne på sulten likevel. Det at mat er en interesse betyr ikke det at jeg spiser hele tiden. Jeg elsker også god mat. Jeg har rett og slett for mye å gjøre i hverdagen til å bruke timesvis på middag, derfor bestiller jeg matkasser de ukene jeg ikke er alene, sånn at middagen er sunn, variert og god. I helgene velger vi ganske ofte restaurant. Utenlandsreiser: det første vi finner ut er hvor den beste maten er, og gjerne noe vi ikke har spist før. Så det er heller ikke sånn at manglende interesse for matlaging betyr at man ikke elsker god mat og liker å spise. Jeg elsker mat. Bare ikke brødmat og den slags tull. Gidder rett og slett ikke lage meg mat til frokost, lunsj og kvelds. Frokost fordi det aldri frister med mat før god utpå dagen. Lunsj fordi jeg ikke gidder noe mer enn i høyden å smøre noen knekkebrød/brødskiver. Hadde noen servert meg en god varmrett så hadde jeg definitivt spist😆 Kvelds: mett ut dagen hvis jeg har spist middag etter 16.00. Anonymkode: 1604b...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. februar 2022 #106 Del Skrevet 1. februar 2022 Tråden er ryddet for diskusjon rundt daglig matinntak under 1200 kcal. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #107 Del Skrevet 1. februar 2022 Villfisker skrev (4 timer siden): Hvorfor det? Jeg liker å spise. At andre tåler mindre mat, betyr bare mer mat til meg Sjalu fordi man beskylde folk som spiser lite for å juge Anonymkode: d12a4...abf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #108 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg ser mange skriver i en litt aggressiv tone hvor lite de spiser, eller hvor sjeldent de spiser. Samtidig veier de godt innenfor normal bmi. Det du egentlig skryter av er veldig lav forbrenning. Jeg er 170cm og 58kg. Spiser jevnt gjennom dagen, mer enn det de fleste her skriver. Men noen dager er jeg mindre sulten og spiser lite. Andre dager spiser jeg litt godteri også osv. Ingen dag er helt lik. Det er ikke noe rett og galt her. Folk er forskjellige. Noen vil ned i vekt og spiser naturlig nok lite i den prosessen. Andre er veldig aktive og trenger mer mat. Noen undervurderer hvor mye de spiser. Mens andre skryter av at de kan spise hva de vil uten å legge på seg, når realiteten er at matlysten dems bare er lav. Anonymkode: be42e...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #109 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg spiser to knekkebrød med litt pålegg til frokost, enten en yoghurt eller knekkebrød til lunsj, en liten porsjon proteinrik middag og som regel en håndfull nøtter eller en proteinbar på kvelden. Spiser kanskje litt potetgull i helgene, men skeier ikke ut utenom det med mindre jeg er i sosiale lag. Trener 3-4 ganger i uka og drikker ofte en proteinshake etter trening. Spiser ikke mer enn det og jo, jeg er mett. Blir sjeldent stappmett, jeg spiser til jeg ikke er sulten lenger. Er normalvektig. Hvis jeg spiser mer, blir jeg også raskere sulten. Anonymkode: d6313...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 1. februar 2022 #110 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er ikke den du siterte, men én maki er da 32 kalorier. 32x6=192 kalorier. Det er nok mer normalt at kaloriinnholdet i en middag er nærmere 700 kalorier. Hvis du spiser middag på under 200 kalorier spiser du isåfall ganske heftige måltider ellers. Anonymkode: d142a...323 Tror det er mer enn 32 kcal i en maki, særlig hvis den inneholder laks og avocado 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #111 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): skryter Jeg ser ikke skryting, enten folk opplyser de eter mye eller lite. Jeg ser stort sett folk som opplyser om mengden de eter, enten den er stor, liten eller noe midt imellom. Det jeg først og fremst ser i denne tråden at det å ete en «normal mengde mat» varierer ekstremt fra kropp til kropp, og det er jo ikke noe revolusjonerende med det. Anonymkode: c17b3...d14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 1. februar 2022 #112 Del Skrevet 1. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Sjalu fordi man beskylde folk som spiser lite for å juge Anonymkode: d12a4...abf Hvor har jeg sagt det? Jeg sa at noen gjør nok det, men det er langt fra alle. Mange glemmer faktisk hva de har spist i løpet av en dag, og oppgir derfor mindre enn det som er tilfellet. Vil ikke si at folk dermed går inn for å lyve. I hvert fall ikke bevisst. At folk har forskjellige behov derimot, skal jeg være enig i. Endret 1. februar 2022 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #113 Del Skrevet 1. februar 2022 Synes mange spiser mye jeg! Og utrolig ofte. Hadde sprengt. Anonymkode: 3aa5e...772 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 1. februar 2022 #114 Del Skrevet 1. februar 2022 Inwe skrev (9 timer siden): Korn er jo en fantastisk kilde til fiber, de aller fleste av oss får i seg for lite fiber. Man bør spise endel korn i løpet av en dag. ---- Er det en så fantastisk fiberkilde, da? Det er utrolig mye mat som inneholder fiber, som bær, frukt/grønnsaker, belgvekster, nøtter, mørk sjokolade og popcorn. Det er derfor på ingen måte nødvendig å spise korn for å få i seg nok fiber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #115 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har gått ned 30 kilo på ett år. Så ja, jeg spiser så lite som jeg sier. I starten var jeg sulten mellom måltidene, men nå er jeg egentlig ikke det lenger. Magesekken har blitt vant til mindre mat. Selvsagt kan jeg fortsatt være sulten før det er tid for neste måltid, men det er ikke farlig å kjenne litt på den følelsen. Problemet mitt tidligere var at jeg overspiste. Jeg orket ikke kjenne på følelsen av litt sult, og jeg spiste til jeg var skikkelig mett. Det gjør jeg ikke lenger. En vanlig matdag hos meg består av: Frokost: Ca 1 dl havregryn med ekstra lett melk Lunsj: En salat eller en omelett som består av 2 egg med grønnsaker og bittelitt kokt skinke. Enten med vann eller melk. Middag: En potet eller en skje pasta/ris, ca. 150 gram av det jeg har til mat (fisk/kylling) eller suppe som jeg spiser en dag i uka Kvelds: To knekkebrød med magert pålegg og et glass melk. Imellom måltidene drikker jeg vann med kullsyre eller vanlig svart kaffe. Drikker ingen kalorier utover dette. Og nei, jeg lurer ikke meg selv eller oppgir for lite. Dette er det jeg spiser i løpet av en dag. I helgene spiser jeg litt mer, men allikevel mye mindre enn tidligere. Så magesekken min har nok krympet ganske mye dette året, og gjør at metthetsfølelsen kommer mye tidligere enn før. Dette gjør også at matinntaket er blitt mye mindre. Anonymkode: 25af4...83d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #116 Del Skrevet 2. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har gått ned 30 kilo på ett år. Så ja, jeg spiser så lite som jeg sier. I starten var jeg sulten mellom måltidene, men nå er jeg egentlig ikke det lenger. Magesekken har blitt vant til mindre mat. Selvsagt kan jeg fortsatt være sulten før det er tid for neste måltid, men det er ikke farlig å kjenne litt på den følelsen. Problemet mitt tidligere var at jeg overspiste. Jeg orket ikke kjenne på følelsen av litt sult, og jeg spiste til jeg var skikkelig mett. Det gjør jeg ikke lenger. En vanlig matdag hos meg består av: Frokost: Ca 1 dl havregryn med ekstra lett melk Lunsj: En salat eller en omelett som består av 2 egg med grønnsaker og bittelitt kokt skinke. Enten med vann eller melk. Middag: En potet eller en skje pasta/ris, ca. 150 gram av det jeg har til mat (fisk/kylling) eller suppe som jeg spiser en dag i uka Kvelds: To knekkebrød med magert pålegg og et glass melk. Imellom måltidene drikker jeg vann med kullsyre eller vanlig svart kaffe. Drikker ingen kalorier utover dette. Og nei, jeg lurer ikke meg selv eller oppgir for lite. Dette er det jeg spiser i løpet av en dag. I helgene spiser jeg litt mer, men allikevel mye mindre enn tidligere. Så magesekken min har nok krympet ganske mye dette året, og gjør at metthetsfølelsen kommer mye tidligere enn før. Dette gjør også at matinntaket er blitt mye mindre. Anonymkode: 25af4...83d Så du lever på ca 1200 kcal? Anonymkode: f16b0...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 2. februar 2022 #117 Del Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du lever på ca 1200 kcal? Anonymkode: f16b0...b11 Nå er det ikke meg du svarer - men jeg har også gått ned 30 kg på godt under 1 år. Jeg lever på 13-1500 kcal søndag - fredag, og er oppe i 17-1800 lørdagene. Jeg er ikke så sulten lengre nå som i starten, så kroppen venner seg til mindre mat, og er fornøyd med det. Eller, jeg starta med litt mer kcal, men ettersom vetka går ned, så gå også kcal inntaket ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #118 Del Skrevet 2. februar 2022 Jeg har funnet ut at jeg fungerer best uten frokost og mellommåltider, og har derfor over tid vent kroppen til å spise mindre. En vanlig dag nå kan bestå av 2 knekkebrød, 1 banan og middag. Anonymkode: 7dd4b...8ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #119 Del Skrevet 2. februar 2022 Har tenkt på det så ofte, TS! Begynner å tro at de som sitter og svarer, er folk som juger/har spiseforstyrrelser (ikke nødvendigvis bulimi osv men anstrengt forhold og skam til mat) Jeg har enorm matlyst og spiser ofte og mye. Har alltid hatt høyt aktivitetsnivå pga fysisk jobb, så har hatt stabil vekt. Men pga permisjon nå så merker jeg at jeg må passe på hele tiden så jeg ikke øker i vekt. Jeg har også måtte kutte ned frokost fordi magen ikke tåler det lengre, som suger. Jeg er alltid kjempesulten om morgenen - og blir sliten, ukonsentrert og mister tempo på jobb hvis jeg ikke får spist før lunsj. Men har måtte byttet ut mat med et glass biola. Gidder ikke ramse opp, men jeg spiser mange kalorier (antakelig, gidder ikke telle). Dette med at kroppen bare skal ha to tusen kalorier er vel egentlig en myte Anonymkode: 2d9f8...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #120 Del Skrevet 2. februar 2022 Som liten lærte jeg at man skal spise moderat og ikke til man blir stappmett. Det har jeg tatt med meg og har vært slank hele livet. Jeg kunne sikkert spist en stor porsjon til middag, men har ikke behov for mer enn en halv Anonymkode: eb5e8...cad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå