AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg har sett i disse "Hva spiser du i løpet av en dag"-trådene, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å spise så lite? Type 2 knekkebrød eller litt havrgrøt til frokost, 2 skiver til lunsj, en porsjon middag og frukt til kvelds. Jeg er 58kg, 168 cm og kan ikke i min villeste fantasi se for meg å klare meg igjennom dagen med så lite mat. Jeg spiser gjerne: 3 knekkebrød eller 2 skiver med en hel boks makrell i tomat + et stort glass biola til frokost + mye grønnsaker. En skive eller en yoghurt til mellommåltid 3 skiver, en yoghurt, en frukt og mye grønnsaker til lunsj (+et stort glass biola om jeg spiser hjemme) Mellombar/bryggrynslunsj/proteinbar til mellommåltid Forsyner meg alltid minst 2 ganger til middag Småspiser pære/dadler/svisker/fiken/roisner/tørka aprikos etter middag Og en stor skål yoghurt og musli eller havregrøt til kveldsmat Har ikke tenkt å kutte ned noe på mitt eget matinntak, men bare lurer på hvordan andre klarer å spise så lite? Går dere rundt sultne? Får dere i dere alle næringsstoffer/vitaminer igjennom mat? Hvordan klarer dere å opprettholde en sunn vekt? Anonymkode: afa7a...ca0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg tror de juger. Anonymkode: 2343a...b72 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 31. januar 2022 #3 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan klarer dere å opprettholde en sunn vekt? Anonymkode: afa7a...ca0 Det er nettop det som er problemet for mange. De klarer det ikke. Alt for mange legger seg for lavt i kaloriinntak og sprekker før eller siden. Samme som med mange som går på dietter. Det er også forskjell på sunn vekt og lav vekt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 Høres ut som mesteparten av næringen din kommer fra karbohydrater. Selv om de er «langsomme» metter de ikke like mye som proteiner eller fett. Med lavkarbokosthold spiser jeg tre ganger om dagen, og er ikke sulten utenom. Hadde blitt helt stressa av å spise 7 ganger daglig slik du gjør😅 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Del Skrevet 31. januar 2022 Hvor aktiv er du? Jeg spiser som eksempelet ditt. Jeg er 172, veier 62 kg, og jeg er dessverre helt inaktiv. Jeg har vært stabil på denne vekta nå i 7 mnd, etter å ha gått ned 10 kg. Hadde jeg fortsatt kunne bevege meg og trent ville jeg spist en større porsjon middag pluss kveldsmat. Jeg er ikke sulten, spiser til jeg er mett. Er selvsagt sulten før måltidene. Anonymkode: 5e29f...edc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 31. januar 2022 #6 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror de juger. Anonymkode: 2343a...b72 Noen gjør nok det. Eller er faktisk ikke klar over hva de egentlig spiser, og glemmer å oppgi det. Jeg for min del, kunne aldri spist så lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Del Skrevet 31. januar 2022 Enten så holder de på å gå ned i vekt eller så er de som meg som både er lavere og som veier mindre enn deg. Ikke er jeg spesielt fysisk aktiv heller, men jeg jobber med saken. Mitt daglige kaloribehov er ikke spesielt stort, men altså når jeg spiser havregrøt til frokost så har jeg gjerne en spiseskje med nøttesmør til, syltetøy, frø, og av og til koker jeg inn amaranth inn i havregrøten. Det er altså ikke bare en liten porsjon med havregrøt og ikke noe mer. To skiver til lunsj kan gjerne ha en hel most avokado og to posjerte egg, eller en halv mozzarellaball med salatblader,tomat og hvitløksdressing. Det er altså ikke en flat kjedelig brødskive. Middagsporsjonen min er stor, så jeg blir mett og forsyner meg ikke igjen. Anonymkode: 03527...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Del Skrevet 31. januar 2022 uglejenta skrev (2 minutter siden): Høres ut som mesteparten av næringen din kommer fra karbohydrater. Selv om de er «langsomme» metter de ikke like mye som proteiner eller fett. Med lavkarbokosthold spiser jeg tre ganger om dagen, og er ikke sulten utenom. Hadde blitt helt stressa av å spise 7 ganger daglig slik du gjør😅 Samme her - skjønner ikke at folk har tid til å spise 5-7 ganger om dagen! Og for min del blir jeg meg sulten av å spise så ofte. 2-3 måltider pr dag holder lenge. Anonymkode: 4f4c5...37c 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg veier lite og spiser det fu sikkert tenker er lite TS. Men jeg spiser kanskje ikke fullt så sunt som deg. Vekten min er stabil og ikke høy. Hadde ikke hatt noe imot å gå opp litt i vekt, men da heller i muskelmasse enn fett. Anonymkode: 5ec2f...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har sett i disse "Hva spiser du i løpet av en dag"-trådene, og jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å spise så lite? Type 2 knekkebrød eller litt havrgrøt til frokost, 2 skiver til lunsj, en porsjon middag og frukt til kvelds. Jeg er 58kg, 168 cm og kan ikke i min villeste fantasi se for meg å klare meg igjennom dagen med så lite mat. Jeg spiser gjerne: 3 knekkebrød eller 2 skiver med en hel boks makrell i tomat + et stort glass biola til frokost + mye grønnsaker. En skive eller en yoghurt til mellommåltid 3 skiver, en yoghurt, en frukt og mye grønnsaker til lunsj (+et stort glass biola om jeg spiser hjemme) Mellombar/bryggrynslunsj/proteinbar til mellommåltid Forsyner meg alltid minst 2 ganger til middag Småspiser pære/dadler/svisker/fiken/roisner/tørka aprikos etter middag Og en stor skål yoghurt og musli eller havregrøt til kveldsmat Har ikke tenkt å kutte ned noe på mitt eget matinntak, men bare lurer på hvordan andre klarer å spise så lite? Går dere rundt sultne? Får dere i dere alle næringsstoffer/vitaminer igjennom mat? Hvordan klarer dere å opprettholde en sunn vekt? Anonymkode: afa7a...ca0 Det er da ikke meningen at man skal gå rundt mett hele tiden. Det er ikke farlig eller usunt å være sulten flere ganger gjennom dagen, tvert i mot. Anonymkode: 27f9c...e05 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 31. januar 2022 #11 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg har hatt gastric bypass,så har minimage🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #12 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg spiser en brødskive til frokost med et glass melk. Til lunsj spiser jeg to brødskiver eller middagsrester og drikker en brus (med sukker). Så spiser jeg middag, som regel en porsjon. Til kvelds et knekkebrød eller tilsvarende. Spiser sjelden noe mellommåltid. Jeg er rett og slett ikke sulten og klarer ikke spise så mye mer. Har hatt stabil vekt på 60 kg siden jeg var 18 år. Nå er jeg 42. Anonymkode: 32fbf...468 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #13 Del Skrevet 31. januar 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror de juger. Anonymkode: 2343a...b72 Jepp. De skriver ned det de ville spist på drømmedagen, og det har sikkert også skjedd et par ganger, men dette er ikke noe folk gjør dag inn og dag ut. Anonymkode: c44b1...be1 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #14 Del Skrevet 31. januar 2022 Tror mange av dem lyver faktisk. Ser det jo på samboeren som kan si at han har spist så lite, bare knekkebrød til lunch. Men han glemte de to kakestykkene han spiste på avslutning for kollegaen, og sjokoladen han spiste i bilen på vei hjem, og hvor stor porsjon han tok til middag. For eksempel. Noen er jo også småspiste og blir fort mette, heldige de. Andre spiser kanskje lite fordi de har veldig lavt aktivitetsnivå og derfor ikke trenger så mye mat. Andre igjen er sultne men ignorerer det fordi de er mer oppsatt på vektnedgang/sunnhet osv enn å slippe sult. Vil tro folk har litt forskjellig toleransegrense for sult også. Anonymkode: 1fb21...b6d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg holdt på le meg skakk en gang det var en tråd her om hva folk spiste når det var sushi på menyen. Flere presterte å si at de spiste 5-6 sushier, og så var de mette. Det var liksom hele middagen. Og selvfølgelig spiste samboeren deres, en voksen mann, de samme få bitene og var liksom mett. Det er jo bare jug. Jeg er kvinne og jeg spiser minimum 12 sushi, noen ganger opptil 20 biter hvis jeg er ordentlig sulten før middag og ikke har spist noe særlig tidligere på dagen. 5-6 sushi er som en aperitif, appetittvekker bare, for meg. Anonymkode: aa1a8...b59 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #16 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg spiser ganske lite, har aldri slanket meg en dag i livet, trenger bare ikke så mye mat. Jeg finnes ikke sulten om morgenen så spiser første måltid når det er lunsj. Da spiser jeg to knekkebrød eller brødskiver og en frukt eller gulrot. Også spiser middag, som regel en porsjon. De dagene jeg trener spiser jeg havregrøt eller middagsrester til kveldsmat. jeg småspiser litt nøtter, bær eller en sjokolade innimellom, og drikker store mengder kaffe. Ellers vann og farris. Jeg jobber på kontor da, så ville sikkert spist mer om jeg hadde en aktiv jobb. Anonymkode: eddd5...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #17 Del Skrevet 31. januar 2022 Så bra at du kan spise så mye du vil uten å legge på deg. Da har du sikkert et ganske høyt aktivitetsnivå også, vil jeg tro? Jeg spiser omtrent som eksempelet du oppgir for "for lite mat", men det er fordi jeg prøver å gå litt ned i vekt. Jeg har gått fra å spise 2 skiver om gangen til 1, og holder meg til 1 porsjon middag, som gjerne er på 6-700 kalorier. Jeg liker også egentlig å spise dobbel porsjon middag, men det er ikke tvil om at 1500 kalorier til middag er for mye, så det har jeg vært nødt til å venne meg av med. Føler allikevel ikke at jeg sulter meg av den grunn. Jeg spiser god mat i fornuftige porsjoner, og det metter mer enn nok. Anonymkode: b81fc...b3d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #18 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg spiser bare lunsj og middag, og tror jeg har fucket opp systemet. Veier alltid 60 kg, er 164 cm, trener styrke og går endel. Jeg får muskler, men er alltid rund i kantene. Som tenåring slanket jeg meg hele tiden, gjemte matpakkene og ga de til fuglene så ikke foreldrene mine skulle se at jeg ikke spiste. Anonymkode: bd8eb...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #19 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg holdt på le meg skakk en gang det var en tråd her om hva folk spiste når det var sushi på menyen. Flere presterte å si at de spiste 5-6 sushier, og så var de mette. Det var liksom hele middagen. Og selvfølgelig spiste samboeren deres, en voksen mann, de samme få bitene og var liksom mett. Det er jo bare jug. Jeg er kvinne og jeg spiser minimum 12 sushi, noen ganger opptil 20 biter hvis jeg er ordentlig sulten før middag og ikke har spist noe særlig tidligere på dagen. 5-6 sushi er som en aperitif, appetittvekker bare, for meg. Anonymkode: aa1a8...b59 Jeg spiser faktisk ikke mer enn det når vi har sushi. Er ikke så glad i det, så spiser ikke mer enn jeg må for å føle meg ok mett. Mannen spiser sikkert 25-30 biter. Anonymkode: eddd5...b02 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #20 Del Skrevet 31. januar 2022 Jeg spiser lite fordi jeg kjenner ikke at jeg er sulten. Glemmer at mat finnes, og tenker ikke over det. Jeg spiser som oftest ikke frokost, 1 brødskive eller et knekkebrød til lunsj, med pålegg (egg eller ost og salami), et halvt eple/banan eller annen frukt og gjerne en sjokoladebit (da en rute melkesjokolade, en alternativ eight o.l) Til middag spiser jeg stort sett bare litt mer enn det de fleste andre regner som halv porsjon, også spiser jeg av og til en liten skål med popcorn og alltid litt mer sjokolade på kvelden (ca 30 g Kina) Jeg har alltid spist lite, moren min er helt lik. Vi deler ofte en porsjon middag når vi er på ferie sammen - da orker vi også dessert. Jeg er 162 cm og veier 58 kg. Sushi spiser jeg ikke i det hele tatt, ikke manne heller 😂 Anonymkode: f9a0a...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå