Gå til innhold

har du klart å få ned kolesterolet uten medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kolesterolet mitt har blitt så høyt at medisin skal vurderes om noen mnd. Jeg må prøve alt jeg kan med kosthold og meir trim. Noe annet å tenke på?

Anonymkode: f15d9...e69

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ved å rett og slett spise mindre fett. Jeg synes lifesum-appen på telefonen min var veldig nyttig. Jeg logget alt jeg spiste i noen uker. jeg var ikke opptatt av kaloriinnhold og vektnedgang og brukte ikke appen til det, men den regner ut hvor mye fett, karbohydrater o.l. det er i maten og jeg fikk meg noen aha-opplevelser i forhold til hvor mye fett jeg får i meg hver dag, det var mye mer enn jeg trodde. Da ble det også enklere å ta grep når det gjaldt kostholdet. 

Anonymkode: 89db2...705

Skrevet

ja spis havregrøt for det skal hjelpe på kolesterolet. Er fullt mulig å få det ned ved å endre kosthold og mer aktivitet, jeg har klart det. 

Anonymkode: a4934...441

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk det til ja. Spiste mindre rødt behandlet kjøtt, mer grønt, mindre fett og begynte å trene. Ble bra i løpet av noen få mnd.

Anonymkode: e537c...136

Skrevet

Nei, det har jeg ikke klart. Har arvelig høyt kolesterol. Uansett om jeg har vært anorektisk eller normal vekt, så har kolesterol vært for høyt uten medisiner.

Anonymkode: ac982...7b0

Skrevet

Ja, fikk det ned ved å spise mer grønt og mindre potetgull+godis, og med mye mer mosjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...