Popelka Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Hei! Jeg fikk andre dose Pfizer vaksine i slutten av august. Jeg har alltid hatt regelmessig menstruasjon med 26-28 dagers syklus, med kun to unntak hvor jeg gikk 32 og 33 dager. Etter Pfizer vaksinene var mensen helt upåvirket og like regelmessig som alltid. Så fikk jeg covid-19 sykdom nå i julen (20.desember). Var litt syk men ikke alvorlig. Hadde en menstruasjon etter at jeg ble frisk av covid-19 igjen, denne var da det ene unntaket jeg nevnte hvor mensen ble forsinket til dag 32. Jeg begynte å bli bekymret for at jeg kunne være gravid, men heldigvis kom mensen. Så, nå i dag fikk jeg plutselig ny blødning! Og det er kun 18 dager siden siste menstruasjon! Så kort syklus har jeg aldri noensinne opplevd. Det korteste har vært 25 dager. Så jeg blir jo bekymret siden jeg alltid har hatt så regelmessig mens. Kan det rett og slett være covid-19 sykdommen som har klusset med syklusen min? Bør jeg være bekymret for evt ondartede ting på livmorhalsen? Ble konisert i 2013 pga tredjegrads celleforandringer, har tatt årlige celleprøver siden den gang som alle har vært helt fine, den siste for nøyaktig et år siden. Andre som har opplevd endret menstruasjon etter gjennomgått covid-19 sykdom? Eller noen som har noen råd/peiling på hva dette er? Takknemlig for svar!
enkefru Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Ja, både vaksinene og spesielt sykdommen kan forårsake kluss i blødninger og menstruasjonssyklus 1
Popelka Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2022 Ok. For har bare lest om at vaksinene forårsaker det. Men jeg merket ingenting etter vaksinene. Ikke før etter at jeg fikk covid-19. Og jeg har aldri fått uregelmessig menstruasjon av andre infeksjoner i kroppen tidligere..f.eks kyssesyken, influensaer, magevirus, forkjølelser, brystbetennelser m.m. Så bare så rart synes jeg, at covid skulle påvirke kroppen min slik. Har jo vært mye mer syk når jeg har hatt influensaer tidligere f.eks.
Anbefalte innlegg