Gå til innhold

sende pakke med helt hjem, men står ikke hvor jeg skal legge den!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Postkassen eller dørmatten står det på nettsiden og det står at du skal få tydelig beskjed i mailen. I mailen står det ikke "legg pakken i postkassen" eller "legg pakken på dørmatten". Det står "Legg pakken ut: I kveld (før 23:00)". Betyr det på dørmatten da? Kundeservice er så klart stengt og roboten var ikke til hjelp. For svaret jeg fikk er "Pakker som kan sendes hjemmefra, skal enten legges i postkassen eller på dørmatten. Dette vil du få tydelig beskjed om etter bestillingen er gjennomført.". 🙄
Tydelig beskjed du liksom, når du sier ut så tenker jeg dørmatten men postkassen er jo også ute. Så hva mener du, betyr det dørmatte? Hva har det stått i din mail om postkasse eller dørmatte? 

Bor ikke i blokk, er enebolig. Ikke låste postkasser. Er medium eller minste størrelsen de hadde og den er innen for målene til å passe akkurat i postkassen. 

Anonymkode: 2cec1...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke svare på hva som er rett, men om jeg måtte tippe hadde jeg lagt den utenfor døren, og så hadde jeg lagt en lapp i postkassen og skrevet "pakken ligger foran ytterdøren"

Anonymkode: 5907e...8c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kan ikke svare på hva som er rett, men om jeg måtte tippe hadde jeg lagt den utenfor døren, og så hadde jeg lagt en lapp i postkassen og skrevet "pakken ligger foran ytterdøren"

Anonymkode: 5907e...8c0

🤦‍♀️ At jeg ikke tenkte på det. Du er smart! Da gjør jeg det. Ligger under tak, så ikke noe problem å legge den på dørmatten.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri turt å sende noe med helt hjem. Hva hvis pakken blir stjålet før de henter den?

Anonymkode: 88b1e...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sender ut smspåminnelse i 21tiden, der står det hvor du skal legge den😊👍

Anonymkode: c72e9...275

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De sender ut smspåminnelse i 21tiden, der står det hvor du skal legge den😊👍

Så bra, takk for info, får håpe de skriver ordet dørmatte eller postkasse da 😂

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra, takk for info, får håpe de skriver ordet dørmatte eller postkasse da 😂

TS

Jeg dobbeltsjekket. I bekreftelsesmailene jeg har fått står det ingenting om hvor jeg skal legge pakkene. På sms har det stått: "..Merk den tydelig og legg den i postkassen før 23:00". Det kan gå bra😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

så hadde jeg lagt en lapp i postkassen og skrevet "pakken ligger foran ytterdøren"

Men er du helt blåst eller, er postbud står da ikke å roter i andres postkasse og post for å sjekke om det tilfeldigvis ligger en lapp til han der

Anonymkode: 7ba82...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men er du helt blåst eller, er postbud står da ikke å roter i andres postkasse og post for å sjekke om det tilfeldigvis ligger en lapp til han der

Det er jo ikke et postbud, det er jo noen fra helt hjem som kommer dit nettopp for å hente en pakke.. som er avtalt at skal hentes, TS har bestilt henting av pakken. Om hun da er usikker på om de sjekker postkassen uten å sjekke dørmatten er det jo lurt å legge en lapp der de muligens sjekker! Worst case ser de aldri i postkassen men tar bare pakken fra dørmatten, som jo er det TS ønsker. 

Anonymkode: c6a11...6f0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Jeg sendte en pakke 4 desember, og dette står i kvitteringen på kjøpet:

Legg pakken i postkassen - hentes natt til lørdag, 4 des. 

Edit: det var forsåvidt en retur til en bedrift. Ser at pakken jeg sendte i slutten av 2020 hadde samme instruks som du har fått. Jeg la den i postkassen, men mener jeg fikk beskjed om det fra kundeservice. Sikkert blitt endring siden da 😊

Endret av nordlending
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (54 minutter siden):

Så rart. Jeg sendte en pakke 4 desember, og dette står i kvitteringen på kjøpet:

Legg pakken i postkassen - hentes natt til lørdag, 4 des. 

Edit: det var forsåvidt en retur til en bedrift. Ser at pakken jeg sendte i slutten av 2020 hadde samme instruks som du har fått. Jeg la den i postkassen, men mener jeg fikk beskjed om det fra kundeservice. Sikkert blitt endring siden da 😊

Da må de nok mene på dørmatten, siden du har fått med ordet postkasse og det fikk ikke jeg. De bare skriver det litt kronglete mener nå jeg. Legg pakken ut = Legg pakken på dørmatten. Hvorfor ikke bruk ordet dørmatte :P 

Jeg har mottatt tre helthjem pakker fra bedrift de siste ukene. Alle tre havnet på dørmatten og postbudet går forbi postkassene på vei opp til ytterdøren og den ene pakken hadde fått plass i postkassen uten tvil, de to andre er liiitttt usikker. Men den ene hadde soleklart fått plass, allikevel havnet den på dørmatten. Vet ikke hvorfor men ikke tenkt stort over det, er vandt til at pakker kommer tilfeldig. Enten post i butikk rett over gaten eller på andre siden av byen, på krok på postkassen eller på dørmatten. Hvem vet hvor de dukker opp, like spennende hver gang 😂

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vennligst ikke kalle folk for blåst.

Det er ikke postbudet, det er avisbudet som kommer å henter pakken. Avisbudet får beskjed hvor pakken vil ligge, men problemet er at jeg er ikke 100% sikker på om de mener dørmatten eller postkassen at den skal ligge. Så siden jeg tolker "legg pakken ut" som dørmatte, så legger jeg en lapp i lokket på postkassen og skrev at pakken ligger på dørmatten, i tilfelle den egentlig skal i postkasse. 

Du vet det er fult mulig å sende brev og små postpakker fra egen postkasse ikke sant? Du må ikke gå til nærmeste postkontor for å sende en liten pakke eller brevpost. Du bestiller henting fra posten, legger pakken i postkassen din også kommer postbudet å henter pakken og sender den for deg. Du trenger ikke  å dra på butikken for å skaffe frimerke en gang, det kjøpes på nett, posten kaller det for "elektronisk frimerke".
Hos posten så er det postbudet, men jeg brukte helthjem nå og da er det avisbudet som henter pakken på runden sin.  

TS

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte pakke med helthjem senest for en uke siden. Den skal legges i postkasse dersom du bestilte henting av pakke i medium størrelse. Bestilte du henting av stor eller ekstra stor pakke skal den på dørmatta.

Bare husk å skriv på koden stort og tydelig på det som sendes sånn at det syntes når de åpner postkassa ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare teip en lapp på postkassa der det står at pakken er på dørmatta. Gjør selv det hver gang og har aldri hatt et problem med det.

Anonymkode: f2587...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da må de nok mene på dørmatten, siden du har fått med ordet postkasse og det fikk ikke jeg. De bare skriver det litt kronglete mener nå jeg. Legg pakken ut = Legg pakken på dørmatten. Hvorfor ikke bruk ordet dørmatte :P 

Jeg har mottatt tre helthjem pakker fra bedrift de siste ukene. Alle tre havnet på dørmatten og postbudet går forbi postkassene på vei opp til ytterdøren og den ene pakken hadde fått plass i postkassen uten tvil, de to andre er liiitttt usikker. Men den ene hadde soleklart fått plass, allikevel havnet den på dørmatten. Vet ikke hvorfor men ikke tenkt stort over det, er vandt til at pakker kommer tilfeldig. Enten post i butikk rett over gaten eller på andre siden av byen, på krok på postkassen eller på dørmatten. Hvem vet hvor de dukker opp, like spennende hver gang 😂

TS

Mens her kommer alle pakkene i postkassen. Er den litt stor, henges den heller på en krok, enn å legges på dørmatta 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (29 minutter siden):

Mens her kommer alle pakkene i postkassen. Er den litt stor, henges den heller på en krok, enn å legges på dørmatta 🤷‍♀️

Ja det er rart det der, de klarer jo ikke å bestemme seg for hvor de skal legge pakkene hos meg. Jeg bestiller fra samme nettbutikk i tillegg.

Men det blir dørmatten, fikk påminnelse på SMS nå. Der står det "Husk å legge ut pakken på dørmatten". Så "legg pakken ut" betyr på dørmatten, men lappen i postkassen får ligge der sånn i tilfelle 😂

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde lagt den i postkassa hvis den får plass. Hvis ikke legger du den på dørmatta

Anonymkode: bdb2c...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde lagt den i postkassa hvis den får plass. Hvis ikke legger du den på dørmatta

Anonymkode: bdb2c...540

Hvis du leser hele tråden så ser du at TS fikk sms om å legge på dørmatta...

Anonymkode: 1a892...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du leser hele tråden så ser du at TS fikk sms om å legge på dørmatta...

Anonymkode: 1a892...68e

Stemmer og pakken ble hentet som den skulle uten å forsvinne, nå venter jeg på bekreftelse på at den kommer trygt frem dit den skal. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 17.28):

Hadde aldri turt å sende noe med helt hjem. Hva hvis pakken blir stjålet før de henter den?

Anonymkode: 88b1e...3f8

:klo: Hvorfor er risikoen høyere for at pakken blir stjelt fra postkassen på vei ut enn på vei inn, mener du?

Altså: alle som sender små pakker legger dem fra seg, helt ubeskyttet, i postkassa (og noen ganger i oppgangen til borettslag) til mottaker. Hvorfor er da risikoen høyere for at tyver tar den når den sendes enn når den mottas?

Anonymkode: b01f4...056

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...