AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Trenger tips til enkle og ikke så alt for dyre gaver. Gaver jeg kan gi som bursdagsgaver eller vertinnegaver Tenkte jeg skulle være litt føre var og handle inn litt så jeg har det liggende når begivenhetene kommer. Har 4 i familien som har bursdag i mars, 5 som har bursdag i august og 5 som har bursdag i oktober pluss flere spredt utover året i tillegg til venner. Og så kommer det andre begivenheter som at noen har flyttet og jeg føler at man burde ha med en innflytningsgave, eller man blir bedt bort i selskap og man skal ha med en vertinnegave. Selvsagt trenger man ikke ha med slike gaver da, men jeg er oppdratt slik og føler det blir feil å komme tomhendt Så…jeg føler at jeg stadig må i butikkene og finne gaver hele tiden så istedenfor tenkte jeg å samle det opp litt og handle inn flere gaver samtidig. Enkelte ganger passer det bedre med en blomst eller plante og det kjøper jeg jo selvsagt når den skal gis bort, men det er jo mange andre gaver som ikke er «ferskvare» som ei flaske med vin og slikt som jeg kan oppbevare. Men mange av disse drikker ikke alkohol så trenger tips til fine, små gaver jeg kan oppbevare og gi bort etterhvert som det er behov for det Anonymkode: ec596...15a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Som du nevnte er jo blomster og vin er jo fint for de fleste. Ellers kanskje litt finere olivenolje/krydder. Konfektesker. Litt god kaffe eller te fra en litt finere kaffe/te-butikk. Hyggelig interiørgreier som duftlys, linservietter, god såpe, håndkrem. Det var det jeg kom på i farten. Anonymkode: cd2ef...895
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/dagligvarer/godteri/sjokolade/anthon-berg-favourites-008483/ Billig og god konfekt er greit å ha på lur. Anonymkode: e128f...2e5 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #4 Skrevet 2. februar 2022 Takk for tips. Skal ta meg en runde neste gang jeg er på kjøpesenteret og se hva jeg finner av småting og gode tilbud 😊 Anonymkode: ec596...15a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #6 Skrevet 3. februar 2022 Flere nettapotek har ofte gode tilbud på gavepakker med f eks håndkrem og dusjoljer. Kjøp noe som passer alle, f eks Cosmica sine produkter. Ellers synes jeg noe spiselig er greit å gi og få. Liker mottaker ost? Kjøp noen pene trefjøler som du finner rimelig på f eks Ikea, og så 1 - 3 oster og en pakke druer. Egentlig synes jeg Ikea har en god del greie ting å sin matbutikk generelt (om du har Ikea i nærheten). Både krydder, oljer, oster, syltetøy osv. Liksom ikke det folk flest går og kjøper selv. Så en gavepose med noe derfra til alt fra 70 kroner og oppover? Gå i bruktbutikk. Mye fint å finne, og jeg tenker det er en fin ting å gi noe brukt videre. Jobber selv i en bruktbutikk, og vi får inn utrolig mye fint, og ofte nesten nytt (av og til helt nytt med lappen på). Vi selger også gavekort, så hva med et gavekort til en bruktbutikk? Åpne opp folks øyne for dette? Anonymkode: e08ca...2bb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #7 Skrevet 3. februar 2022 Ikke vin , om du ikke vet akkurat hva de liker. Anonymkode: 43305...783 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. februar 2022 #8 Skrevet 6. februar 2022 Jeg har akkurat vært inne på Rituals og kjøpt noen gavesett med håndkrem osv. De som ikke blir glad for det kan gi det videre ved en annen anledning.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #9 Skrevet 6. februar 2022 Om du bare tenker gi alle «generiske» gaver fra skapet så gir du dem penger. Det kan de i det minste bruke til noe, i motsetning til «billig ræl» som ikke er tilpasset mottaker. CrazyCatLady2500 skrev (5 minutter siden): Jeg har akkurat vært inne på Rituals og kjøpt noen gavesett med håndkrem osv. De som ikke blir glad for det kan gi det videre ved en annen anledning. Jeg kjenner nøyaktig ingen jeg kan gi håndkrem «videre» til. Absolutt alle over 18 år som faktisk bruker håndkrem (størsteparten av befolkningen bruker det ikke) har et presist merke de bruker, og vil ikke bruke noe tilfeldig som ikke er tilpasset deres hudtype og behov. Anonymkode: f2370...d0a 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #10 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du bare tenker gi alle «generiske» gaver fra skapet så gir du dem penger. Det kan de i det minste bruke til noe, i motsetning til «billig ræl» som ikke er tilpasset mottaker. Jeg kjenner nøyaktig ingen jeg kan gi håndkrem «videre» til. Absolutt alle over 18 år som faktisk bruker håndkrem (størsteparten av befolkningen bruker det ikke) har et presist merke de bruker, og vil ikke bruke noe tilfeldig som ikke er tilpasset deres hudtype og behov. Anonymkode: f2370...d0a SÅ enig! Jeg har min favoritt innenfor håndkremer og bruker aldri noe annet. Rituals er jeg forøvrig ikke spesielt glad i - altfor mye lukt på det meste derfra, og sjelden en lukt jeg faktisk liker stemmer heller for noe spiselig. Men ikke en trefjøl fra ikea + ost som noen andre her foreslo - det holder med ost + evt syltetøy. Anonymkode: 63fb3...aa5 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #11 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du bare tenker gi alle «generiske» gaver fra skapet så gir du dem penger. Det kan de i det minste bruke til noe, i motsetning til «billig ræl» som ikke er tilpasset mottaker. Jeg kjenner nøyaktig ingen jeg kan gi håndkrem «videre» til. Absolutt alle over 18 år som faktisk bruker håndkrem (størsteparten av befolkningen bruker det ikke) har et presist merke de bruker, og vil ikke bruke noe tilfeldig som ikke er tilpasset deres hudtype og behov. Anonymkode: f2370...d0a SÅ ENIG! Hater generiske gaver, de er ubrukelige for meg og jeg føler meg heller ikke noe kul når jeg gir tingene videre. NEI, jeg bruker ikke de kremene, NEI, jeg drikker faktisk ikke vin, osv osv. Vil mye heller bare ikke få noen gave da, helt ærlig. Anonymkode: 8527d...313 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #12 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du bare tenker gi alle «generiske» gaver fra skapet så gir du dem penger. Det kan de i det minste bruke til noe, i motsetning til «billig ræl» som ikke er tilpasset mottaker. Jeg kjenner nøyaktig ingen jeg kan gi håndkrem «videre» til. Absolutt alle over 18 år som faktisk bruker håndkrem (størsteparten av befolkningen bruker det ikke) har et presist merke de bruker, og vil ikke bruke noe tilfeldig som ikke er tilpasset deres hudtype og behov. Anonymkode: f2370...d0a Jeg derimot kjenner mange som bruker rituals Anonymkode: 43305...783
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #13 Skrevet 6. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Om du bare tenker gi alle «generiske» gaver fra skapet så gir du dem penger. Det kan de i det minste bruke til noe, i motsetning til «billig ræl» som ikke er tilpasset mottaker. Jeg kjenner nøyaktig ingen jeg kan gi håndkrem «videre» til. Absolutt alle over 18 år som faktisk bruker håndkrem (størsteparten av befolkningen bruker det ikke) har et presist merke de bruker, og vil ikke bruke noe tilfeldig som ikke er tilpasset deres hudtype og behov. Anonymkode: f2370...d0a De fleste jeg kjenner bruker håndkrem, er ikke det vanlig? Jeg blir glad for alle håndkremer 😊 Bruker det jeg får jeg, eneste jeg ikke liker så godt er om de gir alt for lite fuktighet. Men de aller fleste er helt ok TS - husk at kaffe er ferskvare, det kan man ikke kjøpe og ha liggende. Te derimot har lang holdbarhet Duftlys kan være fin vertinne/venninne/slektning-gave om du vet at det er noe mottaker kan like (ikke gi til en som er veldig allergisk feks). Termokopp er en ide kanskje? Er det barn du skal gi gaver til så er det kanskje lurt å kjøpe lego eller barnebøker når det er salg feks? Anonymkode: b6112...131
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2022 #14 Skrevet 6. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De fleste jeg kjenner bruker håndkrem, er ikke det vanlig? Jeg blir glad for alle håndkremer 😊 Bruker det jeg får jeg, eneste jeg ikke liker så godt er om de gir alt for lite fuktighet. Men de aller fleste er helt ok TS - husk at kaffe er ferskvare, det kan man ikke kjøpe og ha liggende. Te derimot har lang holdbarhet Duftlys kan være fin vertinne/venninne/slektning-gave om du vet at det er noe mottaker kan like (ikke gi til en som er veldig allergisk feks). Termokopp er en ide kanskje? Er det barn du skal gi gaver til så er det kanskje lurt å kjøpe lego eller barnebøker når det er salg feks? Anonymkode: b6112...131 Jeg vet med sikkerhet at flere av de jeg gir gaver til elsker å få håndkremer og slikt, så det skal jeg kjøpe inn litt av. Visste ikke at kaffe er ferskvare 😱, drikker ikke kaffe selv så det må jeg ha i bakhodet, men da kjøper jeg inn litt te også. Jeg elsker å gi bort bøker istedenfor enda en leke til barna. Syns de får så mye leker fra før av og bøker/spill syns jeg er et bedre alternativ. Skal være litt mer aktiv på salg/mammutsalg osv etter slike gaver Anonymkode: ec596...15a
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #15 Skrevet 7. februar 2022 Regner med du vet hva mottagerne liker og ikke , lite poeng p kjøpe bare for å kjøpe. Bøker til barn so ikke leser, vin til ikke drikkende venninner, Lego til barn sol ikke liker Lego osv , er jo ikke gøy å få det Anonymkode: 43305...783
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #16 Skrevet 7. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 8.21): Ikke vin , om du ikke vet akkurat hva de liker. Anonymkode: 43305...783 For mange er vin vin. Anonymkode: 3910c...648
Nasse Nøff Skrevet 7. februar 2022 #17 Skrevet 7. februar 2022 Hvis du bor i Oslo-området kan denne butikken anbefales: https://smakavitalia.no Har masse italiensk mat/sauser/risotto/pesto og tapenader. Litt som Olivenlunden, bare billigere og ekte italiensk. Da hadde i hvert fall jeg blitt glad😊
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2022 #18 Skrevet 7. februar 2022 Nasse Nøff skrev (17 minutter siden): Hvis du bor i Oslo-området kan denne butikken anbefales: https://smakavitalia.no Har masse italiensk mat/sauser/risotto/pesto og tapenader. Litt som Olivenlunden, bare billigere og ekte italiensk. Da hadde i hvert fall jeg blitt glad😊 Oi så spennende butikk 😍 bor ikke langt unna Oslo og jeg ser de har nettbutikk også o jeg ikke orker å kjøre inn Skal definitivt handle litt derfra…til meg selv også 🙈 Anonymkode: ec596...15a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2022 #19 Skrevet 8. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.2.2022 den 18.28): For mange er vin vin. Anonymkode: 3910c...648 Javel? Anonymkode: 43305...783
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå