Gå til innhold

Frekt svar fra veninne, vet ikke hva jeg skal svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spurte om jeg ville være med å spleise på gave til en veninne av henne.  Jeg kjenner denne veninnen hennes men ikke en jeg henger så mye med. Men er vist nå bedt i bursdag,  rundt tall. Jeg skrev  at jeg ikke viste om jeg fikk dratt dit en gang, og skrev at jeg har lite penger nå, men kan vente til jeg får penger igjen. Fikk da dette svaret: Dårlig gjort av deg at du ikke vil gi noe, du er gjerrig. Jeg tror ikke noe på at du har lite penger. Hva skal jeg svare på noe sånt? Eller drite i å svare? Ble litt lei meg over et sånt svar.

Anonymkode: 2e2bb...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gidd å svar. Har man ikke råd til gave og skal ikke delta i selskap, så trenger du ikke la dette gå inn på deg.

Anonymkode: b29ac...daf

• Liker 19
Skrevet

Enten ikke svare og la henne ete sin egen surhet. 
eller evt svare at du ikke står til ansvar for henne og gjør som du selv vil. Dette var både ufint og frekt synes jeg! 

Anonymkode: 92842...0a1

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde seriøst skrevet bare en tommel opp og melding mottatt. Hadde ikke orket å bruke tid på hu. 

Anonymkode: a9b9b...418

• Liker 14
Skrevet

Den der hadde jeg droppa å svare på, så kan hun sitte der å mugne.

• Liker 7
Skrevet

Hadde skrevet tilbake om hun hadde stått opp med feil bein 

Anonymkode: 9560e...888

• Liker 4
Skrevet

Tror jeg bare hadde svart «ok» jeg. Eller gitt en tommel opp eller noe. Ikke la henne fortsette krangelen. 

Anonymkode: 0f20a...9a0

• Liker 5
Skrevet

Hva med «det svaret ble jeg veldig lei meg for». Og så trykke send? 
Hva er denne greia med å la venner tråkke på seg og så, attpå til, verne deres følelser for konsekvensene av å være ufine? 

Anonymkode: 644a3...ab7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er denne greia med å la venner tråkke på seg og så, attpå til, verne deres følelser for konsekvensene av å være ufine? 

Det handler vel mer om å ikke orke å synke ned på deres nivå. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For min del handler ikke å svare «ok» eller tommel opp om å la seg tråkke på, men er mer en måte å signalisere at jeg ikke gidder å krangle om dette og at hva vedkommende mener om dette er irrelevant for meg. 

Anonymkode: 0f20a...9a0

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

Hadde jeg blitt snakket sånn til, hadde jeg ikke regna det som en venninne.

• Liker 13
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun spurte om jeg ville være med å spleise på gave til en veninne av henne.  Jeg kjenner denne veninnen hennes men ikke en jeg henger så mye med. Men er vist nå bedt i bursdag,  rundt tall. Jeg skrev  at jeg ikke viste om jeg fikk dratt dit en gang, og skrev at jeg har lite penger nå, men kan vente til jeg får penger igjen. Fikk da dette svaret: Dårlig gjort av deg at du ikke vil gi noe, du er gjerrig. Jeg tror ikke noe på at du har lite penger. Hva skal jeg svare på noe sånt? Eller drite i å svare? Ble litt lei meg over et sånt svar.

«Hei, tro hva du vil. Jeg ordner gave selv, dersom jeg kommer.»

Anonymkode: 04c53...f00

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Mest sannsynlig hadde jeg ikke svart. Men hvis jeg skulle svare hadde jeg nok skrevet noe som "Tro kan du gjøre i kirken, du vet ingenting om min økonomi" 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hadde ikke svart. Hun fortjener ingen respons, så helt greit å leave her hanging som de sier i junaiten!

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne! også hadde jeg kutta henne ut som "venninne" etterpå.

Anonymkode: 64c63...79e

• Liker 8
Skrevet
BobbySocks skrev (14 timer siden):

Det handler vel mer om å ikke orke å synke ned på deres nivå. 

Du synker ikke ned på deres nivå , men står opp for deg selv og ha<r selv respekt nok til å si ifra istedenfor å være feig

Anonymkode: 933fb...825

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

DENNE ER BRA!

Anonymkode: 933fb...825

• Liker 1
Skrevet

"Jeg driter helt ærlig i hva du tror om min økonomi, og jeg trenger ikke å overbevise deg for å tro på meg heller. Hvis jeg kommeri bursdagen, ordner jeg gave selv."

Hu venninna di virker som en skikkelig drittsekk...

Anonymkode: 6b20c...32c

• Liker 6
Skrevet

Ingen venninner prater slik til hverandre, jeg hadde trolig droppa denne personen. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde droppa å svare henne og droppa henne som venninne. Det er grenser for hva man skal ta imot av dritt fra såkalte «venninner».

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...