Bakama Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Hei. Til alle dere alenepapper og alenemammaer der ute. Hvor vanskelig er det å finne en god partner eller den rette når man er alene med barn. Noen som har erfaringer? Som er alene eller har funnet den rette? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Det kan da umulig være så vanskelig? Det er jo «mine, dine og våre barn» i annethvert hjem? Anonymkode: 742d8...feb 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Gode partnere velger mennesker som ikke er skilt/har ungene boende hjemme. Og det er rift om gode partere. De behøver ikke ta til takke med noe de ikke vil ha. Så da kan du vel selv regne ut sjansen. Anonymkode: fbebb...fde 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 For evig er jo litt voldsomt da. Håper jo mine barn også blir voksne en gang. Anonymkode: 6dedd...f58
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Nei, er ikke vanskelig. Noen vil ikke ha partnere med barn og andre vil det. Noen vil ikke ha partnere som stemmer høyre mens andre vil det. Noen vil ikke ha partnere uten lappen, andre vil det osv osv osv osv osv osv osv Anonymkode: 05e30...624
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Har ikke noen oppmuntrende ord til deg for jeg har nå vært alene med barn i snart 11 år og ser ikke at det skal ende med det første. Anonymkode: 78fea...f82
micromaya Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har vært alene om omsorgen for barna i 2 runder. Traff en mann da de var 3 og 6, og holdt sammen med ham i 10 år. Så var jeg et par år single igjen (nå med tenåringer 100%), og opplevde ikke det som noe stort hinder på Tinder. Noen forsvant selvfølgelig raskt, men overraskende mange mente det ikke var noe problem. Har en kjæreste nå som er raus og inkluderende med ungdommene, og som ikke ser på dem som en ulempe. 2 hours ago, AnonymBruker said: Gode partnere velger mennesker som ikke er skilt/har ungene boende hjemme. Anonymkode: fbebb...fde Der tar du feil. Det finnes mange bra folk som ikke tenker så nedlatende om folk som er skilt/har ungene boende hjemme. Heldigvis – og de som tenker som deg er ikke blant de beste partnerne i mine øyne. 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 De er ikke barn for evig da 😅 Anonymkode: 0c8dd...69f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Alene med 2 her. For min del er det ikke vanskelig egentlig å finne noen, men jeg har rett og slett ikke ork til det. Ser ikke når det skulle ha skjedd. Begge barna er små. Alt går til de. Jeg har ikke overskudd til en kjæreste. Barna går foran alt. Når kvelden kommer orker jeg ikke møte noen. Natta. Anonymkode: a5de9...b4c 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alene med 2 her. For min del er det ikke vanskelig egentlig å finne noen, men jeg har rett og slett ikke ork til det. Ser ikke når det skulle ha skjedd. Begge barna er små. Alt går til de. Jeg har ikke overskudd til en kjæreste. Barna går foran alt. Når kvelden kommer orker jeg ikke møte noen. Natta. Anonymkode: a5de9...b4c Jeg er da altså helt alene med de to. Det er ikke noen far som har de. Vet mange har 50/50 og annenhver helg og sånt. Det er sikkert helt anderledes. Anonymkode: a5de9...b4c
Sigyn Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Synes ikke det er noe problem egentlig, og anser meg selv som ganske kritisk (og da særlig når det kommer til fyrens innstilling til barn og det å date noen med barn fra før). Møtt mange fine fyrer de siste årene. For meg er problemet heller at jeg ikke orker å prioritere kjærestetid den lille (/dyrebare) fritiden jeg har, at jeg trives godt som singel, og at ungen dekker opp svært mye av behovet for sosial kontakt og nærkontakt. Ikke at man ikke må omgås voksne litt også, men det behøver ikke være en kjæreste, som krever så mye tid, energi og kompromisser... Så jeg forblir sannsynligvis singel en del år til, kanskje helt til ungen er så stor at hun ikke gidder å være så mye hjemme lenger.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #12 Skrevet 31. januar 2022 Opplever ikke at barn er noen stor hindring. Jeg har aldri hatt draget uansett, men at jeg er alenepappa ser ikke ut til å gjøre det vanskeligere. Jeg har vært på flere dater etter enn før jeg ble pappa, uten at det sier så mye. Jeg er kresen selv også, så det er egentlig utrolig at jeg kan møte noen som helst. Anonymkode: e7ad1...9f7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #13 Skrevet 31. januar 2022 micromaya skrev (50 minutter siden): Der tar du feil. Det finnes mange bra folk som ikke tenker så nedlatende om folk som er skilt/har ungene boende hjemme. Heldigvis – og de som tenker som deg er ikke blant de beste partnerne i mine øyne. Ja, når dette her er det livet du lever, så er det jammen ikke rart vi har ulike meninger om hva som er en god partner: micromaya skrev (54 minutter siden): Jeg har vært alene om omsorgen for barna i 2 runder. Traff en mann da de var 3 og 6, og holdt sammen med ham i 10 år. Så var jeg et par år single igjen (nå med tenåringer 100%), og opplevde ikke det som noe stort hinder på Tinder. Noen forsvant selvfølgelig raskt, men overraskende mange mente det ikke var noe problem. Har en kjæreste nå som er raus og inkluderende med ungdommene, og som ikke ser på dem som en ulempe. Bedre med raushet og inkludering og mamma på tinder, enn stabilitet og trygghet for ungene. Drømmemannen er "han som ikke ser på ungene som en ulempe". Jeez. Anonymkode: fbebb...fde
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #14 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har vært alene i 10 år.. om ikke annet kan en potensiell partner være lykkelig over at barnet mitt flytter ut om 3 år…. jeg synes det har vært vanskelig å finne en god mann, fleste har kun ønsket et knull og det har jeg ikke giddet å bruke tid på -> da har jeg heller vært sammen med venner. Anonymkode: 54d99...999
micromaya Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Ja, når dette her er det livet du lever, så er det jammen ikke rart vi har ulike meninger om hva som er en god partner: Bedre med raushet og inkludering og mamma på tinder, enn stabilitet og trygghet for ungene. Drømmemannen er "han som ikke ser på ungene som en ulempe". Jeez. Anonymkode: fbebb...fde Unnskyld?! At min samboer gjennom 10 år var utro, og at landet har vært nedstengt pga en pandemi (og man derfor benytter Tinder) gjør meg plutselig til en dårlig mor? Vel, da har ikke du og jeg mer å snakke om, i alle fall. 2
Voksenmann Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 Jeg valgte ikke og date når ungene var små. De blir jo en del av opplevelsen uansett om de vil eller ei. Hadde mer en nok med og holde dem aktive å gi dem en grei oppvekst.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #17 Skrevet 1. februar 2022 Bakama skrev (17 timer siden): Hei. Til alle dere alenepapper og alenemammaer der ute. Hvor vanskelig er det å finne en god partner eller den rette når man er alene med barn. Noen som har erfaringer? Som er alene eller har funnet den rette? Hvis man er åpen for utvidet familie med mine, dine og våre barn, så er det gode sjanser. Hvis du er som meg og tenker at det blir alt for mye styr, så er ting fort litt vanskeligere. Jeg har 2 barn fra før og er i et forhold, men vi er særboere etter mitt ønske. Utvalget er litt mindre når man ikke ønsker å bo med ny kjæreste. Anonymkode: 3348c...950 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Jeg hadde to barn, en på to og en på fire, hadde vært singel i 9 mnd. Traff mannen jeg giftet meg med, 23 år siden nå. Anonymkode: ac14d...0da 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #19 Skrevet 1. februar 2022 micromaya skrev (3 timer siden): Unnskyld?! At min samboer gjennom 10 år var utro, og at landet har vært nedstengt pga en pandemi (og man derfor benytter Tinder) gjør meg plutselig til en dårlig mor? Vel, da har ikke du og jeg mer å snakke om, i alle fall. Det stemmer. Jeg svarte på HI. At du valgte å si at jeg tar feil, basert på at du har helt andre verdier enn meg, var ditt eget valg. Men klart du skal få lov å trekke deg. Du bør faktisk gjøre det. Anonymkode: fbebb...fde
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #20 Skrevet 1. februar 2022 Voksenmann skrev (3 timer siden): Jeg valgte ikke og date når ungene var små. De blir jo en del av opplevelsen uansett om de vil eller ei. Hadde mer en nok med og holde dem aktive å gi dem en grei oppvekst. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvis man er åpen for utvidet familie med mine, dine og våre barn, så er det gode sjanser. Hvis du er som meg og tenker at det blir alt for mye styr, så er ting fort litt vanskeligere. Jeg har 2 barn fra før og er i et forhold, men vi er særboere etter mitt ønske. Utvalget er litt mindre når man ikke ønsker å bo med ny kjæreste. Anonymkode: 3348c...950 Godt å høre at noen av dere prioriterer ungene deres! Anonymkode: fbebb...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå