AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Veldig lyst på master. jeg har dårlige karakterer i fra bacheloren. Hvor skal jeg finne noe som jeg faktisk kommer inn på ? Anonymkode: 5c191...073
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 De fleste har krav til c i de viktigste emnene, og så c i snitt på alt. Så vidt jeg har fått med meg ihvertfall. Men du må jo først finne de studiene du er kvalifisert for med emnene du har. Uansett om du har A i alt fra økonomibachelor så kommer du jo uansett ikke inn på teknologimaster f eks. Anonymkode: a610b...4fb 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig lyst på master. jeg har dårlige karakterer i fra bacheloren. Hvor skal jeg finne noe som jeg faktisk kommer inn på ? Anonymkode: 5c191...073 Det er en grunn til at de aller fleste master-utdanningene har krav om C for i det hele tatt få lov til å søke. Du må ha et minimum av akademisk forståelse for å klare det. Ta opp de emnene du har lavere enn C så kan du søke master. Anonymkode: 6a1ea...f38 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er en grunn til at de aller fleste master-utdanningene har krav om C for i det hele tatt få lov til å søke. Du må ha et minimum av akademisk forståelse for å klare det. Ta opp de emnene du har lavere enn C så kan du søke master. Anonymkode: 6a1ea...f38 Jeg er i utganspunktet enig med deg i dette, men det gjelder ikke alle. Da jeg begynte på min bachelor ble jeg uplanlagt gravid, og valgte å gjennomføre både svangerskapet og studiet samtidig. Var veldig dårlig, kvalm og trøtt. Karakterene ble deretter. Ikke før tredjeåret gikk karakterene mine opp- min siste eksamen fikk jeg en B på. Anonymkode: b6882...233 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Jeg tar master i psykisk helse. Tror jeg hadde D i snitt fra bachelor. Anonymkode: 68d69...e12
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tar master i psykisk helse. Tror jeg hadde D i snitt fra bachelor. Anonymkode: 68d69...e12 Hvilket universitet går du på? Anonymkode: 7c4e6...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Ved VID og andre private høyskoler er ikke dette med minst C nødvendigvis et must. De private, og dyre, høyskolene tar ofte inn så mange studenter som de har kapasitet till så er du heldig og det er færre søkere enn plasser. Du kan også legge ved ett motivasjonsbrev som vil kunne ha betydning for opptak. Hvilken grunnutdanning har du? Anonymkode: da29b...e49 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Kommer vel an på hvilken bachelor du har. Jeg har bachelor i barnehagelærer og kan ta videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge som jeg da kan ta master i. Men da må jeg ha et snitt på C under videreutdanningen(deltid over 2 år). Anonymkode: 0c81c...d5b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Regelen er C i snitt, men masterstudiene vil jo ha inn kandidater, og hvis få søker et år, så kan det hende de ser bort fra karakterkravet? Det viktigste er uansett at du skaffer deg en oversikt over relevante masterstudier for din bachelor og søker ut fra dette. De med A i snitt kan heller ikke velge master fritt. Anonymkode: c05cb...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Husk, en svak c er fortsatt en c... Derfor vil man med feks c c d, fortsatt kvalifisere. Anonymkode: e7d29...57e 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Snittkarakter for de fleste masterstudier er en svak C altså 2.5. Så vidt jeg vet er dette et krav for alle masterstudier i Norge, nøkkelordet her er i Norge. Du kan søke deg til Danmark og Sverige 😊 og da lever du også billigere enn det du hadde gjort i Norge med mindre du bor hos mor og far da. Anonymkode: e84b4...22a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Det er en grunn til at de aller fleste master-utdanningene har krav om C for i det hele tatt få lov til å søke. Du må ha et minimum av akademisk forståelse for å klare det. Ta opp de emnene du har lavere enn C så kan du søke master. Anonymkode: 6a1ea...f38 Det er som regel snakk om C-snitt, ikke minimum C i alle fag. Anonymkode: a60cd...780 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 Det finnes mange erfaringsbaserte mastergrader som ikke har c-krav. Anonymkode: 1b574...8de
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvilket universitet går du på? Anonymkode: 7c4e6...f2a Jeg går på UIA, universitet i Agder 😊 Anonymkode: 68d69...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå