Gå til innhold

Kan jeg gå med hvit kjole i bryllupet til venninnen min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kjole som jeg elsker, men er det veldig teit å gå med hvit kjole som ikkebrud?

Anonymkode: fa9e8...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vel en kanskje kjent regel om at man ikke skal det? 

Anonymkode: 34b5a...230

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke «teit», det er regelrett idiotisk

Anonymkode: 3ee69...9fe

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i alle fall om den er ensfarget hvis. Er den litt mønstrete, ev «kremfarget» etc. ville jeg ev. spurt venninnen (men uavhengig av hva hun synes kan de andre gjestene reagere på normbruddet)

Anonymkode: 3bcd4...a7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er ganske mot etiketten. Spør henne evt først, men helt ærlig, alle vet at man ikke skal gå i hvit kjole. 

Anonymkode: 746e6...2f7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, i alle fall om den er ensfarget hvis. Er den litt mønstrete, ev «kremfarget» etc. ville jeg ev. spurt venninnen (men uavhengig av hva hun synes kan de andre gjestene reagere på normbruddet)

Anonymkode: 3bcd4...a7a

Den er off white

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den er off white

Sjekk i butikker og se om du finner en annen kjole i en annen farge. Ville jeg gjort.

Anonymkode: 166b1...a51

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tusenvis og millionvis av kjoler på markedet. Og du MÅ velge en som er hvit? Det er ikke bare etikettebrudd, det er regelrett idiotisk.

Kjøp deg en ny kjole, for svingende! I en annen farge...

Anonymkode: e885d...d98

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg kjenner har noensinne brydd seg om denne såkalte regelen. Kanskje for 50 år siden?

Anonymkode: f0e2b...fd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den en annen dag, og bruk en annen farge i bryllupet 

Anonymkode: 34b5a...230

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen jeg kjenner har noensinne brydd seg om denne såkalte regelen. Kanskje for 50 år siden?

Bare fordi ingen DU kjenner ikke vet en dritt, så er det ikke slik for alle.

HVITT til bryllup er allment kjent NO-GO - med mindre du er bruden.

Mange forsøker i stede å kle seg i kremfarget eller nude nyanser, men det er et omdiskutert fargevalg. Bør man kle seg i en farge som er så lik brudens at det kan være vanskelig å se forskjell?

Vær på den sikre siden og spør bruden om hennes mening før bryllupet. Da risikerer du ikke å bli ekskludert fra fellesbildene.

Ifølge en gammel myte er en kvinnelig bryllupsgjest kledd i rødt enten brudgommens elskerinne eller forsøker å forføre ham.

Dersom brudens mor kommer i rødt betyr det at hun ikke støtter ekteskapet, om man skal tro en annen gammel myte.

De færreste moderne bruder velger å bannlyse rødt fra bryllupet - så om du allerede har forelsket deg i en rød kjole kan du helt sikkert ta den på, men det er en god ide å forhøre seg med bruden først.

Anonymkode: 2dad9...bff

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ensfarget eller mønstrete?

Det er stor forskjell mellom en helt offwhite kjole og en kjole med offwhite bunnfarge og f.eks blomstermønster i flere farger. Den første er no-go, mens den andre som regel vil være helt ok. 

Endret av Ullvott
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg er enig i at de fleste regler om farger er litt utdatert.

Men akkurat den om hvitt er jo for at bruden skal få «skinne» på sin dag. Hun skal få være den eneste med akkurat sånn kjole. Hvis jeg møtte noen i hvit eller nesten hvit kjole i bryllup, som ikke var bruden, så hadde jeg tenkt at vedkommende er verdens verste venninne, som prøver å ødelegge dagen for en venn ved å tiltrekke seg oppmerksomhet. 

Kommer man i hvit kjole i noen annens bryllup så dummer man seg skikkelig ut, og alle vil tenke at man enten er slem eller utrolig lite opplyst. 

Anonymkode: 6d914...def

• Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde KLIKKET om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Og om jeg hadde vært forlover i bryllup hadde jeg bedt gjester med hvit kjole om å bytte til noe annet. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ekteskap er også utdatert, hvis du vil spille det spillet.

Har inntrykk av at de fleste som gifter seg i dag gjør det av nostalgiske grunner eller fordi at det er en tradisjon. Og da er det helt på sin plass at man respekterer og opprettholder en del av de normene som følger med dette også.

Anonymkode: 9e854...48c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har en kjole som jeg elsker, men er det veldig teit å gå med hvit kjole som ikkebrud?

Ja. Det er historieløst, respektløst og idiotisk.

Anonymkode: 9e854...48c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i svart kjole.

Og morgen min kom i knallrød kjole.

Hadde en gjest kommet i hvit kjole, hadde jeg ønsket henne velkommen.

Spør bruden du, TS, det er lurest. 

Anonymkode: a0ce8...466

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes venninnen din om det? 

Du kan jo spørre "nøytralt", altså ved å høre med henne om hva hun vil tenke hvis "noen" kommer i hvit kjole i bryllupet.

Anonymkode: e65cc...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...