Gå til innhold

Jeg er etnisk norsk, og jeg hater det og mitt eget folkeslag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det seriøst et folkeslag som er mer mutte og UHØFLIGE? sånn dønn seriøst? Blir flau. Det hender for eksempel at når man er innom en butikk så er det ikke et ''hei'' å få fra ekspeditøren når man står i kassa(ja, jeg har faktisk opplevd det et par ganger) og mange ser så forbanna sure ut til enhver tid. For ikke å nevne alt ekkelt folk får seg til å si om de som kommer utenfra. Det er så jævlig flaut.

Anonymkode: 1228f...8f7

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du? Sånn er det ikke her iallefall. 

Anonymkode: 64bea...8fe

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det seriøst et folkeslag som er mer mutte og UHØFLIGE? sånn dønn seriøst? Blir flau. Det hender for eksempel at når man er innom en butikk så er det ikke et ''hei'' å få fra ekspeditøren når man står i kassa(ja, jeg har faktisk opplevd det et par ganger) og mange ser så forbanna sure ut til enhver tid. For ikke å nevne alt ekkelt folk får seg til å si om de som kommer utenfra. Det er så jævlig flaut.

Vil du hellre bo i ett land sammen med folk som

er positive 24/7? Der det er absolut forbudt å vare lit sur, sliten osv? 
Jeg trur det er meget bra å vare menneskelige, der det er lov å få ha et privatliv, vare gla positiv, negativ og sur. Alt i et. Er ikke bra å gå rundt å vare positiv hele tia. 

Anonymkode: aa5f0...75a

• Liker 5
Skrevet

Du hater deg selv? Det er et faresignal, det.

Ellers tenker jeg - flytt fra bygda til en større by og opplev andre sider av Norge. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er din erfaring overalt så bør du kanskje se litt innover og se om det er noe med deg. Har overhodet ikke den erfaringen, når man går inn i butikker og slikt så er de over gjennomsnittet flinke til å si hel og spør om du trenger hjelp. Synes de aller fleste i butikk og andre service yrker er ganske så flinke, må jo ikke glemme at de er mennesker de og, er ikke roboter uten et liv og følelser heller.

• Liker 5
Skrevet

Som en litt stille og innadvendt (og tildels sjenert) dame må jeg si at nordmenn er veldig sosiale. For meg blir det nesten litt mye. 

Anonymkode: 8b808...515

• Liker 7
Skrevet

Tror det er en rekke andre steder i verden du ikke hadde klart deg mer enn to minutter, hvis det du nevner i startinnlegget er kriteriene til at du hater deg selv...

• Liker 2
Skrevet

Har på følelsen av at du bor på et lite sted, ts. Kanskje det beste hadde vært å flytte til et større sted, en by?

Anonymkode: 9af58...7d3

Skrevet

Flytt fra Oslo. 

Anonymkode: b4b04...b84

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo flytte til india der en ung jente nettopp ble fulgt rundt i byen med sot over hele seg, og kjefta på, for hun ble voldtatt av en hel gjeng. Kos deg, vi ses ikke. 

Anonymkode: 64bea...8fe

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som en litt stille og innadvendt (og tildels sjenert) dame må jeg si at nordmenn er veldig sosiale. For meg blir det nesten litt mye. 

Anonymkode: 8b808...515

Du er nok en typisk « nordmann». 

Anonymkode: ac6cc...de7

Skrevet (endret)

Da har jeg kjempe gode nyheter til deg TS- det er bare flytte litt på seg! Enten til et annet land  du mener er fint og flott, eller til en mer "kulturelt beriket" del av Norge. :Nikke: 

Ikke trenger du å være flau heller. Du kan jo fint "identifisere"  deg med og/eller "føle" deg som annen nasjonalitet i disse dager også, tror jeg :jepp: 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke bare i Norge du risikerer å ikke bli hils til i en butikk. Slutt å hat deg selv, prøv heller å bidra til endring: si høyt og tydelig hei til alle du møter, vær særlig demonstrativ til dem som ikke hilser på deg (det gjør jeg).

Anonymkode: bfaf0...d54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja men den løser du fort, dra fra Norge da.

Anonymkode: 1e67b...e45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare i Norge du risikerer å ikke bli hils til i en butikk. Slutt å hat deg selv, prøv heller å bidra til endring: si høyt og tydelig hei til alle du møter, vær særlig demonstrativ til dem som ikke hilser på deg (det gjør jeg).

Japp man kan ikke klage for en uønsket standard om man ikke selv aktivt bidrar til å arbeide mot en ønsket endring.

Skrevet

Så flytt da

Anonymkode: 98fff...450

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja men den løser du fort, dra fra Norge da.

Hadde det vært så enkelt, bare gi opp jobb og karriere og flytte langt vekk fra familien som hadde blitt helt knust. Men jeg har vurdert Sverige. Har feriert der mange ganger og de virker så mye hyggeligere og inkluderende.

Skrevet

https://www.ark.no/boker/Miriam-Ekelund-Du-skal-lide-for-fellesskapet-9788230348727#product-description 

Anonymkode: f95e7...eba

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

du må være veldig ensom… 

Anonymkode: 1708a...557

Skrevet

Du verden for en negativ innstilling til livet, til deg selv, til folkene rundt deg og til landet ditt.  Kanskje du skal søke terapi for depresjon og manglende sosial kompetanse. Hvis ikke det er interessant så står du jo fritt til å flytte hvor du vil. Sverige er sikkert et fint land det, men med tanke på hvor mange svensker som kommer til Norge for å arbeide så er det vel ikke bare fantastisk der heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...