Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag hadde jeg littegrann murring i halsen, så tok test. Negativ. Søndag og i dag har jeg fått mer og mer vondt i halsen, hoster og nyser. Tar tester hver dag, fortsatt negative. Ellers er formen grei, og det er fraværskrise på jobb. 

Bør jeg fra på jobb i morgen (dersom morgendagens test også er negativ), eller bli hjemme? Jobber som lærer, er korona på alle kanter her nå. 

Anonymkode: a51ce...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke opp til deg å avgjøre. Du ringer din leder, sier det du skriver her, beskriver formen - leder avgjør. 

Gitt, altså, at du ikke er i så dårlig form at du selv vurderer deg som uegnet for å arbeide. Da melder du deg syk. 

Anonymkode: c43c8...9ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke opp til deg å avgjøre. Du ringer din leder, sier det du skriver her, beskriver formen - leder avgjør. 

Gitt, altså, at du ikke er i så dårlig form at du selv vurderer deg som uegnet for å arbeide. Da melder du deg syk. 

Anonymkode: c43c8...9ee

Ledere har ikke tid til å avgjøre slikt! Vi er voksne folk. Jeg ville sett an formen og almenntilstanden. Føler du deg i form til å jobbe, hadde jeg dratt.

Anonymkode: 02e6b...832

• Liker 1
Skrevet

Ring Smittesporing og hør m du kan jobbe. Jeg ringte de og de gir klare svar på slike spørsmål

Anonymkode: b7c27...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ledere har ikke tid til å avgjøre slikt! Vi er voksne folk. Jeg ville sett an formen og almenntilstanden. Føler du deg i form til å jobbe, hadde jeg dratt.

Anonymkode: 02e6b...832

Det er vel akkurat sånne ting man har ledere for? Tror lederen blir mye gladere for å være med på avgjørelsen, enn at TS skal bestemme selv. Og potensielt ta en avgjørelse som skader mer enn den hjelper. 

Jeg tenker i utgangspunktet at dette høres ut som noe man skal være hjemme med. Forstår at det er fraværskrise, men vil ikke ytterligere smittespredning føre til enda større krise? 

Anonymkode: ea239...00d

• Liker 1
Skrevet

Jeg spurte sjefen min om jeg kunne komme på jobb med negativ test og symptomer. Synes absolutt en leder skal ta seg tid til å vurdere det. 

Anonymkode: 78501...87d

• Liker 1
Skrevet

Ring smittesporingen og hør hva de sier. Hvis du har lov så ringer du lederen og forteller status, og hva smittesporingen har sagt, også kan lederen avgjøre

Anonymkode: b7c27...4f7

Skrevet

Ringt begge steder nå. Formen og testsvar i morgen tidlig avgjør. Men nå er de hvertfall forberedt på mulig fravær, og lederen jeg ringte sto akkurat med sin egen positive hurtigtest i hånda. 

Anonymkode: a51ce...d7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...