AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Lørdag hadde jeg littegrann murring i halsen, så tok test. Negativ. Søndag og i dag har jeg fått mer og mer vondt i halsen, hoster og nyser. Tar tester hver dag, fortsatt negative. Ellers er formen grei, og det er fraværskrise på jobb. Bør jeg fra på jobb i morgen (dersom morgendagens test også er negativ), eller bli hjemme? Jobber som lærer, er korona på alle kanter her nå. Anonymkode: a51ce...d7c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Dette er ikke opp til deg å avgjøre. Du ringer din leder, sier det du skriver her, beskriver formen - leder avgjør. Gitt, altså, at du ikke er i så dårlig form at du selv vurderer deg som uegnet for å arbeide. Da melder du deg syk. Anonymkode: c43c8...9ee
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke opp til deg å avgjøre. Du ringer din leder, sier det du skriver her, beskriver formen - leder avgjør. Gitt, altså, at du ikke er i så dårlig form at du selv vurderer deg som uegnet for å arbeide. Da melder du deg syk. Anonymkode: c43c8...9ee Ledere har ikke tid til å avgjøre slikt! Vi er voksne folk. Jeg ville sett an formen og almenntilstanden. Føler du deg i form til å jobbe, hadde jeg dratt. Anonymkode: 02e6b...832 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Ring Smittesporing og hør m du kan jobbe. Jeg ringte de og de gir klare svar på slike spørsmål Anonymkode: b7c27...4f7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ledere har ikke tid til å avgjøre slikt! Vi er voksne folk. Jeg ville sett an formen og almenntilstanden. Føler du deg i form til å jobbe, hadde jeg dratt. Anonymkode: 02e6b...832 Det er vel akkurat sånne ting man har ledere for? Tror lederen blir mye gladere for å være med på avgjørelsen, enn at TS skal bestemme selv. Og potensielt ta en avgjørelse som skader mer enn den hjelper. Jeg tenker i utgangspunktet at dette høres ut som noe man skal være hjemme med. Forstår at det er fraværskrise, men vil ikke ytterligere smittespredning føre til enda større krise? Anonymkode: ea239...00d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Jeg spurte sjefen min om jeg kunne komme på jobb med negativ test og symptomer. Synes absolutt en leder skal ta seg tid til å vurdere det. Anonymkode: 78501...87d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Ring smittesporingen og hør hva de sier. Hvis du har lov så ringer du lederen og forteller status, og hva smittesporingen har sagt, også kan lederen avgjøre Anonymkode: b7c27...4f7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Ringt begge steder nå. Formen og testsvar i morgen tidlig avgjør. Men nå er de hvertfall forberedt på mulig fravær, og lederen jeg ringte sto akkurat med sin egen positive hurtigtest i hånda. Anonymkode: a51ce...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå