Gå til innhold

Mange her på KG er negative til mine og dine. Egen erfaring eller bare synsing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange mener barna må ha flyttet ut før man i det hele tatt vurderer å flytte sammen med kjæresten. Om man så har vært sammen i 10 år så har liksom ikke det noe å si, alt vil gå til helvete uansett…

Lurer på hvilken omgangskrets eller egne erfaringer man har der alt går så galt? Kjenner til max ett par de siste 20 årene som flyttet sammen med barn, som senere flyttet fra hverandre, imens ca halvparten av dem med felles barn flyttet fra hverandre.

Er det mest sjalue ekser og «biomødre» som svarer på disse spørsmålene?

Bare lurer…😳

Anonymkode: 1dae8...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har inntrykk av at mange mener barna må ha flyttet ut før man i det hele tatt vurderer å flytte sammen med kjæresten.

Jeg mener det, og jeg er også vant med det fra eget liv.

Men mitt inntrykk er at jeg er helt alene om den meningen - her inne. 

Anonymkode: ebe9a...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg svarte over. Jeg er den nye dama.

Noen av oss tar faktisk hensyn til ungene. Det er de dette går ut over. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er særboer med min mann pga barn på hver vår kant. Har sett så mange mislykkede forsøk på blandingsfamilier blant venner og bekjente at vi valgte å sette barna først, og jeg tror også at sjansen for at vi kommer til å holde sammen er større fordi vi ikke flyter sammen mens barna bor hjemme. 

Anonymkode: 0720d...6a5

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg får inntrykk av at svarene kommer i to kategorier. 

1) ekser/biomødre eller barn som har vært bitter på steforeldre. Da er det nesten ikke måte på hvor altoppofrende steforeldre må være, samtidig som de skal innordne seg etter biomors minste vink. Og fellesbarn? De har jo begge foreldrene sine, så de kan jo bo på kottet mens særkullsbarn får de fine rommene osv

2) stemødre som har forsøkt å gjøre alle til lags, forsøkt å faktisk både bidra 100% og ha 0% råderett i eget hjem. De råder deg gjerne til å ikke bli stemor... 

Anonymkode: 9058c...f3e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi flyttet sammen med barn. Giftet oss noen år etter. Vi har vært gift i 10 år og sammen i 14 år. Noen av ungene våre har flyttet ut. Min eldste og hans eneste og eldste. Bare min to yngste igjen. Selv om de eldste selvsagt kommer hjem og er hos oss i perioder. 

Det var ikke gitt fra min side at vi skulle flytte sammen, men det utviklet seg jo slik, og alle ungene ville det. Vi har ingen sammen.

De fleste jeg kjenner der de har flyttet sammen med barn, der virker det jo som det går fint. Det er vel her inne jeg leser om problemene, som virker ekstreme i forhold til hva jeg opplever selv og rundt meg..

For våre barn har dette vært veldig bra. Ungene sier at en av de fineste dagene er i deres liv var bryllupet vårt. Vi hadde fire nydelige brudepiker og danset med dem til langt på natt. Så lykkelig historie her. 

Endret av Mooza
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er særboer med min mann pga barn på hver vår kant. Har sett så mange mislykkede forsøk på blandingsfamilier blant venner og bekjente at vi valgte å sette barna først, og jeg tror også at sjansen for at vi kommer til å holde sammen er større fordi vi ikke flyter sammen mens barna bor hjemme. 

Anonymkode: 0720d...6a5

Flyter dere ikke sammen? ;) 

Er helt enig med deg. Tror nok mye av grunnen til at slike forhold går konk, er de personene som deltar i forholdet. Hvis man er så desperat etter en mann å bo med og en mann og få barn med, at det ikke spiller noen rolle hvem det er med, så bør man heller gå etter en mann uten barn.

Hvis man virkelig elsker personen, så venter man heller til han har tid.

Jeg hadde helt årlig mistet respekten for min kjæreste dersom han hadde syntes det var greit å slippe inn nye damer, selv om den nye dama var meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde helt årlig

Helt årlig :fnise:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror nok mye av grunnen til at slike forhold går konk, er de personene som deltar i forholdet.

I motsetning til andre forhold da eller? 

Man er forøvrig ikke desperat om man vil bo med eller ha barn med den man elsker. Hvordan er et slikt barneønske annerledes enn "førstekonas" ønske? 

Hvorfor mister du respekten for noen som etablerer seg på nytt? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er blant de som innimellom nevner at barn fra tidligere forhold var en dealbreaker for meg. Uten at jeg har direkte erfaring.

Årsak er at jeg mener barn alltid kommer først. Selv er jeg barnløs, og ikke så begeistret for barn. Jeg vil ha en mann som setter meg først i sitt liv. Og det er derfor ikke rettferdig av meg å komme inn i en relasjon med barn og kreve dette. 

Anonymkode: 85495...880

• Liker 1
Skrevet

I motsetning til andre forhold da eller? 

Man er forøvrig ikke desperat om man vil bo med eller ha barn med den man elsker. Hvordan er et slikt barneønske annerledes enn "førstekonas" ønske? 

Hvorfor mister du respekten for noen som etablerer seg på nytt? 

Jepp. 

Kjenner ingen som har gått fra hverandre av de som har ventet til etter ungene er ute av redet. Det er forskjell på mennesker. Og jo, selvfølgelig er man desperat når man setter egen lykke over barns lykke.

Det siste er en stråmann. Mister ikke respekten for de som etablerer seg på nytt, kun de som gjør det mens en eller begge har barn som bor hjemme.

Innlegget ditt er så bittert og myntet på å ta meg, at jeg kommer ikke til å svare deg noe mer enn dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener det, og jeg er også vant med det fra eget liv.

Men mitt inntrykk er at jeg er helt alene om den meningen - her inne. 

Og er ikke det synsing?

Skrevet

Hva med de barna som kun har én forelder? 

Skrevet

Og er ikke det synsing?

?

Skrevet

Jeg mener ikke at mine-dine-familier er dømt til å mislykkes. Tvert i mot kan det være en svært lykkelig løsning for alle parter. Men jeg mener at man må se det an i hvert enkelt tilfelle og ikke la romantikken styre. For meg er førstepri det som fungerer best for familien min som helhet, altså for barna mine og meg sammen. Det er ikke nødvendigvis det samme som det som er best for meg som individ i første omgang, men på sikt er det det. For min egen del kunne jeg godt bodd sammen med kjæresten, og jeg gjør det også i de barnefrie ukene. Men jeg vet at barna ikke ønsker det, og da ønsker ikke jeg det heller. Jeg synes også det et veldig fint å ha fullt fokus på kjæresten den ene uka og barna i den andre. Jeg tror det fort ville blitt skurr om vi alle skulle bodd i en ganske liten leilighet. Så nei takk.

Anonymkode: 22caa...7bd

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. 

Kjenner ingen som har gått fra hverandre av de som har ventet til etter ungene er ute av redet. Det er forskjell på mennesker. Og jo, selvfølgelig er man desperat når man setter egen lykke over barns lykke.

Det siste er en stråmann. Mister ikke respekten for de som etablerer seg på nytt, kun de som gjør det mens en eller begge har barn som bor hjemme.

Innlegget ditt er så bittert og myntet på å ta meg, at jeg kommer ikke til å svare deg noe mer enn dette. 

Jeg forsøker faktisk på en meningsutveksling, der man gjennom spørsmål og forklaring på det man lurer på kan forstå hverandre bedre. 

Så kan du selvsagt velge å tolke spørsmål som bitre forsøk på å ta deg om du opplever det som bedre. Men jeg håper du velger å heller forklare meningene dine slik at de blir mer forståelige. 

Blant annet, hvorfor mener du at å skape et nytt hjem er negativt for barna? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

?

I HI er spørsmålet om man har egen erfaring, eller om det er mest synsing. Jeg tolker svaret ditt som synsing, selv om inntrykket er at du ønsker at det skal fremstå som «fakta».

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I HI er spørsmålet om man har egen erfaring, eller om det er mest synsing. Jeg tolker svaret ditt som synsing, selv om inntrykket er at du ønsker at det skal fremstå som «fakta».

Vel, det må du jo gjerne gjøre.

Jeg mente bare at mitt inntrykk (eller synsing om du vil) er helt annerledes enn ditt.

Og at jeg kjenner en del som har ventet til barna var ute av redet, og gjør det selv. Men at jeg sjelden leser om det her inne, eller om mennesker som mener det er riktig å vente.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forsøker faktisk på en meningsutveksling, der man gjennom spørsmål og forklaring på det man lurer på kan forstå hverandre bedre. 

Så kan du selvsagt velge å tolke spørsmål som bitre forsøk på å ta deg om du opplever det som bedre. Men jeg håper du velger å heller forklare meningene dine slik at de blir mer forståelige. 

Blant annet, hvorfor mener du at å skape et nytt hjem er negativt for barna? 

OK :) 

Opplever at mange nok forstår det jeg sier på en helt utmerket måte, så jeg føler nok ikke helt på det store behovet for at du skal belære meg.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

OK :) 

Opplever at mange nok forstår det jeg sier på en helt utmerket måte, så jeg føler nok ikke helt på det store behovet for at du skal belære meg.

OK, du velger å droppe meningsutveksling fordi spørsmål er belærende? 

Da blir det vanskelig å skape større forståelse for hverandres opplevelser og synspunkter. 

Jeg har inntrykk av at vi har svært ulike ståsted, og jeg hadde gledet meg til å få større forståelse fra en annen side av saken. 

Derfor litt leit at du ikke ønsker å svare, men ok. Ha en fin ettermiddag 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...