Rakel Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Vi bor flere i kollektiv hvor den ene siste innflyttende viser seg å ha en del problemer på lasset. Det er overstadig alkoholbruk i perioder, trusler og forklaringer med psykiske helseproblemer. Veldig hyggelig medbeboer, men disse episodene har forekommet hyppigere og uten hensyn til siste samtale med lovnader at det ikke skulle skje igjen. Personen har tidligere fått muntlig varsel om at dette ikke er akseptabelt. Like etterpå kom ny episode. Tydelig at det ikke betyr så mye. Når dette skjer blir vi selvsagt redde og utrygge - det har forekommet trusler i ulike former og høylytt skriking gjennom nettene. Nå er det kommet til et punkt hvor vi kjenner at vi ikke kan bo så uforutsigbart. Det er slik at vi ser etter andre steder å sove og være når dette oppstår. Vi kan jo ikke ha det slik. Synes det er vanskelig å vite hvordan vi skal gripe dette an. All den tid vi etter loven må bo sammen uansett en viss periode.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Dette høres skikkelig utrygt og farlig ut. Jeg hadde hatt en alvorlig samtale med utleier,og hvis ikke hen kan ordne opp (usikker på reglene for utkastelse, men dette bør utleier ha kontroll på) så ville jeg funnet meg et nytt sted å bo umiddelbart, enten i et nytt kollektiv eller på sofaen til venner/familie el. Selvfølgelig kjipt for økonomien å evt betale dobbelt, men personlig sikkerhet går først - jeg hadde ikke turt å sove i samme hus som en utagerende person med psykiske problemer som også er ruspåvirket. Ville også vurdert å tilkalle politi under en av disse hendelsene. Anonymkode: 974f6...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå