AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg er voksen (42) og dobbel vaksinert, og er på besøk hos mine foreldre som begge har veldig høyt blodtrykk og er trippel vaksinert. Ble dårlig og testet positivt samme dag som jeg kom på besøk, og er isolert på soverommet. Nå har det klikket for de fullstendig og de er sinte fordi jeg har dratt hjem korona, til tross for at jeg har tatt hensyn med munnbind, avstand og spriting i snart to år. Min far mener han kommer til å dø hvis han blir smittet, og min mor bare gråter og kjefter og sier at jeg ikke hadde blitt smittet hvis jeg hadde tatt 3 vaksiner (som er frivillig i min aldersgruppe) De hyperventilerer og stresser hverandre opp og jeg har lyst å stikke av, men kan jo ikke det når jeg må være isolert. Ikke spør de noe særlig om jeg trenger mat heller, så jeg går på kjøkkenet om natten når de sover slik at det er mindre sjanse for de å bli smittet. Er dette normal oppførsel? Anonymkode: 1ef43...aa9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 31. januar 2022 Slikt hysteri er mer belastende for helsen deres enn korona. Dessuten ville du blitt smittet med 3 doser og. Anonymkode: d880e...206 83 3 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Nei, det er ikke normalt å være så hysterisk.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Ikke normalt, og det ville slettes ikke vært en garanti at du hadde styrt unna om du hadde tre doser heller. Forøvrig har jo ikke alle fått muligheten for tre doser ennå Anonymkode: 3cd46...105 6 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Har du ikke bil. ? kan kjøre hjem selv om du er isolert. Anonymkode: 6c048...79b 17 4
Mona123 Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 Wtf leser de nyhetene? Folk blir smittet hele tiden. Tror ikke du gjorde dette med vilje? 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 13.23): Slikt hysteri er mer belastende for helsen deres enn korona. Dessuten ville du blitt smittet med 3 doser og. Anonymkode: d880e...206 De nekter å høre når jeg sier at mange mennesker med 3 doser blir smittet også. De er nesten 70 år så jeg skjønner de er redde for å bli alvorlig syke når de har underliggende sykdommer, men denne oppførselen er galskap. Har nesten bare drukket vann siste døgnet fordi de ikke har spurt meg om mat, og jeg vil ikke belaste de mer enn nødvendig. Har så dårlig samvittighet🙊 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 13.29): Har du ikke bil. ? kan kjøre hjem selv om du er isolert. Anonymkode: 6c048...79b Tok fly opp hit. Jeg bor i Oslo og de i Bodø. Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 4
Prøver18 Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Når de inviterer noen hjem i løpet av en pandemi, så tar de selv en risiko. Dette er deres eget ansvar. Jeg forstår at man kan bli redd, men det er lov til å oppføre seg fordet. 21
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er voksen (42) og dobbel vaksinert, og er på besøk hos mine foreldre som begge har veldig høyt blodtrykk og er trippel vaksinert. Ble dårlig og testet positivt samme dag som jeg kom på besøk, og er isolert på soverommet. Nå har det klikket for de fullstendig og de er sinte fordi jeg har dratt hjem korona, til tross for at jeg har tatt hensyn med munnbind, avstand og spriting i snart to år. Min far mener han kommer til å dø hvis han blir smittet, og min mor bare gråter og kjefter og sier at jeg ikke hadde blitt smittet hvis jeg hadde tatt 3 vaksiner (som er frivillig i min aldersgruppe) De hyperventilerer og stresser hverandre opp og jeg har lyst å stikke av, men kan jo ikke det når jeg må være isolert. Ikke spør de noe særlig om jeg trenger mat heller, så jeg går på kjøkkenet om natten når de sover slik at det er mindre sjanse for de å bli smittet. Er dette normal oppførsel? Anonymkode: 1ef43...aa9 Nei di må sette seg ned å lese lære at man blir like fort smittet av dem som har tatt 3 doser og ingenting. Og at dem smitter like mye. Anonymkode: d7b4b...936 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Men var du så klok at du testet deg FØR du dro på besøk ??? Det måtte de gjøre de som kom hjem for å feire jul … bare nevner det. Sånn sett så forstår jeg dine foreldre, og du er jo tross alt 42 Anonymkode: 75d62...61a 9 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tok fly opp hit. Jeg bor i Oslo og de i Bodø. Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 Da må du kontakte kommunelegen der og si at du ikke har noe sted å oppholde deg under isolasjon, så får de skaffe deg rom på karantenehotell hvis ikke du får dispensasjon til å fly hjem. Eller så hadde jeg bedt en venn (f.eks. en som nylig har gjennomgått smitte) om å komme og hente meg med bil. Anonymkode: b66d6...e20 27
Loff77 Skrevet 31. januar 2022 #12 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er voksen (42) og dobbel vaksinert, og er på besøk hos mine foreldre som begge har veldig høyt blodtrykk og er trippel vaksinert. Ble dårlig og testet positivt samme dag som jeg kom på besøk, og er isolert på soverommet. Nå har det klikket for de fullstendig og de er sinte fordi jeg har dratt hjem korona, til tross for at jeg har tatt hensyn med munnbind, avstand og spriting i snart to år. Min far mener han kommer til å dø hvis han blir smittet, og min mor bare gråter og kjefter og sier at jeg ikke hadde blitt smittet hvis jeg hadde tatt 3 vaksiner (som er frivillig i min aldersgruppe) De hyperventilerer og stresser hverandre opp og jeg har lyst å stikke av, men kan jo ikke det når jeg må være isolert. Ikke spør de noe særlig om jeg trenger mat heller, så jeg går på kjøkkenet om natten når de sover slik at det er mindre sjanse for de å bli smittet. Er dette normal oppførsel? Anonymkode: 1ef43...aa9 Nei, be dem holde kjeft 3 doser stopper ikke smitte av Omikron 17
Gjest Dævendøtte Skrevet 31. januar 2022 #13 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men var du så klok at du testet deg FØR du dro på besøk ??? Det måtte de gjøre de som kom hjem for å feire jul … bare nevner det. Sånn sett så forstår jeg dine foreldre, og du er jo tross alt 42 Anonymkode: 75d62...61a Du vet du kan teste negativt dagen før du tester positivt. Og at du også kan ha null symptomer selv om du tester positivt. Og teste negativt selv med symptomer. Bare nevner det.
Lorieen Skrevet 31. januar 2022 #14 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De nekter å høre når jeg sier at mange mennesker med 3 doser blir smittet også. De er nesten 70 år så jeg skjønner de er redde for å bli alvorlig syke når de har underliggende sykdommer, men denne oppførselen er galskap. Har nesten bare drukket vann siste døgnet fordi de ikke har spurt meg om mat, og jeg vil ikke belaste de mer enn nødvendig. Har så dårlig samvittighet🙊 Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 Oppførselen deres er ikke normal, og de forstår helt åpenbart ikke hvordan dette fungerer. Vaksiner beskytter ikke mot å bli smittet, uansett om man har en eller to eller tre eller tjue doser. De beskytter mot å bli alvorlig syk av viruset. 17
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men var du så klok at du testet deg FØR du dro på besøk ??? Det måtte de gjøre de som kom hjem for å feire jul … bare nevner det. Sånn sett så forstår jeg dine foreldre, og du er jo tross alt 42 Anonymkode: 75d62...61a Jeg tok fly tidlig om morgenen og testet negativt sent kvelden før. Om kvelden den dagen jeg ankom, begynte jeg å bli litt sår i halsen og fikk samtidig muskelverk, og da tok jeg en test som var negativ. Tok en ny test morgenen etter og den var positiv, og har nå vært isolert inne på soverommet på andre dagen. Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #16 Skrevet 31. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Tok fly opp hit. Jeg bor i Oslo og de i Bodø. Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 Ring koronatelefonen i Bodø og be om å få komme på hotell. Anonymkode: 921bc...0d0 27 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #17 Skrevet 31. januar 2022 Hvis din far kan dø anntar jeg at han holder seg hjemme alene hele tiden. At han ikke jobber utenfor hjemmet og ikke drar på butikken fordi han blir smittet det også. Og at din mor er like forsiktig. Ellers hadde jeg blitt forbanna når dem har den oppførselen. Anonymkode: d7b4b...936 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #18 Skrevet 31. januar 2022 Nei, det er ikke normalt. De er nok oppriktig redde, min far er også livredd for korona. Men du har ikke gjort noe galt, du har vært forsiktig. Og man blir smittet til tross for tre doser. Jeg rakk to, smittet mannen min som har tre. Og jeg ble smittet av en kollega som har tre doser. På arbeidsplassen min (barnehage) og i mine barna barnehage har de fleste ansatte nå hatt korona til tross for at de fleste har fått boosterdose. Anonymkode: d7785...b6a 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #19 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du kontakte kommunelegen der og si at du ikke har noe sted å oppholde deg under isolasjon, så får de skaffe deg rom på karantenehotell hvis ikke du får dispensasjon til å fly hjem. Eller så hadde jeg bedt en venn (f.eks. en som nylig har gjennomgått smitte) om å komme og hente meg med bil. Anonymkode: b66d6...e20 Ja det har jeg tenkt på i dag for jeg synes at dette er veldig belastende. Da jeg nevnte for min mor at jeg kan flytte til koronahotell, ble hun hysterisk og sa at det kunne jeg ikke gjøre for det var skammelig, og da ville det komme utover bygda😐 Ts Anonymkode: 1ef43...aa9 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #20 Skrevet 31. januar 2022 Dævendøtte skrev (2 minutter siden): Du vet du kan teste negativt dagen før du tester positivt. Og at du også kan ha null symptomer selv om du tester positivt. Og teste negativt selv med symptomer. Bare nevner det. Sikkert det du, men i dette tilfellet var det tydeligvis ikke gjort, og dermed kan du ikke påstå at en sånn test hadde vært negativ , ikke sant ? En kan jo prøve iallefall. Da har en gjort sitt beste Anonymkode: 75d62...61a 1
Anbefalte innlegg