Gå til innhold

Andre som klipper håret selv for å spare penger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har svak økonomi, og har funnet metoder for å spare penger på. Det å klippe seg selv. Men det ender ofte med at jeg blir kritisk og usikker til håret mitt. Akkurat nå synes jeg at jeg har klippet litt for mye av, og at det virker lengre på ene siden enn den andre. 

Noen andre som klipper seg selv? Eller har råd om hva jeg skal gjøre med dette? Jeg vurderer å spandere på meg en frisørtime for å jevne håret, men er redd for at frisøren klipper det altfor kort... 

Kan mulig hjelpe å krølle det litt mens det vokser ut igjen..? Noen tips? :)

Anonymkode: 0530c...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klipper meg selv eller får en venn til å gjøre det. Har veldig tykt hår, så det synes ikke. Tar kanskje en tur til frisøren hvert tredje år. Trenger generelt gjøre veldig lite med håret. Det er veldig fint og tjukt uansett.

Anonymkode: 18b2f...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet håret mitt selv i 10 år nå, og det som hjalp meg var å se på youtube videoer som tipset om forskjellige måter å klippe seg selv på. Har kombinert ulike teknikker jeg har sett som er enklest for meg og mitt behov. Så vil anbefale å gjøre det!

Hvis du er redd for at det blir for kort kan du jo som du sier krølle det mens du venter på at det har vokst litt igjen, og finne andre frisyrer/oppsett som gjør at det ikke er synlig hvis det plager deg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klippet håret mitt selv i flere år. Startet med det som student, og fortsatte da jeg startet å jobbe fordi jeg synes frisør er bortkastede penger (selv om jeg forsåvidt har råd til det). 

Jeg synes ikke mitt er noe skeivt, men jeg har langt hår og stusser kun helt i tuppene. Sikker på at ditt er skeivt, eller at du bare føler at det er det? 

Anonymkode: def5d...ade

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KaDust said:

Jeg har klippet håret mitt selv i 10 år nå, og det som hjalp meg var å se på youtube videoer som tipset om forskjellige måter å klippe seg selv på. Har kombinert ulike teknikker jeg har sett som er enklest for meg og mitt behov. Så vil anbefale å gjøre det!

Hvis du er redd for at det blir for kort kan du jo som du sier krølle det mens du venter på at det har vokst litt igjen, og finne andre frisyrer/oppsett som gjør at det ikke er synlig hvis det plager deg.

Har sett på youtubevideoer, men håret mitt er ganske tykkt og av og til sliter jeg med å få det til å se jevnt ut. Har litt småfall naturlig i håret men kan sikkert lage litt krøller med en tang for å få det til å se bedre ut. 

Har ikke særlig lyst til å gå til frisør, og betale nesten 500 kr for det. For meg er 500 kr mye penger  :). Jeg er 45 år, men jeg har hatt et hardt liv som alenemor og ikke den beste økonomien. 

Takker for ideer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har klippet håret mitt selv i flere år. Startet med det som student, og fortsatte da jeg startet å jobbe fordi jeg synes frisør er bortkastede penger (selv om jeg forsåvidt har råd til det). 

Jeg synes ikke mitt er noe skeivt, men jeg har langt hår og stusser kun helt i tuppene. Sikker på at ditt er skeivt, eller at du bare føler at det er det? 

Anonymkode: def5d...ade

Mitt er halvlangt. Jeg klippet litt mer av enn jeg hadde tenkt så jeg er redd å rette på det. Men det er ikke mye skeivt. Bare bittelitt lengre på ene siden, men får frisører alltid håret helt jevnt? Jeg mener en gang at frisøren klippet det litt ujevnt hun også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har jeg sluttet med i og med at det fikk meg til å se ut som jeg gikk fra svak økonomi til uteligger. Beundrer dere som får det til, men pga problem med nakke og skuldre så får jeg det absolutt ikke til. 😖

Anonymkode: 900c3...d9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en venn som kunne hjulpet deg med å klippe da? Kanskje lettere for noen andre hvis du har veldig tykt hår. Har selv veldig fint hår (som i tynt), så for meg er det jo ganske enkelt å klippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god økonomi, men klipper håret selv. Synes det er et styr å gå til frisøren og synes at det koster mer enn det smaker.

Har langt hår, så litt skjevheter synes ikke.

Kan du ikke få noen andre til å klippe litt?

Anonymkode: 7c9ad...c6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 45 her. Raker håret med barbermaskin. Litt pga pengene, mest pga smittefare. Sparer ca 2-3000 i året på det, minus mer slitasje på maskinen så jeg sikkert må bytte den oftere enn ellers. Da jeg var student var det flere studievenninner som lærte å klippe hår på hverandre. Bra sparetips. Om dette blir en trend så har fristørene seg selv å takke. De har priset seg ut når selv raske herreklipper koster 500.

Anonymkode: dc947...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bare barbere av alt sammen selv. Raskt og effektivt. I tillegg slipper jeg å betale til svindyre frisører bare for å fikse håret.                     

Anonymkode: b1285...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper både meg selv og ungen her. Ungen har vært hos frisøren to ganger, men foretrekker helt klart å bli klippet hjemme. 

Var faktisk hos frisøren på lørdag. Skulle da gjøre en større endring som jeg ikke hadde klart selv. Nå gjenstår det å se om denne frisyren skal bevares, eller om jeg lar det vokse ut igjen. 

Anonymkode: 40c5c...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hår som aldri blir lengre enn til skuldrene og det er supertynt.  Tom. da jeg bleket det ned i to omganger hos frisør i høst klippet jeg det ikke hos frisør. Det tar meg 5 min å stusse, men jeg skal kjøpe meg en frisørsaks. Til nå har jeg brukt en liten hobbysaks. 

Anonymkode: 5c752...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har god økonomi, men klipper håret selv. Synes det er et styr å gå til frisøren og synes at det koster mer enn det smaker.

Har langt hår, så litt skjevheter synes ikke.

Kan du ikke få noen andre til å klippe litt?

Anonymkode: 7c9ad...c6d

Samme her. Jeg har tjukt krøllete hår og ser ikke forskjell på frisørklipp og hjemmekino og så sparer jeg både tid og penger. Bruker ca 5 min på hjemmeklipp.

Anonymkode: 61f0e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden kom jeg med vått, nyvasket hår rett fra treningssenteret og spurte om de kunne stusse tuppene mine hos en frisør. Hadde langt hår, så det tok henne ti minutter å klippe meg. Siden jeg hadde det travelt for å rekke å hente i barnehagen, sa jeg at hun verken trengte å føne eller style håret. De ti minuttene med klipping kostet nesten 800 kr!!! Siden har jeg ikke vært hos en frisør... Latterlig at man må betale for vask, føn og styling når man ikke trenger det.

Anonymkode: 1035d...015

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klipper meg selv har langt hår og jeg gjør jo ikke annet enn å stusse det så det er ikke stress. Gidder ikke å kaste bort penger på frisør når jeg ikke må. Klipper guttungen og jeg, blitt relativt flink så jeg har faktisk klippet noen av mine venners barn og. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaDust skrev (4 timer siden):

Samme her. Litt gøy å regne ut hvor mye man kanskje har spart på det. Youtube er vår venn. 

Anonymkode: 8ad23...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å klippe panneluggen min selv, men fordi det blir så skjevt og stygt så må jeg til frisøren og orde det opp igjen, så har sluttet å klippe meg. Klipper tuppene hvert halvår og panneluggen hver 2 mnd. Er ikke så dyrt å klippe panneluggen ca 200 kr.

Anonymkode: 4f84e...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det tidligere, var ikke veldig flink, og det ble en slags tvangsgreie jeg gjorde når jeg ble stressa etter hvert 😅 Så jeg dro til frisøren og slutta, men det frister å begynne igjen for å spare penger. 

Anonymkode: 43bde...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...