AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg må kjøpe meg ny dyne. Hva er viktig å tenke på? Er det noen som har noen anbefalinger? Vil dun eller fiber holde seg best over tid? Anonymkode: 972e8...60f
KaDust Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Min erfaring er at dun holder seg best, og isolerer best også. Hvor varm dyne vil du ha? Vi har jo helårsdyne som for meg blir litt for tynn om vinteren siden jeg liker å sove med vinduet oppe. Også lurt å se på bæreevnen til dunen i dyna du skal kjøpe. Høy bæreevne = mer luftig dune som isolerer og holder godt på varmen, lav bæreevne = mindre luft og lavere isolasjon, kjøligere dyne. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Sover med vinduet åpent hele året, så kanskje dun hadde vært best ja. Er ute etter helårsdyne, men om vinteren bruker jeg uansett tepper i tillegg. Fryser lett, men blir også lett klam, ikke enkelt dette 😛 Anonymkode: 972e8...60f
Leo Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Hvis du blir lett klam bør du velge en dundyne med bomullstrekk (Og sengetøy i bomull eller lin). Jeg liker ikke fiberdyner og -puter nettopp fordi de føles klamme og de jeg har vært borti (Både dyre og billige) synes jeg blir "slafsete" etter et par omganger i vaskemaskinen. Dundynene derimot holder seg like fine i år etter og vask etter vask på 60 grader, men du bør ha, eller kjenne noen som har, tørketrommel for de vanskelige å tørke skikkelig uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå