Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier på sykehjem. Jeg trives dessverre ikke i jobben min. Jeg ønsker å bytte til hjemmesykepleien. Jeg har 2års ansiennitet i min nåværende jobb og skal bytte jobb når jeg har oppnådd 4års ansiennitet. 

Er det da vanlig å spørre om å få et høyere lønn enn min gamle jobb dersom jeg blir tilbudt stillingen? En bekjent av meg har fått 6 års ansiennitet som rekrutteringstilskud da hun fikk jobb i hjemmesykepleien (i samme kommune som meg ønsker). Vedkommende hadde bare 2 års ansiennitet i helsevesenet. Er det noen som vet om dette praktiseres ved bytte av jobb?

Anonymkode: bfccc...654

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4 år da jeg starta i hjspl, fremmet lønnskrav opp 30 k, som da tilsvarte ett lønnstrinn opp, 6 års ansiennitet. 

Anonymkode: ae05e...fa0

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde 4 år da jeg starta i hjspl, fremmet lønnskrav opp 30 k, som da tilsvarte ett lønnstrinn opp, 6 års ansiennitet. 

Godtok arbeidsgiver lønnskrav ditt, 6års ansiennitet?

Ts

Skrevet

Kommer vel an på hvor godt med sykepleiere det er i kommunen din og hvor lett det er å få erstattere. Som arbeidsgiver ville jeg ganske raskt møtt deg om ikke hele veien men i hvert fall halvveis. Det er sykepleiers marked der ute. 

Skrevet

Jeg har gått opp 140 000 på ett år ved å bytte jobb innad i helseforetaket. 

Anonymkode: fdaf8...8ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 20.14):

Godtok arbeidsgiver lønnskrav ditt, 6års ansiennitet?

Ts

Fikk 30 k ja som rekrutteringstillegg, men ble ikke flyttet opp ift ansiennitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...