AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg jobber som sykepleier på sykehjem. Jeg trives dessverre ikke i jobben min. Jeg ønsker å bytte til hjemmesykepleien. Jeg har 2års ansiennitet i min nåværende jobb og skal bytte jobb når jeg har oppnådd 4års ansiennitet. Er det da vanlig å spørre om å få et høyere lønn enn min gamle jobb dersom jeg blir tilbudt stillingen? En bekjent av meg har fått 6 års ansiennitet som rekrutteringstilskud da hun fikk jobb i hjemmesykepleien (i samme kommune som meg ønsker). Vedkommende hadde bare 2 års ansiennitet i helsevesenet. Er det noen som vet om dette praktiseres ved bytte av jobb? Anonymkode: bfccc...654
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Jeg hadde 4 år da jeg starta i hjspl, fremmet lønnskrav opp 30 k, som da tilsvarte ett lønnstrinn opp, 6 års ansiennitet. Anonymkode: ae05e...fa0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg hadde 4 år da jeg starta i hjspl, fremmet lønnskrav opp 30 k, som da tilsvarte ett lønnstrinn opp, 6 års ansiennitet. Anonymkode: ae05e...fa0 Godtok arbeidsgiver lønnskrav ditt, 6års ansiennitet? Ts Anonymkode: bfccc...654
Knoot Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Kommer vel an på hvor godt med sykepleiere det er i kommunen din og hvor lett det er å få erstattere. Som arbeidsgiver ville jeg ganske raskt møtt deg om ikke hele veien men i hvert fall halvveis. Det er sykepleiers marked der ute.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Jeg har gått opp 140 000 på ett år ved å bytte jobb innad i helseforetaket. Anonymkode: fdaf8...8ed
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 20.14): Godtok arbeidsgiver lønnskrav ditt, 6års ansiennitet? Ts Anonymkode: bfccc...654 Fikk 30 k ja som rekrutteringstillegg, men ble ikke flyttet opp ift ansiennitet. Anonymkode: ae05e...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå