Gå til innhold

Anbefaler å teste i halsen

nordnorsk

Anbefalte innlegg

FHI anbefaler nå at selvtester gjennomføres først i halsen, så i nesa. 

De har altså lest på KG 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nordnorsk skrev (2 minutter siden):

Klart det! FHI har lært det meste på KG ... Er hvertfall det folk på KG og FB tror , når de sier " velkommen etter" når FHI kommer med nye tiltak eller lettelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, selvsagt får de all informasjon herfra ☺️

Hvorfor tar det ellers så lang tid før de endrer anbefalinger? Det kan umulig være at de forsker og gjør research før de konkluderer 🤯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, all jokes aside, det er bra at de nå anbefaler det. Er nok mange som ikke har vært klar over det, som da skaper en del mørketall. Hurtigtester er jo ikke helt pålitelige uansett, så alt som kan få opp sensitiviteten er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordnorsk skrev (36 minutter siden):

Hvordan gjøres dette i praksis da? Den testen jeg har står det bare beskrevet hvordan man gjør det i nesen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun tatt PCR test i halsen av helsepersonell, og lurer på om det er mandlene man skal ta prøve av eller området mellom mandlene? Skjønner at det ikke er drøvelen. Ikke alle testpinnene som følger med hurtigtestene er så lange heller, så det kan bli et problem å måtte ha halve hånda i munnen, ekstra festlig blir det når jeg alltid brekker meg av PCR tester 😅 Jeg foretrekker PCR test av helsepersonell enn å knote med dette hjemme, men forstår at jeg bør fikse det selv for å ikke belaste helsevesenet mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (22 timer siden):

Hvordan gjøres dette i praksis da? Den testen jeg har står det bare beskrevet hvordan man gjør det i nesen.

Ja, DET lurer jeg på også... Det burde vært mer opplyst om, er jo ikke sånn kjempe logisk med mindre man er helsepersonell som har tatt PCR tester på folk. Om det er mandlene som skal testes eller området mellom mandlene, og hvor lenge prøvepinnen skal rote baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat passe skrev (3 minutter siden):

Har kun tatt PCR test i halsen av helsepersonell, og lurer på om det er mandlene man skal ta prøve av eller området mellom mandlene? Skjønner at det ikke er drøvelen. Ikke alle testpinnene som følger med hurtigtestene er så lange heller, så det kan bli et problem å måtte ha halve hånda i munnen, ekstra festlig blir det når jeg alltid brekker meg av PCR tester 😅 Jeg foretrekker PCR test av helsepersonell enn å knote med dette hjemme, men forstår at jeg bør fikse det selv for å ikke belaste helsevesenet mer enn nødvendig.

Du skal bak i svelget, altså bak mandlene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...