Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker du brodder på isføre eller er du redd for å virke gammel hvis du bruker det ? Eller vil du heller falle på isen? 

Anonymkode: ff997...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker du brodder på isføre eller er du redd for å virke gammel hvis du bruker det ? Eller vil du heller falle på isen? 

lårhalsbrudd er oldis, ikke brodder.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker brodder. Jeg er mer redd for å slå brudd på hodeskallen enn jeg er for å "virke gammel". I tillegg syns jeg de som trasker rundt på glatta uten brodder ser mer dumme ut enn noe annet - og å se dum ut ønsker jeg heller ikke.

Anonymkode: c2694...ec8

• Liker 4
Skrevet

Man kan fint kjøpe sko som sitter på glatta uten pigger. Akkurat som piggfrie vinterdekk ser du etter sko med veldig myk gummisåle kombinert med grovt mønster. 

Anonymkode: aeec4...e0f

Skrevet

Jeg ramla på isen med bikkjene, slo meg i svine, sterk hjernerystelse og etpar ribbeinsbrudd - jeg var 28 og har etter det brukt brodder.. 

Anonymkode: 577a9...9a3

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker brodder. Er ikke redd for å virke gammel, er heller redd for å virke dum.

Jeg synes det er helt latterlig å være så forfengelig at man heller risikerer skader, og det er lite som ser så dumt ut som folk med feil sko på isen. Nei, det er overhode ikke sexy med høye hæler om det er isføre og du beveger deg 100m pr time...

Anonymkode: 486cf...16e

• Liker 5
Skrevet

Pigger på. Har brukket håndledd en gang og helst ikke igjen.

Gåtur/joggetur = piggsko
På tur rundtom i sentrum bruker jeg partybrodder som kan tas av hvis jeg skal inn i butikker.

Anonymkode: 5a252...aef

• Liker 1
Skrevet

Piggsko, brodder, kjetting alt etter bruken. Ikke aldersrelatert, rett og slett fornuft slik jeg ser det å ta ansvar for egen sikkerhet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lav terskel for å bruke brodder. Går mye, bryr meg ikke om hva andre mener om det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Man kan fint kjøpe sko som sitter på glatta uten pigger. Akkurat som piggfrie vinterdekk ser du etter sko med veldig myk gummisåle kombinert med grovt mønster. 

Anonymkode: aeec4...e0f

Ja, prøv det på stålis! 😂 Det er også en kjent viten at  piggfrie vinterdekk har sin største svakhet på nettopp is.

Pigger er det eneste trygge både på ben og bil på blank is. 

Selv bruker jeg pigger som settes på skoa. Funker som bare det. Heller pigger enn benbrudd. Jeg har igrunnen aldri tenkt på at man ser gammel ut med pigger på skoa...? 😏

Anonymkode: f5050...513

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en ganske skadet fot og må bruke joggesko da alt annet skotøy uten full demping ikke går, så da må jeg så klart ha brodder på. Føler meg av og til dum for er ikke kun på ren holke jeg må ha de. Må ha brodder på glattbrøytet forttau også. Men heller det enn at jeg med min fot og forsåvidt også to brudd i ryggen som er under ett år gammel faller. Jeg er redd for fall, og føler meg sånn sett som en gamling. :)

Skrevet

Jeg bruker brodder etter en stor kneoperasjon. Er 32, vil ikke risikere å skade kneet eller noe annet mer.

Anonymkode: 4315b...beb

Skrevet

Brodder duger ikke på stålis. Jeg bruker gangjern. Da vet jeg at det holder.

Anonymkode: 9a4e4...968

Skrevet

Går mye tur med hunder, og syns det er litt bedre å ha kontroll på både meg selv og dem enn å dette på trynet. Det ser mye dummere ut å insistere på å gå på hålka uten brodder enn å ha brodder og gå normalt. Kjøpte noen helt fantastiske med sånn kjetting rundt på XXL, nå kan jeg gå rett opp og ned glatte stier og veier.

Å tenke at man er gammel når man går med brodder føler jeg er noe tenåringer tenker, litt som at det er barnslig å gå med lue eller lukke igjen jakka si når det er kaldt.

Anonymkode: 3b874...3fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke brodder selv, men har sånn man sprayer på av og til. 

Anonymkode: 0e189...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Brodder duger ikke på stålis. Jeg bruker gangjern. Da vet jeg at det holder.

Anonymkode: 9a4e4...968

Slike sitter som et skudd på stålis  ; https://www.fjellsport.no/chainsen-pro-brodder-snowline-37-41-rod.html?channable=013b48696400323932393838a3&gclid=Cj0KCQiArt6PBhCoARIsAMF5wajPBO93JeTHHNOxLScS0sGlduSp-VgSx-3zb_Kr10AiuyjXu6Yy3VIaAjx0EALw_wcB

Skrevet

Jeg kjøpte meg brodder da jeg var gravid for fire år siden, og følte meg som en gammel dame. Men, jeg har fortsatt med det siden, fordi jeg innså at det ga meg mye mer frihet. Jeg bor et sted med mye bakker, og jeg hadde kommet meg bra rundt før og holdt meg stort sett på beina. Men broddene gjør at jeg kan gå mye raskere. I tillegg kan jeg jogge om vinteren, også i skogen, når det er lite snø. Så jeg syns brodder er helt topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...