Gå til innhold

Kritisk fase i snusslutt, holder på å sprekke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt ferie i over ei uke nå og brukte ferien til å slutte med snus. Det første døgnet var blytungt, men kom meg gjennom uten å sprekke. De neste dagene gikk lettere, selv om jeg slet med svimmelhet, vann i munnen og svettet som en gris og hadde mareritt på natta. Men det gikk greit. 

Nå, i dag og i går har jeg hatt et voldsomt temperament og jeg har såååå lyst på snus. Det føles helt jævlig, tar meg selv i å halveis bestille snus på nett før jeg avbryter og holder ut litt til. 

Men jeg er så leeeeii av å være så sur og irritert nå. ALT irriterer meg nå!! Vært sånn i to dager:( hvor lenge varer dette? Jeg vil så gjerne klare å slutte men jeg har sykt lyst på snus nå og få en slutt på dette krigs humøret mitt

Anonymkode: 47a56...86f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å snuse i sommerferien, det tok ca 2 mnd før det værste suget var over.  Kunne fortsatt ta meg selv i å fantasere om å kjøpe snus i desember tilogmed😂 Men nå er suget helt borte. 

Anonymkode: 3a19e...b42

Skrevet

2 mnd?????? Ja da kan jeg like gjerne begynne igjen nå i lunsjen etterpå for jeg klarer ikke denne tilstanden her i 2 mnd, det er helt sikkert 

Anonymkode: 47a56...86f

Skrevet

Snusslutt er en nøtt. Folk reagerer forskjellig. Noen får kun "sug" etter snus, andre ryker på større problemer. Herav sinne, emosjonell ustabilitet, gråtetokter, angst osv. 

Hvor lenge dette varer er helt forskjellig det også. Hos noen varer det noen dager, hos andre kan det vare måneder. 

At du reagerer med sinne og irritabilitet er helt normalt. Mange gjør det. Det går over. 2 dager er ingenting, du må nok gi deg selv mer tid og være mer tålmodig. 

Anonymkode: 24ad2...1e5

Skrevet

Så flink du er! 👏🏼👏🏼 Jeg sluttet i midten av desember - og synes egentlig det har gått greit. Var hissig en ukes tid og etter det har egentlig bare duger dukket opp sånn innimellom som en slags craving. Jeg synes det har hjulpet å drikke masse vann, være flink å spise små, sunne måltider slik at jeg alltid er mett i magen og ha uendelig tilgang på diverse frukt.

Nå sluttet jeg riktignok i forbindelse med graviditet, så kanskje litt enklere å slutte da, men hissig har jeg altså ikke vært noe særlig av, så kan godt være at du roer deg ned ganske snart!

…og hvis du ikke har gjort det, last ned slutta appen! Såååå deilig å se pengene «renne inn» for hver dag man ikke snuser 😉

Anonymkode: bf152...c31

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje prøve nikotintyggegummi? Gjorde det selv, og da klarte jeg å slutte. Da var det mye lettere å slutte helt med nikotin da tyggisen jeg ble vandt med hadde lite nikotin. 

Anonymkode: afc9b...ef6

• Nyttig 1
Skrevet

For meg var det verste over på en uke. Den toppen du kjenner på nå kommer ikke til å vare i mange uker. Det er heller snakk om minutter eller timer, vil jeg tro, så får du litt pause igjen. Hold ut. Kjøp noen sterke pastiller å ha i munnen, det synes jeg lindret litt. 

Anonymkode: c6b8c...56a

• Nyttig 1
Skrevet

Den første uka er verst. Etter 3 uker er det ganske lett. Da er det kun siget etter å ha noe der. Vanen. Dette klarer du :)

prøv sugetabletter om nikotinen er problemet og onico om du må ha følelsen av snus der.

Anonymkode: b5c1c...7a8

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å slutte uten nikotinspray! Har du prøvd det? Det fungerer selvsagt ikke for alle, men gir meg gjorde det underverker!! Kan ikke få sagt det nok. Tok en god del sprayer i løpet av dagen i flere uker. Og pastiller /tyggis. 

Og jeg kom meg gjennom det! Vært snusfri i to år nå. Du kommer ikke til å angre!! Du klarer dette ❤️❤️

Tenk at hjernen lurer deg med de abstinensene 🙂 Prøv nikotin plaster, spray, tyggis eller hva som skal til for deg. Fysisk aktivitet. Prøv ut litt forskjellig 😄

Tenk at dette er en fase du bare må gjennom ❤️

Anonymkode: 159ab...fb6

Skrevet

Det blir bedre etter de to første ukene med den fysiske avhengigheten. Den dagen du er på nå er den dagen jeg selv sprakk på før jeg prøvde igjen og klarte å slutte. Blir jo så lei suget og vil det skal avta, men etter en uke følte jeg på ett skikkelig sug, du må bite tennene sammen, det går over altså, en uke fra nå gjør en stor forskjell. Stå på !!!

Anonymkode: 65008...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...