AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Vi kjøper et nytt hus sammen der han skal ha eierbrøk på ca 60% og jeg 40% pga forskjellig egenkapital. Han tjener mer enn meg men han bidrar også mest til alle fellesutgiftene. Selv tenker jeg at vi trekker alt fra vår felles regningskonto, men ville bare høre om noen andre mente det blir feil? Anonymkode: 2f122...8b0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Det "riktige" blir å dele alle løpende felles kostnader i to, bortsett fra det som går under vedlikehold og verdistigning til boligen, det deles etter eierbrøk. Anonymkode: e5027...d94
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Alle felles utgifter deles i to (strøm, TV/Internett, kommunale avgifter osv.) Vedlikehold og oppussing skjevdeles ift. eierbrøken. Anonymkode: cfc39...738
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Som andre er inne på, felles utgifter er som regel helt uavhengig av eierbrøk på bolig. Noen deler felles utgifter på to. Noen skjevfordeler etter inntjening, og bruker en viss prosent av egen inntekt på felles utgifter. På den måten betaler man en like stor andel av lønna, men den som tjener mest betaler mest. Anonymkode: 2a381...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå