Gå til innhold

Rett på velferdspermisjon - fastlege i annen kommune

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg er kommunalt ansatt, men har fortsatt fastlege i min forrige bostedskommune grunnet fastlegemangel. Har snakket med Helse-Norge flere ganger og nærmeste fastlege med ledig plass er ca 2 timer unna. Står på venteliste til fastlege i området. 

Jeg har en del helseproblemer og trenger jevnlig oppfølging hos fastlege. Har jeg rett på velferdspermisjon fra jobb for å dra til fastlegen inkludert reisetid bort (ikke hjem igjen, prøver å få time i slutten av dagen)? 

Forstår at det er kjipt for arbeidsplassen å måtte betale for dette. Men det er heller ikke min feil at det ikke finnes fastleger nærmere meg. 

Anonymkode: bf871...db0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har mulighet til å få sykemelding for å reise til behandling. Min erfaring er at velferdspermisjon ikke brukes i ditt tilfellet. Må du undersøkes fysisk hver gang eller kan noen av timene være på video/telefon?

Anonymkode: 26134...bfe

Skrevet

I utgangspunktet har du ikke rett til fri med lønn for å gå til lege i det hele tatt, så dette er ikke noe du kan kreve. 

Anonymkode: 21ac4...863

• Liker 1
Skrevet

Du kan be om fri, men du har ingen rett på fri med lønn. Men må du fysisk reise til legen hver gang eller kan noe av oppfølgingen tas pr tlf?

Anonymkode: f5553...44b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...