Stinemor Skrevet 13. oktober 2002 #1 Skrevet 13. oktober 2002 .............har dere kjøpt det i brudesalong eller har dere kjøpt det andre steder?!? Hva betalte dere for det?!? Jeg har så lyst på ett sånt langt chiffonslør, kjenner noen som har det som betalte kr 2400,- noe jeg synes egentlig er ganske dyrt. Vet jeg kan leie slør, men kan jeg få det rimeligere nytt ett annet sted så gjør jeg heller der. Har søkt litt på nettet, men finner liksom ikke helt det jeg leter etter. Hmm, kanskje dere skjønner hva jeg mener?!? Klemz fra Stinemor
gummis Skrevet 13. oktober 2002 #2 Skrevet 13. oktober 2002 Jeg kjoepte 3 meter silke chiffon, sydde paa kam - og vips hadde jeg et fin fint sloer til under 500 kroner. Det var veldig lett, og det saa IKKE hjemmelaget ut. Kan anbefales! (link til bruksanvisning for aa sy er det bare aa soeke paa her inne...) Lette ogsaa paa net, men fant egentlig ingenting... Lykke til =)
lindus Skrevet 13. oktober 2002 #3 Skrevet 13. oktober 2002 Jeg kjøpte mitt slør i brudebutikken hvor jeg leier kjolen.Sløret er 3 meter i hel lengde og jeg måtte betale 1990kr for det.Syns nok det var ganske dyrt, men det blir fint også da :D Tenker å selge det etter bryllupet.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2002 #4 Skrevet 13. oktober 2002 Chiffongslør er VELDIG tynne, og når de i tillegg er lange og vil sope i gulvet nå og da blir det GARANTERT rifter i det, så IKKE kjøp et brukt et i alle fall! Sy selv, enkelt og billig.
lindus Skrevet 13. oktober 2002 #5 Skrevet 13. oktober 2002 Det var også derfor jeg skrev:"tenker"å selge det, mulig at det ikke er særlig pent når dagen er over
Cilla Skrevet 13. oktober 2002 #6 Skrevet 13. oktober 2002 Mitt chiffon slør er like fint, det er tre meter langt, og de som vil kjøpe det kan sende meg en PM, vil ha 1000 kr, det er halv pris
meta Skrevet 14. oktober 2002 #7 Skrevet 14. oktober 2002 Jeg kjøpte mitt 3,5 m lange slør på www.glamgal.com Er kjempefornøyd!! Betalte ca 1200 kr pga sterk norsk krone... Mitt er vel egentlig i tyll eller noe, men jeg tror det finns slør i chiffon på siden også..
Olse Skrevet 14. oktober 2002 #8 Skrevet 14. oktober 2002 Jeg kjøpte mitt brukt for 500 kr. Det er ikke stygt av at det er brukt en gang.
CEL. Skrevet 14. oktober 2002 #9 Skrevet 14. oktober 2002 På Markedsplassen selges et langt chiffon-slør: http://www.kvinneguiden.no/annonser/detail....php?siteid=382
Vekt74 Skrevet 14. oktober 2002 #10 Skrevet 14. oktober 2002 Kjøpte fem meter (for å være sikker), med chiffong på Grønland i Oslo. Dette kostet meg bare fem hundre kroner, mens det på brudesalongen hvor jeg kjøpte kjolen min kostet 1200,- for et slør på to meter (hang rett ned...). Svigermor kantet sidene (en del arbeid hvis man er veldig nøye :oops: ), og rynket det på toppen. Frisøren min ønsket ikke kam (de beste ønsker ikke det, og jeg tror det sitter bedre uten). Resultatet ble et nydelig tre meter langt ivoryfarget chiffongslør, som jeg ikke hadde lyst til å ta av (brukte det til klokka tre om natta ). Etterpå vasket jeg det i litt milo og det er like fint uten en eneste rift, men jeg selger det likevel ikke for alt i verden. Lykke til! Klem fra Vekten
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #11 Skrevet 14. oktober 2002 Frisøren min ønsket ikke kam (de beste ønsker ikke det' date= og jeg tror det sitter bedre uten). Det var kanskje en litt merkelig konklusjon å trekke. Jeg hadde en kjempeflink frisør hos Adam og Eva som syns det var helt greit at det var kam på sløret. Det var kjempeenkelt å feste det, og det satt hele kvelden. Så det er nok litt forskjellig - tror ikke det har noe å gjøre med hvor god frisøren er.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #12 Skrevet 14. oktober 2002 Er det sånn som Mette Marit hadde som er chiffonslør?
Vekt74 Skrevet 14. oktober 2002 #13 Skrevet 14. oktober 2002 Det var kanskje en litt merkelig konklusjon å trekke. Må bare oppklare dette; det er ikke jeg som har trukket den konklusjonen, men det er visstnok nokså kjent i "frisørmiljøet" at proffene fester sløret uten kam. Og svar til du som var sist er at; ja det er dette som er "mette-marit slør". Hilsen Vekten
diddi Skrevet 15. oktober 2002 #14 Skrevet 15. oktober 2002 Jeg hadde et langt "Mette-Marit slør". Måtte kikke på det i går, for å se om det var blitt noe ødelagt (etter å ha lest det her). Men neida, ingen rifter eller dratte tråder. Det ser ut som nytt. Mitt var festet med kam. Det datt av 3 ganger. Og det er jeg faktisk glad for!!! For årsaken til at det datt av var alle de som skulle gi meg en god klem, og samtidig legge armen(e) bak nakken min. Da klemte de i sløret. Til slutt spratt det av. Men det var jo bare å dytte det på plass igjen. (Så holdt det en tre-fire go'klemmer til! :D ) Det hadde faktisk vært verre om sløret hadde vært festet så bra at det var frisyren som hadde "tatt støyten". Det var noe jeg ikke hadde tenkt over tidligere, men som kanskje burde komme frem i en slik diskusjon.
02augustbrud2003 Skrevet 15. oktober 2002 #15 Skrevet 15. oktober 2002 Jeg kjøpte mitt i en brudesalong, og betalte 1500 for det. Synes det var ganske dyrt, men det er såååååååååååååååååå fint, så pytt sann. Ser at det finnes andre billigere løsninger , men gjort er gjort. Gleder meg til å bruke det. 02augustbrud2003
monja Skrevet 15. oktober 2002 #16 Skrevet 15. oktober 2002 Har sydd meg et slikt selv. Kjøpte 5 meter chiffon på en stoffbutikk og det kosta meg omtrent 250 kroner. Ble godt fornøyd jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå