AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg føler at jeg ikke får med meg alt av jobber jeg kan søke på. Jeg sjekker på Finn, nav og Jobbnorge, og skriver inn ulike søkeord som jeg tror dekker det meste. Men jeg burde nesten gått gjennom alle utlyste stillinger i området for å være sikkert, men det er jo en del. Har foreløpig ikke sendt åpne søknader til bedrifter som ikke har lyst ut. Hvordan går dere frem? Hvilke nettsider/apper bruker dere? Anonymkode: 159bf...74d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Brukte bare finn, silte ut på bransje og leste igjennom alt som lå ute. Etter det hadde jeg på varsel på epost. Anonymkode: 1477a...1f9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Er det andre stillinger på Nav enn på Finn? Trodde alt var der jeg 🙈🙊 Anonymkode: 48a3a...d8e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Trodde de færreste jobber lå på Finn? Selvfølgelig avhengig av bransje og type stilling, men de fleste stillinger lyses aldri ut. Da jeg skulle søke jobb etter jeg var ferdig på masteren, tror jeg faktisk ikke en eneste av de stillingene jeg søkte på lå på Finn. Jeg fant stillingsannonsene enten ved å gå inn på selskapets nettsider, eller via nettverk (mener ikke da nødvendigvis familie og venner, men karrieredager på skolen, tidligere samarbeidsbedrifter på prosjektet jeg hadde på skolen osv...). Send masse åpne søknader, ikke vent på at stillinger skal lyses ut. Er det noe ala butikkjobb/service du ønsker, møt opp personlig med en åpen søknad og CV. Er det noe ala barnehage/sykehjem du ønsker, ta en telefon til kommunen. Anonymkode: 89692...719
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #5 Skrevet 31. januar 2022 Jeg kartla alle nettsider som hadde aktuelle stillinger for mitt område og bransje, og satte opp e-postvarslinger på samtlige. Registrerte meg også hos absolutt alle vikarbyrå i området, og søkte jevnlig på stillinger de utlyste, selv de med uaktuell stillingsprosent. Når jeg fikk jobb var det gjennom vikarbyrå, i en stilling jeg aldri søkte på. Jeg ble spurt av vikarbyrået om de kunne presentere profilen min til en bestemt arbeidsgiver, ble kalt inn på ett intervju, og så var jobben min. Et vikariat riktignok, men jeg håper det kan bli fast på sikt. Da jeg søkte butikkjobber og lignende sendte jeg åpne søknader i et enormt antall, og fikk napp hver gang. Anonymkode: 1c9e1...25d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #6 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det andre stillinger på Nav enn på Finn? Trodde alt var der jeg 🙈🙊 Anonymkode: 48a3a...d8e ja det er andre stillinger. offentlige legger sjeldent ut på finn. det er veldig dyrt. mange private legger ikke alltid ut på nav. mange private legger heller ikke ut på finn men ulike jobbportaler, LinkedIn og bemanningsbyrå. Anonymkode: b5a1a...74f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #7 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har brukt Finn, også har jeg kontaktet de vikarbyrå/konsulentfirma jeg har jobbet for tidligere (og noen nye) og gått via dem. Anonymkode: 8c777...488
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Sønnen min sendte ut åpne søknader på epost til noen bedrifter i den bransjen han var utdannet i. Han rakk å sende ut 9 eposter, fikk innkalling til 4 intervjuer. Rakk å gå på sitt andre intervju da han fikk jobben. Anonymkode: e778e...c7b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Er derfor foreldre har et stort ansvar for at barna deres vokser opp med mange venner og gode sosiale egenskaper. Heller det enn at de skal bli en A-student. En B- og C-student med stort nettverk kommer til å lykkes bedre i arbeidslivet. De asosiale med et snev av sosial angst er fucked i arbeidslivet. Anonymkode: af318...573 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Takk for alle svar:-) Jeg har dessverre alltid vært dårlig på nettverking, så jeg må nok finne jobb på egen hånd. Nåværende jobb fikk jeg via annonse på Finn. Men nå er jeg altså på jobbjakt igjen. Anonymkode: 159bf...74d
Rhodiola Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Ryddet for diskriminerende ytringer og sitering av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Leste nettopp en artikkel om at Finn har skrudd opp prisene både på bolig og jobb med påfølgende annonsørflukt, derfor er NAV sine sider vel så bra. Ligger en del der som ikke ligger på Finn, fant jeg nettopp ut. Anonymkode: 7efd8...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå