AmonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 (endret) https://www.tv2.no/nyheter/14533006/ En 19-åring med en twitterkonto som legger ut oppdateringer om hvor Elon Musk sitt privatfly til enhver tid befinner seg. Hvorfor er dette en nyhetssak? Hvorfor brukes spaltesplass og journalistiske ressurser i Norge på dette? Jeg har ingenting i mot Elon Musk. Men jeg er oppriktig interessert i en analyse av vurderingen som ligger bak å gjøre dette til en nyhetssak på den andre siden av jordkloden. Journalistikk er et viktig fag. Mediene er omtalt som den fjerde statsmakt. Den har lenge klagd på lite ressurser og at de sliter med å oppfylle sin rolle som statsmakt. Da skjønner jeg lite av at de samtidig finner mer enn nok ressurser til å omtale denne saken. Endret 31. januar 2022 av AmonymBruker
Fuglen Skrevet 1. februar 2022 #2 Skrevet 1. februar 2022 Jeg synes faktisk det er interessant å høre at multimilliardæren Elon Musk tilbyr lusne 5000 dollar til denne unge mannen. Det er også interessant at det faktisk er mulig for denne 19-åringen å spore en av verdens mektigste menn, spesielt i dagens overvåkningssamfunn. Alt dette sier mye om verden vi lever i i dag. Og Norge er USAs lille bikkje, så kanskje du skal være litt forsiktig med å si at vi ikke skal bry oss om det som skjer "på den andre siden av jordkloden". 1
_popcorn_ Skrevet 2. februar 2022 #3 Skrevet 2. februar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. _popcorn_, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå