AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har termin om under to uker og med smittetrykket i samfunnet nå begynner jeg litt å stresse over hvordan en fødsel med smitte vil se ut. Hadde en fin fødsel sist på Storken på KK i Bergen, som var uten noe særlig medisinsk utstyr. Frykter nå altså mer tiltakene og behandlingen som smittet enn selve omikron, for den tror og håper jeg kroppen min takler med vaksiner. Er det bare smittevernsutstyret som er annerledes? Eller blir barnet monitorer mye mer? Hvordan er barsel? Holder alle avstand? Noen som faktisk har erfart å født samtidig som en er smittet? Hvordan ble du behandlet? Anonymkode: 7e00c...5b0
Dynamikk Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Følger. Har også termin om 2 uker, og så nervøs for at mannen har korona og ikke kan være med på fødsel! Har også tatt 3 doser, så er ikke så nervøs for selve sykdommen. Mer tiltakene 😞
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Jeg har lest litt om det på nettsidene til mitt sykehus. Er man smittet, bruker de ansatte fullt smittevernutstyr. Fødekvinnen trenger ikke bruke munnbind o.l. Tror ikke far får være med (men sjekk med sykehuset ditt). Jeg tipper de gjør individuell vurdering mtp. monitorering av barnet, f.eks. hvor dårlig fødekvinnen er. Jeg har blitt satt i gang to ganger, og babyen får da noe festet til hodet. Ganske greit og ukomplisert. På barsel blir man isolert på rommet sammen med babyen. Det stod at man bør bruke munnbind, samt vaske brystet med såpe og vann før amming. De ansatte skal selvsagt følge deg opp og gi omsorg, men jeg antar da at det er iført smittevernutstyr. Noen store sykehus har laget en egen koronaavdeling med føde/barsel for kvinner med korona. Sjekk med sykehuset ditt om hvordan det er. Regjeringen har varslet lettelser på pressekonferanse i morgen kveld, og det kan jo kanskje ha noe å si for føde/barsel på sykehus. Leit rundt etter informasjon på nettsidene til sykehuset ditt. Jeg synes det er vanskelig å finne fram til informasjonen, men plutselig kommer man over noe som er bra. Jeg (to vaksinedoser) har tre uker igjen til termin i dag, og har også tenkt mye på det å måtte føde med korona. I går testa jeg positivt, så da slipper jeg forhåpentligvis det. Håper dere andre også slipper å føde med korona. Anonymkode: cc228...4da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå