Gå til innhold

Kjøpe gravid klær når man ikke er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet over så mange fine plagg som jeg kunne tenke meg å klikke hjem. Problemet er at dette er klær for gravide. Og jeg er ikke gravid. Hvordan sitter desse klærne på da? Bruker M/38, 1.69 høy og slank. Må jeg ned en størrelse? 

Anonymkode: 860b9...de1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor finner du disse klærne? Er nemlig gravid og finner ingenting😊

Anonymkode: 07ed2...964

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har kommet over så mange fine plagg som jeg kunne tenke meg å klikke hjem. Problemet er at dette er klær for gravide. Og jeg er ikke gravid. Hvordan sitter desse klærne på da? Bruker M/38, 1.69 høy og slank. Må jeg ned en størrelse? 

Det kommer vel egentlig an på fasongen. Jeg kjøpte endel kjoler som passet fint etter graviditeten. Graviditetsbuksene fra begynnelsen av svangerskapet kunne fint brukes etterpå, samt at jeg kun bruker strømpebuksene for gravide jeg kjøpte under graviditeten. Jeg liker de bedre i forhold til de stramme jeg hadde før. 

Anonymkode: 3b2dd...d5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor finner du disse klærne? Er nemlig gravid og finner ingenting😊

Anonymkode: 07ed2...964

Zalando og Mamalicious😄

Gjest Hottentått
Skrevet

Det er også mye fint gravidtøy på Bonprix. 

Men som slank sitter neppe gravidklærne fint på deg. De er jo sydd mtp at magen er stor. Det vil i såfall sitte veldig løst på magen og strammere rundt. Jeg ville nok unngått det. Har kvitta meg med alle de nydelige gravidklærne mine av den grunn. De er laget for stor mage og når man ikke har det så ser det bare posete ut 😅

Skrevet

For oss menn med litt mage, fungerer graviditetsklær veldig bra. Varme graviditetsstrømpebukser du kan dra over magen sitter mye bedre enn vanlige strømpebukser. Det samme gjelder bukser for gravide. 

Anonymkode: 5243d...271

Skrevet

Kjoler for gravide har ekstra stoff på magen/foran. Når man ikke er gravid eller bare har liten mage, kan man oppleve av kjolen er lengre foran enn bak.

Jeg ville ikke kjøpt gravidklær om jeg ikke var gravid.

Unntaket er strømpebukser med lett kompesjonseffekt som hjelper deg å ha godt blodomløp i beina (praktisk om man sitter mye på jobb). Penere og billigere enn vanlige kompresjonsstrømper, og man får litt av den samme effekten.

Anonymkode: aed3e...3cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt et par plagg, for eksempel et par kjoler med knyting. Det passer veldig fint selv om man ikke er gravid. Men gensere og topper er vanligvis sydd på en spesiell måte med litt ekstra stoff foran. Det gjelder også noen kjoler, så det avhenger litt av plagget.

Anonymkode: 25e13...6de

• Liker 1
Skrevet

Strømpebukser funker uansett, men andre klær er gjerne sydd med sømmer for å passe større mage.

Om du er litt høyere i BMI og legger på deg på midjen kan noen plagg fungere - men sjeldent ellers. 

Anonymkode: 8260f...5cc

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på klærene. 

Jeg har en gravidjakke jeg bruker nå som ikke-gravid. Men den har glidelåser og masse snøremuligheter, så når gravidmagen var borte, var det bare å stramme inn snøringene i midjen, og glide igjen side-glidelåsene som var der for å gi plass til magen. Så er den kjempefin også som ikke-gravid, med flott innsving og fasong. 

Men så hadde jeg en gravidtopp av type ekstra stoff på magen, som da bare lå i pløser når magen var borte. Gravidbuksene var også ubrukelige. 

Gravidklær har jo plass til svær mage, så med mindre plagget er laget med snøringer og glidelåser man kan stramme/lukke når magen er borte, vil de neppe sitte fint. 

Men Zalando har jo gratis frakt (over en viss sum), og gratis retur, så det er jo bare å prøve. 

Anonymkode: 892e5...247

Skrevet

Da jeg hadde litt for stor mage kjøpte jeg mammakjoler, og likte dem godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...