AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #1 Skrevet 31. januar 2022 Jeg bor med en person som har gitt alt på jobb i flere år. Partneren min har stortrivds innen en av Læringsverkstedet barnehager. Nå har det vært noen helvetes år på jobb pga pandemien, den har ødelagt så mye for mange. Under pandemien så har det vært mange utfordringer som ikke var tidligere. Det har ikke blitt flere ansatte til tross for mer arbeide på hver enkelt pga anbefalinger og restriksjoner. Læringsverkstedet som har hatt et såpass godt utbytte de siste årene har ikke gjort noe for å gjøre arbeidsforholdene bedre for de ansatte. Det er slik at mange går hjem fra jobb med følelsen av at de ikke duger til jobben sin fordi arbeidsgiver rett og slett ikke tilrettelegger for de ansatte under pandemien. Det er for gale at folk velger å slutte i et yrke som gir dem selv og barna så mye. Slutter fordi det ikke blir brukt ressurser på at de ansatte skal kunne strekke til og gjøre jobben sin, gjøre forholdene optimale for barna. Kiwiansatte fikk bonus for å gå på jobb i pandemien, men dem som passer på kiwi ansattes barn får ingenting ekstra, til tross for overskudd. Til tross for at de årlige seminarene kjeden har er blitt innstilte og utgiftene til flybilletter, hotellopphold, middager og kurs/seminarer er blitt spart. Helsevesenet som kommer i tette drakter, masker og alt verneutstyr som er å oppdrive blir berømmet for heltemotet sitt. Men de som sitter "nakne" i skuddlinja mellom småungene (som er helsepersonellet sine barn også) som nyser og hoster på kryss og tvers blir ikke berømmet? Er dette eksklusivt for min partners barnehage eller er det slik også i andre barnehager innen kjeden? Men det verste er at partneren min som har levd og åndet for å gjøre en god jobb faktisk har kommet frem til at det er ikke lenger noe kjekk jobb å ha, det fordi at en går hjem med en kvelende dårlig samvittighet stort sett hver eneste dag fordi en ikke har klart å strekke til.. Skikkelig skikkelig tragisk. Kjeden mister i allfall en lojal og engasjert ansatt i nær fremtid. Og etter ryktene så følger nok flere med. Anonymkode: a1703...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå